LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ArkeFly stoel reserveren

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door four-eyes »

Binnenkort gaan we vliegen met ArkeFly. In de paperassen stond dat ArkeFly een extra service heeft. Je kon van tevoren on-line stoelen reserveren. Dat gingen we doen! Maar toen kwam de adder onder het gras: je moet er wel voor betalen. 6 euro per persoon per vlucht. Dus met 2 personen komt dat neer op 24 euro extra. (Intercontinentaal betaal je meer dan 20 euro per persoon per vlucht.) We hebben wel vaker stoelen gereserveerd, maar er nog nooit voor hoeven te betalen. Wat een service zeg van ArkeFly.
Eén ding weet ik zeker: met ArkeFly ga ik nooit meer vliegen. Die Nederlandse chartermaatschappijen lopen maar te brallen over meer service ... waar ze het vandaan halen weet ik niet. Ik ken "tig" vliegmaatschappijen die wel service bieden en daar vallen ArkeFly en Transavia beslist niet onder!

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Is het vreemd dat je voor deze extra service moet betalen ?
Vaak kun je op deze manier de beste stoelenreserveren.
Ik vind dit een beetje gezeur

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door four-eyes »

Nou ik niet, want ik heb nooit hoeven betalen. Ze willen bij die Nederlandse chartermaatschappijen voor ALLES geld. Ook voor een glaasje water. Te gek voor woorden.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zie ook het probleem niet.
Ze bieden meer service dan wat er feitelijk is afgesproken via de algemene voorwaarden.
Als zij dan € 6,- p.p. per stoel vragen, dan is dat toch heel redelijk?
U kunt immers de beste plekken reserveren?
Storm in een glas water, geplaatst door iemand die voor een dubbeltje (of eigelijk, gratis) op de eerste rang wil zitten.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door buckleup »

Wat een gezanik. Reserveer dan niet....

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door four-eyes »

Ben ik ook niet van plan. En ik vlieg ook niet meer met Arke Fly, Transavia of andere chartermaatschappijen die zich als geldwolven gedragen. Het gaat niet alleen om het reserveren van een stoel. Ze hebben hun mond vol over service, maar die bestaat gewoonweg niet. Een kussentje voor je rug hebben ze niet. Al zou je willen betalen ... gewoon niet aan boord. Glaasje water om medicijnen in te nemen: kan niet. Je moet gelijk flink dokken. En als het nou zo spotgoedkoop was: oké, maar dat is het ook niet. Nee, ik ben inderdaad beter gewend. Dus nog 1 x vliegen met die lui en dan is het afgelopen. Mij niet meer gezien in die veevervoer-vliegtuigen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door crazyme »

four-eyes schreef:Nou ik niet, want ik heb nooit hoeven betalen. Ze willen bij die Nederlandse chartermaatschappijen voor ALLES geld. Ook voor een glaasje water. Te gek voor woorden.
Klanten willen de allerlaagste prijs.

Raar he, dat de dienst dan ook tot op het bot wordt uitgekleed.

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door jolanda77 »

ga dan lekker lopen kost niets oja vergeet geen water mee te nemen want kost geld in de winkel vertrek van huis naar schiphol kost geld bootschapen kost geld
wat betreft vind ik uw maar een zielig verguur

trudy81
Berichten: 630
Lid geworden op: 22 apr 2010 16:38

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

het is heel simpel, ofwel u betaalt een duur klm ticket en dat krijgt u alles inbegrepen of u betaalt voor een goedkoper ticket en dan is dus niet alles inbegrepen.
Wilt u alle service? Prima, maar dan moet u ook betalen. Bij de goedkope maatschappijen heet dat een toeslag, bij de duurdere is het geen optie maar zit het in de prijs.

Trudy

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door jolanda77 »

hier sluit ik me bij aan

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Ben ik ook niet van plan. En ik vlieg ook niet meer met Arke Fly, Transavia of andere chartermaatschappijen die zich als geldwolven gedragen
De prijs van de vliegtickets is enorm verlaagd de afgelopen jaren. U vliegt onderhand goedkoper van Eindhoven naar Istanbul dan dat U met de thalys van Amsterdam naar Parijs reist.

Ik kan best begrijpen dat dergelijk low-cost carriers uit alle mogelijk services geld moeten maken. En als u voor een paar centen vliegt en niet bereid bent voor 6 euro uw eigen stoel te reserveren, nu dan maar niet. U krijgt sowieso toch wel een zitplaats, dus zo erg is het ook niet.

Het is voor U waarschijnlijk inderdaad beter om KLM of gelijkwaardige maatschappij te vliegen. Betaalt U wel het driedubbele voor de ticket , maar is uw stoel (en sandwich met koffie) verder gratis.

Jas
Berichten: 26
Lid geworden op: 22 feb 2011 21:58

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door Jas »

Laten we ook niet vergeten dat ArkeFly een charter is en geen gewone lijndienst dus zeker niet te vergelijken met KLM. Over charters en stoelreserveringen gesproken:

- transavia.com: niet mogelijk, alleen 24 uur voor vertrek online inchecken.
- Air Berlin: 10 EUR per enkele reis per stoel reserveren
- Condor: 10 EUR per enkele reis per stoel reserveren
- TuiFly: 10 EUR per enkele reis per stoel reserveren
- Germanwings: 10 EUR per enkele reis per stoel reserveren
- Sunexpress: 10 EUR per enkele reis per stoel reserveren

Natuurlijk is het een service van ArkeFly, je kunt er zelfvoor kiezen dit al dan niet te doen

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

jolanda77 schreef:ga dan lekker lopen kost niets oja vergeet geen water mee te nemen want kost geld in de winkel vertrek van huis naar schiphol kost geld bootschapen kost geld
wat betreft vind ik uw maar een zielig verguur
Misschien moet je eens aan deze cursus gaan deelnemen...

Juist ja
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2010 10:26

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door Juist ja »

Jas schreef:Laten we ook niet vergeten dat ArkeFly een charter is en geen gewone lijndienst dus zeker niet te vergelijken met KLM. Over charters en stoelreserveringen gesproken:

- transavia.com: niet mogelijk, alleen 24 uur voor vertrek online inchecken.
http://selfservice.transavia.com/asa-we ... erator.htm

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ad Verkaad schreef:
jolanda77 schreef:ga dan lekker lopen kost niets oja vergeet geen water mee te nemen want kost geld in de winkel vertrek van huis naar schiphol kost geld bootschapen kost geld
wat betreft vind ik uw maar een zielig verguur
Misschien moet je eens aan deze cursus gaan deelnemen...
Beeje onder de gordel Ad.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door buckleup »

VioletPrue schreef:Beeje onder de gordel Ad.
Ha ha ha, ik vond hem leuk. Is humor, om te lachen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door crazyme »

buckleup schreef:Is humor, om te lachen.
Ik vond hem naast toepasselijk ook wel grappig.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

heb ik nog een leuke ,stond vanmorgen in de telegraaf....
dat transavia 14 euro per koffer wilt gaan rekenen,je mag dan wel 10 kg hand mee nemen ipv 5 nu...en de tickts wordt goedkoeper zeggen ze.....

is een toeslag.....dus?????ik moet het nog zien..
mensen nemen bij een stedentrip bv toch niet zoveel mee,zeggen ze,..nou als ik 8 dg ga wel hoor... :D

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door buckleup »

rozemarijntje schreef:mensen nemen bij een stedentrip bv toch niet zoveel mee,zeggen ze,..nou als ik 8 dg ga wel hoor... :D
Onder stedentrip wordt doorgaans een kortere vakantie verstaan (korter dan 8 dagen). Bijvoorbeeld een lang weekend.

Verder lijkt het me een prima ontwikkeling. Zo betaal je precies voor wat je wilt, en niets meer. Vergeet niet dat een koffer in het ruim Transavia op kosten jaagt (personeel om de koffer in te checken, het bedrijf dat de koffers van en naar het vliegtuig brengt, etc.).

Ik zit nog steeds te wachten op betalen per kilo lichaamsgewicht. Ik weeg niet zo veel, dus dat lijkt me geweldig. Dan mogen die dikke olifantjes wat meer betalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: ArkeFly stoel reserveren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

mijn reizen naar rome,londen etc worden op de boekingen toch echt stedentrip genoemd...
joh man ze verzinnen elke keer wat nieuws,maar wel meer handbagage?en dat kost geen brandstof?als je zit wat mensen allemaal meenemen daaraan dat moeten ze tegen houden,dat wordt door de vingers gezien,ik heb meestal alleen mijn schoudertas bij me...weegt haast niks?nee dan komen er mensen die hebben geshopt en allerlei tassen moeten in die bakken boven je hoofd gepropt worden(lekker veilig als die bakken openvliegen want het staat ect onder spanning)dat m ag wel??

ze maken het steeds gekker....
ja dat is een goede per lichaamsgewicht ihhihi nou ik had er eentje naast me...
die zat in mijn stoel...kan je nagaan....
en ik heb al ruimte nodig,,maar ja?hoe zeg je dat ...niet...heb geruild met manlief.

maar denk je dat die kosten met die koffers nu niet in de prijs berekent zijn??natuurlijk wel,alles wordt doorberkend...alles maar dan ook alles ook...alleen ze willen weer wat nieuws,ze moeten reorganiseren moet geld komen,dus wat zullen we nu weer eens doen...
lang leve klm....die zit er achter dat is het moederbedrijf....dus wie volgt?klm zelf,transavia oh nee die gaat alleen nog maar cargo doen,etc etc

Gesloten