LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geox kinderschoenen NIET geschikt voor kinderen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PEMC

Geox kinderschoenen NIET geschikt voor kinderen

Ongelezen bericht door PEMC »

Op 24 september jl hebben wij bij Nelson Schoenen te Maarssenbroek voor onze zoon een paar Geox schoenen gekocht voor € 64,95. Wij vonden dit dure schoenen, maar zijn ervan uitgegaan dat Geox een kwaliteitsmerk is.

Na ± 3½ maand vonden wij dat de Geox kinderschoenen in zo een slechte staat verkeerde, dat wij hiermee naar de winkel zijn teruggegaan. Natuurlijk begrijpen wij dat schoenen slijten, maar onze klacht is dat er sprake is van OVERMATIGE slijtage. De klacht is in behandeling genomen maar afgewezen: “bij normaal gebruik is zo’n slijtage niet mogelijk”.

Ons kind is 8½ jaar en enigst kind. Hij heeft de Geox schoenen bijna elke dag gedragen zowel bij mooi als bij slecht weer. Dit betekent tijdens het naar school gaan, familiebezoeken en tijdens het buitenspelen. In vergelijking met andere kinderen (bv uit zijn klas) is hij geen druk of wild kind, veel eerder een serieus kind. Wij willen met klem benadrukken dat de Geox schoenen op een normale wijze gebruikt zijn, zoals dat verwacht mag worden van een normaal kind. In die situatie verwachten wij dat Geox schoenen langer mee gaan dan de eerder genoemde termijn.

De klacht is door Nelson Schoenen NIET serieus afgehandeld. Mijn advies koop geen Geox schoenen voor je kinderen want dit is een slecht en veel te duur product. Hoe Nelson Schoenen ander soort klachten behandeld weet ik niet, maar deze behandeling geeft geen vertrouwen.

buckleup

Re: Geox kinderschoenen NIET geschikt voor kinderen

Ongelezen bericht door buckleup »

GEOX .... dat zijn toch die schoenen voor oude mannetjes met zweetvoeten?
Sinds wanneer kopen ouders dat voor hun kinderen, en waarom in godsnaam?

yolanda jansen

Ongelezen bericht door yolanda jansen »

Hallo,

Ik wil toch even kwijt dat ervaringen heel persoonlijk kunnen zijn en daarom even een reactie.

Ben net online aan het zoeken naar nieuwe Geox schoenen voor mijn zoon. Ik kwam onder andere op de site van Nelson terecht. Het valt mij op dat ze veel keus hebben voor in geox, jongens schoenen.

Al een aantal jaren koop ik voor mijn zoon geox schoenen, ze zitten goed en zijn stevig. Inderdaad slijt de onderkant, de nopjes (als ze eronder zitten) snel, maar de kwaliteit is zo goed dat naadjes en rubber zelden loslaten. Hij doet er alles mee, spelen, stoeien, voetballen etc. Na een maand of 3 ziet het er inderdaad uit alsof hij ze al heel lang heeft, maar het zijn ook kinderen. Ik haal voor hem 3 paar per jaar.

Goede kinderschoenen zijn duurder maar ik vind verschil in kwaliteit goed merkbaar. Ik kocht er voor de zomer een goedkoop paar van le coq sportif bij en direct liep hij naar binnen en laat hij ze staan omdat geox beter zit en loopt.
Een beetje speurwerk kan ook voordeliger uitpakken omdat ze dan afgeprijst zijn.

En geox schoenen zijn zeker niet alleen voor oude mensen! ga maar eens kijken...

groeten Yolanda

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

goh een topic van bijna 9 maanden kicken om te vertellen hoe goed die schpentjes zijn. sluikreclame misschien

cvdh1975

Ongelezen bericht door cvdh1975 »

Ik vind dat de schoenenwinkel het probleem gewoon bij de fabrikant neer had moeten leggen, waarschijnlijk zijn ze niet zo slim. Je kunt zelf altijd het als nog proberen. Ik heb zo mijn snowboots vergoed gekregen van Colombia deze waren 3jr oud weinig gedragen. Plotseling brak alle rubber van de bovenzijde dat is natuurlijk niet goed. Vandaar. Een merk staat achter zijn product en dat valt niet altijd van de bedrijfsleiders in winkels te zeggen die de producten verkopen. Die verkopen liever en willen zo min mogelijk gezeik bij de kassa. Wat je moet doen.. Gewoon even een foto van je kapotte schoenen maken, even nog een foto inzoomen op het mankement en het sturen naar de klanten service van het merk. ovv het artikel en het probleem. Gewoon in het Nederlands. Foto's zeggen vaak genoeg. Soms volgt er nog even een paar vragen. Succes!

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ons zoontje heeft meerdere schoenen van Geox gehad. Niks aan het handje mee. En 70 Euro voor een paar leren kinderschoenen duur? Geox is echt geen duur "top" merk. Dan heb je eerder D&G, Bikkembergs en dat soort merken. Goedkope schoenen haal je bij de Bristol of zo, maar dan weet je ook wat je ervan kan verwachten (niet veel). 70 Euro voor een paar schoenen is niet duur hoor. Het is voor je kind, niet je hamster. Maar nee, honderden Euro's uitgeven aan de nieuwste smartphones moet natuurlijk wel kunnen...

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

JtC schreef:Ons zoontje heeft meerdere schoenen van Geox gehad. Niks aan het handje mee. En 70 Euro voor een paar leren kinderschoenen duur? Geox is echt geen duur "top" merk. Dan heb je eerder D&G, Bikkembergs en dat soort merken. Goedkope schoenen haal je bij de Bristol of zo, maar dan weet je ook wat je ervan kan verwachten (niet veel). 70 Euro voor een paar schoenen is niet duur hoor. Het is voor je kind, niet je hamster. Maar nee, honderden Euro's uitgeven aan de nieuwste smartphones moet natuurlijk wel kunnen...
Ik wilde net iets vergelijkbaars zeggen. Ik wou dat ik goede kinderschoenen kon vinden voor 65 euro. Echt goede schoenen, zowel voor de voeten als qua levensduur, kosten al gauw 2x zoveel.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hmm ik heb leuke sneakers voor mijn dochtertje op het oog van Geox bij Nelson. Kosten iets van 65 euro.

Mag hopen dat die langer mee gaan dan.

http://www.nelson.nl/schoenen/57/kinder ... akers.html

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

GJvdZ schreef:
Ik wilde net iets vergelijkbaars zeggen. Ik wou dat ik goede kinderschoenen kon vinden voor 65 euro. Echt goede schoenen, zowel voor de voeten als qua levensduur, kosten al gauw 2x zoveel.
Weet niet hoelang jou kinderen met 1 paar schoenen doen maar volgens mij zijn die heel snel alweer te klein. :wink:
Maar ben het met je eens dat de goed moeten zijn.

sephora30

Trouwens........vorig jaar had ze de K3 sneakers van Le Coq maar dat was hardstikke goede kwaliteit. Goed stevig. Ze zijn zelfs nog in zo`n goede conditie dat ik ze door ga verkopen :D

Die waren 60 euro.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sephora30 schreef:Hmm ik heb leuke sneakers voor mijn dochtertje op het oog van Geox bij Nelson. Kosten iets van 65 euro.

Mag hopen dat die langer mee gaan dan.

http://www.nelson.nl/schoenen/57/kinder ... akers.html
Dat zijn toch veredelde gympen?
Materiaal: textiel.
Kleur: gauw vies.
Voor €65 zou ik voor een kleuter een paar goeie schoenen willen, gympen koop ik dan wel voor een tientje ofzo bij Scapino.

Mousy

Ongelezen bericht door Mousy »

Geox hmmzz ook eens gehad voor mn zoon, ze zijn zeer snel lelijk en gaan kapot en ik vind ook 69,95 toch een behoorlijk bedrag zo'n 160 gulden al je omrekend. De laatste keer heeft mn zoon nikes gehad en deze waren ook rond de 70euro en gaan veel langer mee.

asoudad

Ongelezen bericht door asoudad »

Wij hebben bij Durlinger op 25-02-2012 schoenen voor onze dochter gekocht. 2 weken later laten de zolen los en is 1 rits aan het uitscheuren. Terug naar de winkel krijg je als reactie dat ze hem alleen kunnen laten repareren door hun schoenmaker. Op zich niks mis mee maar als schoenen al na 2 weken stuk gaan dan heb ik mijn twijfels of zo'n reparatie voldoende is. Schoenen kosten wel even 64,95 Euro.
http://www.durlinger.com/item/kinderen/ ... 2d5g_18771

sephora30

@Jolijn,

Ik wil juist textiel zodat ze lekker luchtig zijn ivm hele dag op school. Leer vind ik dan te warm.
Er zit ook wel een goede pasvorm in.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:
GJvdZ schreef:
Weet niet hoelang jou kinderen met 1 paar schoenen doen maar volgens mij zijn die heel snel alweer te klein. :wink:
Maar ben het met je eens dat de goed moeten zijn.
Minimaal 2 paar per jaar. Dus ca. 300 euro/jaar/kind. En ik heb 4 kinderen.

Het wordt wel wat minder nu ze wat ouder worden.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ach, een beetje smartphone met/zonder abbo kost in dat tijdsbestek net zoveel of wel veel meer. En die kopen mensen ook snel, dus over die kosten die je aan je kinderen hebt moet mijn naar mijn mening ook niet moeilijk over gedaan worden.

sephora30

@asoudad,

Die gympen vind ik ook zo geweldig :D

Ga nou toch wel twijfelen of ik dit merk wel moet kopen :?

snuirb

Ongelezen bericht door snuirb »

Mijn ouders hebben in feb. 2012 bij Nelson een paar Geox gympen voor mijn dochter gekocht voor 54,95 euro welke zij, gezien hun leeftijd, contant betaald hebben. Na nog geen twee maanden is bij een van de schoenen het leer volledig kapot. De andere schoen vertoont nagenoeg geen slijtage. Zij gebruikt deze schoenen in combinatie met twee paar andere schoenen. Nelson Leidschendam wil niets doen omdat we de bon niet kunnen aantonen. Ze waren het wel eens met het feit dat op zo'n korte termijn dit soort slijtage niet mag plaatsvinden. De service van Nelson Leidschendam is wat mijn betreft gewoon slecht(service is geen klantenbinding) Al hadden ze maar aangegeven dat ze namens ons via een standaard klachtenformulier contact zouden opnemen met Geox om het probleem te melden. Daarnaast is dit wat mij betreft een zeer slechte ervaring met Geox schoenen of dit nou voor iemand een dure of een goedkope schoen is doet volgens niet terzake.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Krijg bijna het idee dat geox tegenwoordig misschien mindere kwaliteit materiaal gebruikt, als ik het zo lees....Ik heb mijn geox-en (?) gekocht toen ik 17 was, en ik draag ze nu nog steeds heel veel....op m'n 23ste :p
Wat wel echt onzin is, is dat ze zouden ademen. Na 1x over een zanderig grasveld lopen zitten de gaatjes meteen voor eeuwig dicht :p

jcdnl

Ongelezen bericht door jcdnl »

JtC schreef:Ach, een beetje smartphone met/zonder abbo kost in dat tijdsbestek net zoveel of wel veel meer. En die kopen mensen ook snel, dus over die kosten die je aan je kinderen hebt moet mijn naar mijn mening ook niet moeilijk over gedaan worden.
Over appels met peren vergelijken gesproken, dus wanproducten mogen er bestaan omdat een smartphone even duur is? Wat een bijdrage zeg... hou dan je mond.

Gesloten