HP Laptop VERNIETIGD
Geplaatst: 05 mar 2011 11:38
Zie de open brief.
Open brief aan Dixons en HCS Verzekeringsmaatschappij
18 januari 2011 meld ik mij bij één van de filialen van Dixons en bied mijn defectie Laptop (HP Pavilion DV9000 Entertainment) aan.
Defect is eigenlijk niet het juiste woord want aan defect denk je al gauw aan een gecrashte harde schijf of een kapotte voeding……nee slechts het scharniertje van de klep is kapot. En dat slechts is natuurlijk ook zacht uitgedrukt omdat het beeldscherm hierdoor wel erg los kwam te zitten. Maar……..de PC werkt nog steeds goed.
Een verkoopster van het Dixons geeft mij te kennen dat ik hier in de winkel maar even de verzekeringsmaatschappij moet bellen (ik heb een verzekering – het zogenaamde garantieplan).
Goed ik hoef niet mijn eigen telefoon te gebruiken maar de vrouw in kwestie nam niet de moeite even voor mij te bellen.
Er worden wat formaliteiten uitgevoerd waarbij ik duidelijk te kennen geef dat ik mijn laptop niet lang kan missen in verband met mijn activiteiten in Indonesië waarbij de laptop de enige manier is te communiceren. Ik vraag dan ook aan deze dame dit er specifiek bij te zetten. De dame in kwestie zet, na veel aandringen van mijn kant, enige extra gegevens op het reparatie-formulier.
Met een raar gevoel verlaat ik de winkel temeer er totaal niet werd gereageerd op het feit dat ik snel de laptop terug wil hebben . Van een leen laptop was al helemaal geen sprake meer. Nee de echte service is hier bij dit Dixons filiaal ver te zoeken.
Na enige weken gewacht te hebben pak ik maar weer eens de telefoon om te vragen hoe het er nu eigenlijk voor staat.
De mijnheer in kwestie vertelt mij dat er een brief onderweg is en dat mijn laptop zou zijn gerepareerd.
Als ik na weer een week wachten wederom niets hoor en de telefoon weer ter hand neem krijg ik te horen dat mijn laptop niet meer gerepareerd kan worden en dat mijn, en met name MIJN, laptop is VERNIETIGD.
Nou heb ik al heel veel meegemaakt tijdens de duur van mijn leven op deze aarde maar zo dol zoals Dixons en/of HCS verzekeringen het nu maken heb ik nog nooit meegemaakt.
Goed ik krijg dan wel een nieuwe PC maar al mijn bestanden (170 Gigabyte) ben ik wel kwijt. En van een gelijkwaardige PC is al helemaal geen sprake.
De zogenaamde vingerafdrukherkenning (mijn oude laptop heb ik hier speciaal voor aangeschaft vanwege de visuele handicap van mijn dochter), de afstandbediening, het voelbare knopje om WiFi aan of uit te zetten en de gewone telefoonaansluiting zitten niet op deze nieuwe PC (HP G72 V10SD)
Natuurlijk had het ook beter geweest een back-up te maken maar ja als er niet speciaal op word gewezen en als er eigenlijk geen noodzaak is dan maak je geen back-up en vertrouw je op de moraliteit van het betreffende Dixons filiaal. Een bijkomstigheid is tevens dat bij een WEL aanwezige back-up de bestanden niet terug zouden kunnen worden gezet i.v.m. een verschillend besturingssysteem.
Nadat ik ook heb gesproken met een medewerkster van de verzekeringsmaatschppij krijg ik inderdaad de bevestiging te horen dat mijn laptop is VERNIETIGD en dat ik een gelijkwaardige PC ontvang naar aanleiding van de afgesloten verzekering.
Na enig onderzoek op het internet blijkt de nieuwe PC niet dezelfde figuratie te hebben als mijn oude laptop en dat aan deze laptop een prijskaartje zit van Euro 599,99 terwijl mijn oude laptop toch altijd nog Euro 998,00 heeft gekost en dat ik daarvoor ook elke maand een premie betaal van Euro 12,99.
Maar…..natuurlijk was ik al blij dat ik voor mijn vertrek naar Indonesië over een laptop kon beschikken.
Nee……..zonder meer een teleurstellende ervaring temeer er te lang is gewacht mij mede te delen dat er geen scharniertje kon worden gemaakt. Meer dan een maand hierover nadenken lijkt mij dan ook zeer onverklaarbaar en zeker ook niet gewenst.
De service en moraliteit van Dixons laat dan ook veel te wensen over.
Ik hoop spoedig van u te vernemen wat u nu aan deze zaak wilt doen want u zult begrijpen dat ik met deze gang van zaken zeker geen genoegen kan nemen.
Zoals ik u al reeds mededeelde zal ik deze zaak melden aan de diverse instanties waaronder mijn rechtsbijstandverzekering die inmiddels deze zaak in behandeling heeft genomen (voor vragen hierover kunt u zich wenden tot mevrouw F.T.van Dormaël – dossier BB1/2011-OR529/fdor)
Open brief aan Dixons en HCS Verzekeringsmaatschappij
18 januari 2011 meld ik mij bij één van de filialen van Dixons en bied mijn defectie Laptop (HP Pavilion DV9000 Entertainment) aan.
Defect is eigenlijk niet het juiste woord want aan defect denk je al gauw aan een gecrashte harde schijf of een kapotte voeding……nee slechts het scharniertje van de klep is kapot. En dat slechts is natuurlijk ook zacht uitgedrukt omdat het beeldscherm hierdoor wel erg los kwam te zitten. Maar……..de PC werkt nog steeds goed.
Een verkoopster van het Dixons geeft mij te kennen dat ik hier in de winkel maar even de verzekeringsmaatschappij moet bellen (ik heb een verzekering – het zogenaamde garantieplan).
Goed ik hoef niet mijn eigen telefoon te gebruiken maar de vrouw in kwestie nam niet de moeite even voor mij te bellen.
Er worden wat formaliteiten uitgevoerd waarbij ik duidelijk te kennen geef dat ik mijn laptop niet lang kan missen in verband met mijn activiteiten in Indonesië waarbij de laptop de enige manier is te communiceren. Ik vraag dan ook aan deze dame dit er specifiek bij te zetten. De dame in kwestie zet, na veel aandringen van mijn kant, enige extra gegevens op het reparatie-formulier.
Met een raar gevoel verlaat ik de winkel temeer er totaal niet werd gereageerd op het feit dat ik snel de laptop terug wil hebben . Van een leen laptop was al helemaal geen sprake meer. Nee de echte service is hier bij dit Dixons filiaal ver te zoeken.
Na enige weken gewacht te hebben pak ik maar weer eens de telefoon om te vragen hoe het er nu eigenlijk voor staat.
De mijnheer in kwestie vertelt mij dat er een brief onderweg is en dat mijn laptop zou zijn gerepareerd.
Als ik na weer een week wachten wederom niets hoor en de telefoon weer ter hand neem krijg ik te horen dat mijn laptop niet meer gerepareerd kan worden en dat mijn, en met name MIJN, laptop is VERNIETIGD.
Nou heb ik al heel veel meegemaakt tijdens de duur van mijn leven op deze aarde maar zo dol zoals Dixons en/of HCS verzekeringen het nu maken heb ik nog nooit meegemaakt.
Goed ik krijg dan wel een nieuwe PC maar al mijn bestanden (170 Gigabyte) ben ik wel kwijt. En van een gelijkwaardige PC is al helemaal geen sprake.
De zogenaamde vingerafdrukherkenning (mijn oude laptop heb ik hier speciaal voor aangeschaft vanwege de visuele handicap van mijn dochter), de afstandbediening, het voelbare knopje om WiFi aan of uit te zetten en de gewone telefoonaansluiting zitten niet op deze nieuwe PC (HP G72 V10SD)
Natuurlijk had het ook beter geweest een back-up te maken maar ja als er niet speciaal op word gewezen en als er eigenlijk geen noodzaak is dan maak je geen back-up en vertrouw je op de moraliteit van het betreffende Dixons filiaal. Een bijkomstigheid is tevens dat bij een WEL aanwezige back-up de bestanden niet terug zouden kunnen worden gezet i.v.m. een verschillend besturingssysteem.
Nadat ik ook heb gesproken met een medewerkster van de verzekeringsmaatschppij krijg ik inderdaad de bevestiging te horen dat mijn laptop is VERNIETIGD en dat ik een gelijkwaardige PC ontvang naar aanleiding van de afgesloten verzekering.
Na enig onderzoek op het internet blijkt de nieuwe PC niet dezelfde figuratie te hebben als mijn oude laptop en dat aan deze laptop een prijskaartje zit van Euro 599,99 terwijl mijn oude laptop toch altijd nog Euro 998,00 heeft gekost en dat ik daarvoor ook elke maand een premie betaal van Euro 12,99.
Maar…..natuurlijk was ik al blij dat ik voor mijn vertrek naar Indonesië over een laptop kon beschikken.
Nee……..zonder meer een teleurstellende ervaring temeer er te lang is gewacht mij mede te delen dat er geen scharniertje kon worden gemaakt. Meer dan een maand hierover nadenken lijkt mij dan ook zeer onverklaarbaar en zeker ook niet gewenst.
De service en moraliteit van Dixons laat dan ook veel te wensen over.
Ik hoop spoedig van u te vernemen wat u nu aan deze zaak wilt doen want u zult begrijpen dat ik met deze gang van zaken zeker geen genoegen kan nemen.
Zoals ik u al reeds mededeelde zal ik deze zaak melden aan de diverse instanties waaronder mijn rechtsbijstandverzekering die inmiddels deze zaak in behandeling heeft genomen (voor vragen hierover kunt u zich wenden tot mevrouw F.T.van Dormaël – dossier BB1/2011-OR529/fdor)