LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] www.ruitersportoutlet.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mirjamT

www.ruitersportoutlet.nl

Ongelezen bericht door mirjamT »

In Januari heb ik hier een hoofdstel voor mijn paard besteld.
In eerste instantie heb ik het afgezegd, omdat ik niet direct kon betalen. Dit heb ik toch kunnen regelen, en toen heb ik op de link geklikt om mijn bestelling te bevestigen. Ik heb ook meteen een mail gestuurd, met de uitleg dat ik hem eerst afgezegd had en hem toch graag wilde met de vraag erbij hoelang de levertijd was. Hierop kreeg ik netjes antwoord. Mijn bestelling was bevestigd en het hoofdstel zou zodra het geld binnen was, opgestuurd worden.
Dus meteen die dag (28 Januari) het geld overgemaakt.
Na anderhalve week was hij nog niet binnen, en besloot ik te bellen.. onbereikbaar! Verschillende mails, geen reactie..
Toen heb ik op forum bokt.nl een bericht geplaatst. Via de KvK heb ik een telefoon nummer op kunnen duikelen, maar die was van de vorige eigenaresse, ze kon mij vertellen dat het om Petra Aaltsz ging. Wenste mij succes, want ze kreeg zelf ook nog geld van haar. Via bokt.nl kreeg ik te horen dat ik afgezegd had voor het hoofdstel.
Dus mijn mails werden toch gelezen. Toen heb ik een nette mail gestuurd hoe, wat, wanneer en op welke rekening ik het geld had gestort. Dit was trouwens een rekening nummer t.n.v. Aaltsz. Ook heb ik via iemand op bokt.nl nog eens bevestigd gekregen dat het echt om Petra Aaltsz ging.
Na verschillende berichten via Facebook etc. Waar ze ondertussen mij overal heeft geblokt. Beweert zij de eigenaresse niet meer te zijn. Ze zou vragen of de nieuwe eignaar het hoofdstel op wilde sturen.
Daarop heb ik weer geantwoord dat ik het vreemd vond, en dat de nieuwe eigenaar mij niks zal sturen als het geld op haar rekening staat.
Na mijn laatste bericht is de website meteen offline gegaan, wat ik haar ook geadviseerd had..

Ik krijg nu geen contact meer met haar...!
Maar zou heel graag mijn geld of hoofdstel willen!

Guardian72

Re: www.ruitersportoutlet.nl

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als ik kijk naar de WHOIS via https://www.sidn.nl/over-nl/whois/
zie ik volgende eigenaar:
Domeinnaam ruitersportoutlet.nl
Status actief
Houder PD Ruitersport - Routersport Outlet
Administratieve contactpersoon [email protected]
Even een google search op dit bedrijf - PD Ruitersport - geeft dit:
http://www.nationalebedrijvengids.nl/be ... uitersport

Kijk je op Google maps via Streetview - zie je dat op dat adres inderdaad een Ruitersport Outlet is gevestigd. Men heeft dus een bezoekadres.

Ga ik nu naar de site - krijg ik een 'atmail login' scherm te zien - het lijkt dus of de site zelf niet actief is.

Ik weet niet waarom je een persoonsnaam hebt (en snap al helemaal niet waarom die per se zo groot moet) - maar het aanspreekpunt is toch echt PD Ruitersport.
Als dit bedrijf je naar een persoon verwijst - toch vragen of ze dat kunnen aantonen, daar de website, en dus de verantwoordelijkheid, van PD is. Dan zijn ze zowiezo nalatig in het up to date houden van hun gegevens.

Bij het zoeken bij de KVK vond ik noch op PD, noch op Ruitersport Landsmeer enige vermelding.

mirjamT

ze is uitgeschreven bij de KvK,
waarom ik deze naam zo groot neerzet? Omdat zij de eigenaresse was.. en nu met mijn geld rondloopt!

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

mirjamT schreef:ze is uitgeschreven bij de KvK,
waarom ik deze naam zo groot neerzet? Omdat zij de eigenaresse was.. en nu met mijn geld rondloopt!
Ik kan alleen uitgaan van de WHOIS gegevens van het moment van nakijken - en die staan toch echt op "PD Ruitersport".
De naam die je noemt komt daar dus niet in voor.

Wat van belang is - kan de huidige eigenaar aantonen per wanneer dan de eventuele overdracht is geweest? Als dat duidelijk na je bestelling is, dan word het lastig, maar voor de bestelling is deze toch echt verantwoordelijk.

Maar, als dat niet helpt - rest alleen aangifte wegens oplichting.

springfield

Ongelezen bericht door springfield »

Beste Mirjam,

Ik ken Petra Aaltsz van Manege Spaarnwoude in Halfweg, misschien kun je via hen proberen kontakt met haar te krijgen ?

mirjamT

Na een brief die ik met mijn verzekering heb opgesteld heb ik inmiddels een hoofdstel thuis gekregen. Helaas niet de juiste kleur. Maar ben al erg blij dat ik iets heb!

Gesloten