LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] testament op maken

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
laanen

testament op maken

Ongelezen bericht door laanen »

Beste mensen, mijn inmiddels overleden vriend en ik hebben 16 jaar geleden,
toen ik zwanger was van ons eerste kind ( een zoon) een samenlevingcontract en testament op laten maken. In dit testament dat wij wederzijds naar elkaar hebben opgemaakt werden ik of mijn vriend en ons ongeboren kindje als erfgenaam genoemd.
Na het opmaken van het testament is onze dochter nog geboren. Nu blijkt bij het overlijden van mijn vriend 16 jaar later dat alleen ik en mijn zoon erfgenamen zijn. Ik heb via de rechter het testament moeten aanvechten, om mijn dochter ook erfgename te maken. Dit heeft mij veel geld gekost.
Dit hele geval zit mij niet lekker, Was volgens mij ook niet nodig geweest, als de notaris 16 jaar geleden in het testament het regeltje en de eventuele volgende kinderen geschreven had. Mijn vraag aan jullie is, hoe kijken jullie hier tegenaan

Vriendelijke groeten Dorien van Laanen

tennis

Re: testament op maken

Ongelezen bericht door tennis »

Blijkbaar staat in het testament specifiek je en jou zoon met naam.
Het is inderdaad zo, dat er een omschrijving van kinderen moet zijn.
Dus toen niet goed gemaakt.
Jammer van de centjes, wat je hebt moeten uitgeven.

Auti-Mama

Re: testament op maken

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je vriend. Als hij je dochter heeft erkent, is ze toch automatisch zijn kind, dus erfgenaam?? Of denk ik nu te simpel??

Enne, ik weet dat Sport & Fitness zwaar kan zijn, maar vragen over testamenten horen denk ik toch in een andere categorie. :wink:

Gesloten