Ziggo zwendelt met contracten
Geplaatst: 03 mar 2011 22:47
Het volgende is mij overkomen en ik vraag mij of meerdere mensen dit hebben meegemaakt. Ik heb een doorlopend contract met Ziggo voor standaard diensten (tv, internet en radio). Om de een of andere reden hebben zij een ander bedrag geincasseerd dan standaard, namelijk voor een uitgebreider abonnement. Zelf heb ik dit abonnement nooit aangevraagd dus ik heb dit bij hen aangegeven.
Nu meldt Ziggo dat "aangezien ik 1x heb betaald, ook als is dit gestorneerd, ben ik gehouden aan het contract en moet dus voldoen aan de betalingen". Ik heb vervolgens gevraagd om een bewijs dat ik dit uitgebreidere abonnement heb aangevraagd. Dat hebben zij niet maar Ziggo meldt doodgewoon dat de betaling bewijs voldoende is dat ik het abonnement heb afgenomen.
Mijnsinziens is dit de wereld op z'n kop en verklaren zij hiermee de consument vogelvrij. Per slot kunnen zij op ieder moment een hoger bedrag incasseren. Storneren heeft dan geen nut want volgens hen ben je gehouden omdat zij eenmaal een poging hebben gedaan het bedrag te incasseren.
Graag hoor ik anderen met soortgelijke ervaringen.
Nu meldt Ziggo dat "aangezien ik 1x heb betaald, ook als is dit gestorneerd, ben ik gehouden aan het contract en moet dus voldoen aan de betalingen". Ik heb vervolgens gevraagd om een bewijs dat ik dit uitgebreidere abonnement heb aangevraagd. Dat hebben zij niet maar Ziggo meldt doodgewoon dat de betaling bewijs voldoende is dat ik het abonnement heb afgenomen.
Mijnsinziens is dit de wereld op z'n kop en verklaren zij hiermee de consument vogelvrij. Per slot kunnen zij op ieder moment een hoger bedrag incasseren. Storneren heeft dan geen nut want volgens hen ben je gehouden omdat zij eenmaal een poging hebben gedaan het bedrag te incasseren.
Graag hoor ik anderen met soortgelijke ervaringen.