Pagina 1 van 1

UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 28 feb 2011 21:22
door xsr
Beste mensen, ik heb het volgende probleem en zal ongeveer een poging doen om het zo goed mogelijk in beeld te brengen.
Ik heb al een onstabiele verbinding sinds 16 December 2010.
Internet valt weg, en de telefonie, Dat dagelijks om de 20 minuten ongeveer.

Ik ben hiermee naar upc gegaan, en heb nu onderhand een hand vol monteurs over de vloer gehad.
Ze hebben mijn wand contact doos vervangen, modem.
Ik zelf heb alle kabels vervangen.
Ze hebben alles door gemeten, zelfs de buurt verdeler.
En uiteraard is er niets aan de hand vanaf mijn kant.

Na veel bellen "HEEL veel bellen".
Word ik alleen maar zoet gehouden met smoesjes, leugens en de vraag of ik ze me later mogen terug bellen om te kijken of mijn probleem magisch verdwijnt.
Uiteraard gebeurt er niets.

Ik heb pingplotters lopen 24/7 die mijn internet verbinding in de gaten houden en zien wat er gebeurt met mijn data&signaal.
En hier is een voorbeeld.

13 tm 16 Februari
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn een aantal opgenomen statistieken ( van mijn internet connectie, En je hoeft geen professor te wezen om te zien dat dat rooie in die schema's de afwezigheid van internet betekend. "iets wat niet hoort"

Ik heb ze dit in hun gezicht gedrukt, door zelfs een monteur van upc dit persoonlijk te laten zien.
Waarna ze na anderhalf maand, ongeveer halverwege februari mijn probleem erkennen als een storing. !
Het is : Een UBR probleem.
Dit houd in dat de systemen in de centrale van upc internet niet correct verdelen.
Ja... in der daad dat is inderdaad wat ik ook zie op die metingen die ik gemaakt heb.
En er word absoluut niets maar dan ook niets aan gedaan.
Ze beloven me het te repareren, ze boden me zelfs 2 maanden een gratis pakket aan om bij hun te blijven.

MAAR !
Ik ben nu 45 kilometer verderop in mijn ouderlijk huis.
Mijn oude lui zijn namelijk ook lid van upc.
En plotseling valt het internet weg.
Nee toch.... Dat zal toch niet... pfff...
Pingplotter er op los gelaten.
Resultaat :
Afbeelding
Dit is een beeld van 28 Februari.
Niet bij mij thuis, maar bij mijn ouders thuis. (45 kilometer van mijn huis af, waar dit probleem nu in eens ook op duikt)

Dit vertelt mij iets heel duidelijks over UPC.
En voornamelijk over hun netwerk afdeling.
Ze hebben te veel data, dat ze niet kunnen verwerken.
Aangezien 50% van mijn data verloren gaat voordat het zijn doel bereikt heeft.

Ik hoop dat dit de juiste mensen hun ogen open maken, die dit verder uit kunnen zoeken.

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 01 mar 2011 18:59
door Henri42
erg verhelderend :_)

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 02 mar 2011 00:48
door agro
Tja, het is al jaren bekend dat upc een krakkemikkig netwerk heeft, hiemede wordt dat nog eens extra onderschreven.

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 02 mar 2011 09:50
door tiptoo
agro schreef:Tja, het is al jaren bekend dat upc een krakkemikkig netwerk heeft, hiemede wordt dat nog eens extra onderschreven.
:lol: :lol:

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 02 mar 2011 12:38
door renegade66
Dit vertelt mij iets heel duidelijks over UPC.
kun je mij misschien zeggen in welke omgeving je zit en welke UBR?
dan kan ik kijken of daar het probleem daadwerkelijk zit. postcode is genoeg.

zit het namelijk in de ubr dan heeft iedereen in die omgeving er last van.
dit zou betekenen enkele honderden mensen en niet alleen jij.

indien dit probleem er daadwerkelijk zou zijn was er al iemand op af gestuurd want dan krijgen de desbetreffende monteurs namelijk een alarmmelding via de laptop.

dus ik denk dat er iets anders aan de hand is. maar niet de ubr.

en brak netwerk?
hmmm ga ik niet meer over discussiƫren, ik weet wat er speelt, al denken sommige het beter te weten. in sommige dingen hebben ze gelijk, maar niet in alles.

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 05 mar 2011 13:12
door xsr
Het gaat hier om postcode 8937AP, en 9202JS
Ik ben gister nog bij een kameraad geweest die woont aan de andere kant van de stad.
Zelfde probleem.
Ik heb dit probleem op meerdere locaties in Leeuwarden en Drachten geconstateerd.
De servers switchen ook in data prioriteit om 18:00 en 00:00.
Dit kan betekenen dat het probleem drastisch erger word, of juist beter rond deze cruciale tijden.
Dat valt ook duidelijk te zien op de scans die afgelopen week heb ondernomen.

Re: UPC, Wel aanbieden, maar niet kunnen leveren.

Geplaatst: 05 mar 2011 18:14
door renegade66
die 2 postcodes zijn compleet verschillende hubs, dus daar kan het al niet aan liggen.
ik heb het even nagekeken in mijn programma en ik zie eigenlijk niets geks. er zit wel een klein beetje ruis maar niet echt noemenswaardig.

verder zie ik bij de ev en gv ook niet echt veel problemen.

ik ga hier die lokatie's even monitoren misschien dat ik dan iets zie.

de servers switchen echt niet in dataprioriteit hoor. rond die tijden wordt er veel meer gebruik van gemaakt van internet en dat is waarschijnlijk wat je ziet.