LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoppen met roken

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
helma

stoppen met roken

Ongelezen bericht door helma »

zijn er mensen die het nieuwste middel van de reclame EUROTV om te stoppen met roken al geprobeerd hebben.
er word gesuggereerd dat je met smoke away binnen een aantal dagen van het roken af bent.
volgens mij is het geldklopperij en helpt het niet.
bij wie werkt het echt?

Ellen

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Ellen »

Hallo, ik denk dat enkel diegene die op de T.V. hier reclame voor maken er "baat"bij hebben, het lijkt mij niet iets wat je oplost als je er niet helemaal zelf achterstaat.
Ik heb ook al meerdere pogingen gedaan, van pleister tot kauwgum, etc etc, het zit echt tussen je oren.

Alleen de persoon die werkelijk stoppen wil zal daar in slagen ppur op eigen wilskracht.

ik wens je heel veel suc6

Liefs ellen.

helma

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door helma »

hoi ellen :).
ik weet dat je gelijk hebt en dank je voor de aanmoediging.
maar ik denk dat ik niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om het echt te willen.
groetjes Helma

Charles
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2003 19:59

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Charles »

Hoi Helma,

Wat zeur je dan :wink:

helma

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door helma »

Dag Charles

ik zeur niet,maar geloof nog steeds in sprookjes.
het leven is toch een sprookje,al heb je ook nachtmerrys
in de vorm van balkje,verslaving (roken)depressie,dure euro en mensen die overal op moeten reageren :wink:
nou genoeg flauwekul gehad.
Sprookjesboek dicht en weer naar de harde werkelijkheid

Gast

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Gast »

Steek er nog maar een paar aan Helma ze worden weer duurder :oops:

Norbert

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Norbert »

Iedere verslaving levert de leverancier van het verslavende middel veel geld op. Daarnaast zijn er ook veel lieden die je de illusie verkopen dat je zomaar, zonder enige moeite, van je verslaving af kan komen, en het wordt eentonig: ook deze lieden verdienen weer veel geld aan de elleende van een ander.

Maar waarom zou je stoppen met roken, met drinken, met drugs, etc?
Omdat je partner het zo graag zou willen? Omdat de maatschappij je verslaving veroordeelt (rokers worden de laatste tijd tot paria's gemaakt bijvoorbeeld!)? Geloof me: dat zijn geen redenen om te stoppen!!!

Zorg dat je een reden vindt! Jouw eigen reden, niet die van een ander!
Pas als je die gevonden hebt besluit je om te stoppen.
Je zal merken het gaat je bijna gemakkelijk af...

Astrid

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Astrid »

Ik dacht ook nooit dat ik zou kunnen stoppen met roken. Als tiener ooit geprobeerd, bij mijn zwangerschappen ook geprobeerd maar waarschijnlijk wilde ik het niet graag genoeg want ik hield het niet vol.

Nu ben ik 37 jaar en ik rook ondertussen bijna 3 jaar niet meer.

Ik ben op een dag zomaar gestopt en gek genoeg ging het vrij makkelijk. Ik heb nooit geen middeltjes gebruikt want mijn inziens helpt dat niet, je moet er klaar voor zijn, en je zult het op eigen kracht moeten doen.


veel succes

hanneke12

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door hanneke12 »

Hoi,

Ik had geen echte reden om te stoppen met roken maar het is me toch gelukt.
Die verslaving zit echt tussen je oren!
Ik heb ooit het boekje van Allen Car gelezen "Stoppen met Roken" en dat werkte voor mij dus goed. Ik rook nu al een paar jaar niet meer en zou er niet aan moeten denken om weer als een stinkende rookbom rond te moeten lopen.
Mischien een ideetje? Het maakt niet uit hoe je er van af komt, als je er maar van af komt!
Succes.
Hanneke

Gast

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Gast »

hanneke12: Ik meen me te herinneren dat meneer Allen Carr ondertussen weer dik rookte.. Ik zou het even moeten opzoeken of het echt zo is maar moest het even vertellen.

Gast

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Gast »

Hij is nou ook al aan de hash

BasBovelander

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door BasBovelander »

Hoi iedereen

Het is wel toevallig.Ik werk in een pharma bedrijf.
En wij maken de tabletten voor euro tv.
De snoke away is een typsche amiricaansproduct waar veel technologie in zit .En veel tijd is heeft gezeten.En is een onderzoek geweest en uit het onderzoek bleek dat 10 mensen VAN DE 15 WERKELIJK IS GESTOPT MET ROKEN.Dus ik wil zeggen dat smok away wel degelijk werkt.En als je het niet gelooft dan koop je het toch niet!!!!

zyban

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door zyban »

Wat werkelijk helpt is Zyban. Alleen te verkrijgen via de huisarts. Je dient de pillen 2x daags twee maanden te slikken. Is niet goedkoop ( ong. 2 euro per dag. ) Het neemt de urgh tot roken weg. Ben er zelf meegestopt en ken nog 3 mensen die er succesvol mee gestopt zijn!

l.schouten

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door l.schouten »

Zelf zyban gebruikt.Kreeg vreemde uitslag op mijn handen en armen. Mijn buurman van 34 ging het ook proberen Hij kreeg een grote zweer,ik weet niet meer waar en moest ook onmiddelijk stoppen.Dus pas op.

Ben van Groeningen

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Ben van Groeningen »

Nu heb ik toevallig het wondermiddel Smoke Away geprobeerd. Ik wilde eigenlijk al jaren stoppen maar het mocht niet te veel moeite kosten. Smoke Away leek de ideale manier, als je de deelnemers op TV moest geloven. Na een week klom ik nog steeds tegen de muren op en heb Smoke Away Away gedaan. Toen ik toch maar weer een peuk opstak dacht ik bij mezelf : "wat ben je toch een losers, je kunt ook echt niets."Ik heb de halve peul weggesmeten en mijn verse pakje shag erbij. Sindsdien heb ik niet meer gerookt, maar ik denk er nog vaak aan. Ik droom zelfs dat ik rook. Ik denk dus dat al die wondermiddelen maar een klein beetje helpen, het moet voornamelijk uit jezelf komen. Ik ben nu alweer ruim 3 maanden "clean"en hoop het vol te houden.
Succes bij het stoppen .

P.S.,
Na het Away doen van Smoke Away, heb ik het restant terug gestuurd aan de leverancier, EuroTV, en de "niet goed, geld terug"regeling aan gesproken. Inmiddels ook al een paar mailtjes gestuurd maar ik hoor of zie taal nog teken en zeker geen geld. Riekt een beetje naar oplichting, zijn er meer die dit ervaren hebben?

helma

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door helma »

allemaal bedankt
ik heb echt alles geprobeerd ook zyban met de vreeselijkste gevolgen nadien.
Toch wil ik het nog niet op geven en nog een stoppoging wagen.
Morgenavond gaan er weer kleine naaltjes in.
Als jullie nou allemaal een kaarsje voor mij branden :wink:
Ik kan in ieder geval de eerste weken niet op internet we stappen over op een ander dus zitten we even zonder.
Maar ik laat zeker iets van mij horen of het nu wel of niet gelukt is.
Maar ik ben wel meer vastberadener dan eerst.
bedankt voor jullie tips
groetjes Helma :cry:

helma

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door helma »

het is wel nog heel erg vroeg

MAAR IK WENS IEDER PRETTIGE FEESTDAGEN EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR

tot volgend jaar

Moi

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Moi »

Nou jij alvast van hetzelfde gewenst en dat als we je volgend jaar dan hier weer zien, dat alles zo mag zijn en gegaan is, zo als je dat wilt en wenst.

Sterkte en succes ermee. Groetjes van MOI :wink:

Hester

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Hester »

Hai hai,

Ik ben op 21 januari 2003 gestopt met roken :D . Ik was een behoorlijke kettingroker. Ik ben via accupunctuur gestopt. Voor mij, mijn vriend en mijn vader ( allebei stevige rokers ) was dit echt een uitkomst. Je mag vier voor de behandeling niet roken. Daarna 25 min. op een bank liggen met 5 naaldjes in beide oren en die worden dasn een keer aangedraaid. Ik heb vanaf dag een nooit meer naar een sigaret gesnakt en het ging me erg makkelijk af ( te makkelijk eigenlijk, maar goed het werkt wel ! ). Het kost je 40,00, maar ben je ziekenfonds verzekerd, krijg je 35,00 terug. Kost dus maar een pakje sigaretten. Proberen waard dus. Succes :D

Imken
Berichten: 151
Lid geworden op: 19 jan 2004 19:59

Re: stoppen met roken

Ongelezen bericht door Imken »

Ik ben nu 6 maanden gestopt met roken, zonder hulpmiddelen.
Mijn echtgenoot is met mij gestopt, hij gebruikte nicorette kauwgum.
Wij willen graag kinderen en dat was voor ons de aanleiding om te stoppen.
Wat kosten betreft, van Zyban, Nicorette, acupunctuur e.d. Reken maar eens uit wat roken kost en dan wat de hulpmiddelen (tijdelijk) kosten. Dan zul je zien dat het nog best meevalt.
Maar hulpmiddelen zijn wel HULPmiddelen. Het meeste werk moet je toch zelf doen!

Gesloten