Pagina 1 van 1
Sitebuilder proefpakket van 1 maand bij Hostnet
Geplaatst: 02 mar 2011 14:42
door rishie
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem, ik heb in november 2010 voor 1 maand gratis de sitebuilder proefpakket van Hostnet uitgeprobeerd. Ik heb een domeinnaam laten registreren en toen mijn proefperiode was afgelopen ben ik geen gebruik meer gaan maken van Hostnet en ik heb mijn domeinnaam zelfs laten verhuizen.
Ergens in januari 2011 krijg ik geregeld brieven en telefoontjes van een incassoburo Ultimoo genaamd. Ik moet 63,78 betalen aan kosten voor het registreren van mijn domeinaam en incassokosten omdat ik aan het eind van mijn proefperiode toch een bedrag moest betalen van 14,95.
Nu heb ik deze nooit betaald omdat ik dacht dat het gratis was. In dezelfde periode had ik ook een proefpakket bij Lemonweb en zij sturen mij geen rekening omdat het ook echt gratis was! Nu heb ik Hostnet laten weten dat ik niet ga betalen, maar ze zeggen dat het registreren va mijn domeinnaam maatwerk is!! Dus daar zijn kosten aan verbonden! Dan is het adverteren met gratis proefpakket met Sitebuilder erg misleidend op hun site?
Wie heeft ervaring hiermee en weet een oplossing?
Rishie
Re: Sitebuilder proefpakket van 1 maand bij Hostnet
Geplaatst: 02 mar 2011 17:02
door Customer Care Hostnet
Geachte Rishie,
Namens het Customer Care Team van Hostnet tref ik uw bericht op dit forum.
U geeft aan dat u bent gefactureerd voor een Sitebuilder-proefpakket. Op basis van uw bericht concludeer ik echter dat dat niet het geval is maar dat u enkel bent gefactureerd voor de domeinnaamregistratie.
Zoals u op onze website ziet, krijgt u namelijk bij de bestelling van de domeinnaam de optie om een Sitebuilder-proefpakket aan te vragen. De dienst die u heeft aangevraagd en derhalve wordt gefactureerd, is dan ook de domeinnaam. Het proefpakket is vanzelfsprekend gratis.
Daar Hostnet wel vooruitbetaalt aan de uitgevende instantie, dient u wel de factuur voor de domeinnaam te voldoen, ongeacht of deze inmiddels is wegverhuisd naar een nieuwe provider.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dat graag van u.
CustomerCare[at]hostnet.nl
Re: Sitebuilder proefpakket van 1 maand bij Hostnet
Geplaatst: 03 mar 2011 19:10
door rishie
Beste heer/mevrouw,
1 Het blijft toch onduidelijk. Want als de Sitebuilder gratis is en ik deze wil uitproberen dat kan ik niet anders dan een domeinnaam te kiezen die vervolgens
niet gratis is? Dus als ik het goed begrijp moet je reeds een domeinnaam hebben vastgelegd voordat ik gebruik wil maken van de gratis Sitebuilder?
2 Waarom krijg ik te horen van Hostnet dat het maatwerk is om mijn domeinnaam vast te leggen. Is Hostnet de enige met maatwerk en wat valt dan te zeggen over de anderen dan? Lemonweb stuurde mij eerst ook een factuur maar omdat ik niet betaalde en omdat het ook een proefperiode was dan verviel de domeinnaam automatisch. Simpel toch, maar jullie blijven steevast houden dat het maatwerk is. Kom op zeg!
3 Als ik 12,50 moet betalen wat nu 63,78 is en mijn domeinnaam is verhuist dan betaal ik jullie voor 5 jaar, terwijl mijn domeinnaam niet is vastgelgd onder Hostnet. Dat is gratis geld verdienen.
Kunnen we niet tot een oplossing komen, want ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem en jullie wijze van adverteren is zeer misleidend. Als je eerlijk bent en de fout erkend dan doe je iets goeds voor de klant zou ik zeggen...
Rishie
Re: Sitebuilder proefpakket van 1 maand bij Hostnet
Geplaatst: 03 mar 2011 20:41
door Frank445
Wel duur allemaal zeg.
Ik betaal iets van 18 euro per jaar bij Ermis, hosting + domeinnaam.
Re: Sitebuilder proefpakket van 1 maand bij Hostnet
Geplaatst: 06 mar 2011 19:04
door smilie
Rishie - een domeinnaam (registratie) is altijd maatwerk. Reden hiervoor is simpelweg omdat elke domeinnaam uniek is - en elke provider maakt zelf ook kosten voor de registratie van de domeinnamen. Dat het bij andere partij gratis was, was wellicht omdat dit onder een sub-domeinnaam heeft plaats gevonden, bijvoorbeeld:
bij hostnet - heb je een uniek domeinnaam geregistreerd (bv. domein123.nl);
bij lemonweb was dit onder een al bestaande domein, bijvoorbeeld: rishie.domain123.nl), waardoor er geen kosten werden gemaakt voor registratie van een nieuwe domeinnaam.
Ten slotte, ik vind het niet zo zeer misleidend wat Hostnet heeft gedaan. Zoals hun customer care al aangaf - hebben ze je slechts voor de domein registratie kosten gefactureerd.
Wellicht dat je nog in overleg met ze alsnog domein kosten kan betalen en dat incasso kosten komen te vervallen (mits ze zelf mogelijkheid hebben om incasso kosten gratis te laten vallen).
Volgende keer toch beter (vooraf) navragen.