Unive/zorgsaam uit de bocht
Geplaatst: 24 feb 2011 14:45
In december 2010 kreeg ik van Unive een brief met als strekking: zoals wij u meegedeeld hebben, wordt niet alles vergoed, dus wilt u 795€ overmaken.
Ik ben niet verzekerd bij Unive, dus ik stuurde hun een mail met de vraag om uitleg. In die mail vermeldde ik het klantnummer (die uit de brief dan) en mijn naam en adresgegevens. Na ruim een week kreeg ik een mail terug: dit waren onvoldoende gegevens, of ik ook mijn BSN wilde doorgeven en mijn rekeningnummer (!!). Bedankt voor de mail en een prettige dag. Vreemd dat ze niet op hun eigen brief- en klantnummer kunnen zoeken, maar goed.
Weer een week later: of ik mijn telefoonnummer wil doorgeven, want ze kunnen mij niet bellen. En bedankt en een prettige dag. Oke, dat ook nog maar dan. Mail terug: bedankt dat u ons uw nummer doorgeeft, wij bellen snel. Prettige dag. Na twee weken zelf maar eens gebeld. De medewerker zoekt in zijn systeem: het klantnummer is onbekend. Mijn adres: onbekend. Ik lees de hele brief voor: Oh maar Zorgsaam is voor militairen (ben ik ook al niet). Het rekeningnummer wat onderaan staat, blijkt 1 cijfer te verschillen met dat van Unive. Ik dacht meteen aan een spooknota. Ze gaan het uitzoeken en bellen mij binnen een week terug. Prettige dag!
Niet dus.
Na twee weken krijg ik weer een aanmaning, hetzelfde bedrag, maar nu opgesplitst in 6 nota's uit 2009 en 2010. Tot mijn verbazing staat er een naam bij de nota: degene met wie ik tot 1997 onofficieel heb samengewoond en sindsdien nooit meer heb gesproken of gezien. Na 14 jaar koppelen ze ineens onze gegevens aan elkaar?
Ik stuur weer een mail en vraag om opheldering. Alweer na ruim 2 weken word ik hier vriendelijk voor bedankt en een prettige dag gewenst. Na een week stuur ik een mail met de vraag of ik ook werkelijk een keer gebeld ga worden: bedankt voor de mail waarin u vraagt of u ook werkelijk gebeld gaat worden, en een prettige dag.
Vandaag heb ik de voorlopig laatste mail gestuurd: bedankt voor het nietszeggende antwoord, zoek het nu eens uit en neem dan contact op.
Neemt Unive zijn klanten niet serieus of lijkt het maar zo?
(Natuurlijk kan ik ook gewoon niet reageren en wachten tot er een deurwaarder verschijnt, maar dit is toch te gek?)
Ik ben niet verzekerd bij Unive, dus ik stuurde hun een mail met de vraag om uitleg. In die mail vermeldde ik het klantnummer (die uit de brief dan) en mijn naam en adresgegevens. Na ruim een week kreeg ik een mail terug: dit waren onvoldoende gegevens, of ik ook mijn BSN wilde doorgeven en mijn rekeningnummer (!!). Bedankt voor de mail en een prettige dag. Vreemd dat ze niet op hun eigen brief- en klantnummer kunnen zoeken, maar goed.
Weer een week later: of ik mijn telefoonnummer wil doorgeven, want ze kunnen mij niet bellen. En bedankt en een prettige dag. Oke, dat ook nog maar dan. Mail terug: bedankt dat u ons uw nummer doorgeeft, wij bellen snel. Prettige dag. Na twee weken zelf maar eens gebeld. De medewerker zoekt in zijn systeem: het klantnummer is onbekend. Mijn adres: onbekend. Ik lees de hele brief voor: Oh maar Zorgsaam is voor militairen (ben ik ook al niet). Het rekeningnummer wat onderaan staat, blijkt 1 cijfer te verschillen met dat van Unive. Ik dacht meteen aan een spooknota. Ze gaan het uitzoeken en bellen mij binnen een week terug. Prettige dag!
Niet dus.
Na twee weken krijg ik weer een aanmaning, hetzelfde bedrag, maar nu opgesplitst in 6 nota's uit 2009 en 2010. Tot mijn verbazing staat er een naam bij de nota: degene met wie ik tot 1997 onofficieel heb samengewoond en sindsdien nooit meer heb gesproken of gezien. Na 14 jaar koppelen ze ineens onze gegevens aan elkaar?
Ik stuur weer een mail en vraag om opheldering. Alweer na ruim 2 weken word ik hier vriendelijk voor bedankt en een prettige dag gewenst. Na een week stuur ik een mail met de vraag of ik ook werkelijk een keer gebeld ga worden: bedankt voor de mail waarin u vraagt of u ook werkelijk gebeld gaat worden, en een prettige dag.
Vandaag heb ik de voorlopig laatste mail gestuurd: bedankt voor het nietszeggende antwoord, zoek het nu eens uit en neem dan contact op.
Neemt Unive zijn klanten niet serieus of lijkt het maar zo?
(Natuurlijk kan ik ook gewoon niet reageren en wachten tot er een deurwaarder verschijnt, maar dit is toch te gek?)