Pagina 1 van 1

DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 05 mar 2011 13:08
door halodaal
DONG Energy hanteert de slogan: "DONG maakt vrienden". Voor mij gaat dat echter niet op. Laat ik vertellen waarom. Onlangs ben ik overgestapt van DONG Energy naar Energie Direct. Ten tijde van het afsluiten van een contract met DONG was mij een bonus van 280 euro beloofd, uit te betalen na een jaar. Bij mijn nieuwe leverancier heb ik aangedrongen op een overstap per einde contract datum. Zij hebben dit naar hun zeggen gedaan per 1-2-2011.
DONG stelt nu dat dit 2-2-2011 had moeten zijn en betaald mijn bonus dus niet uit. Ik weet niet waar het fout is gedaan, maar vind dat een consument geen dupe mag worden van deze fout. Ik vind dit erg bekrompen gedrag van DONG. Ik zou iedereen dus ook aan willen raden niet met DONG Energy in zee te gaan! Voor mij was het een afknapper!!!!

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 05 mar 2011 23:53
door Bob Schurkjens
Had je de jaarafrekening al ontvangen van Dong? Daar zou de korting op verrekend moeten worden conform de actievoorwaarden: "De korting wordt op uw eerste jaarafrekening verrekend."

Je kan een klacht indienen bij de tussenpersoon bij wie je het contract hebt afgesloten (gaslicht.com, energiewereld.nl, energieleveranciers.nl etc.). Zij moeten het dan oplossen.

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 06 mar 2011 11:13
door MAXIEM
halodaal

Als DONG is aangesloten bij de GeschillenCommissie Energie en Water in Den Haag, dan kun je daar ook een klacht indienen.

Maxiem.

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 26 mar 2011 16:24
door Jahier
@Halodaal. Ik heb een vergelijkbare situatie. Mijn contract (via www.gaslicht.com) bij Dong is begonnen op 12.03.2010. In januari werd ik gebeld door Dong, dat mijn contract af zou lopen en of het verlengd mocht worden. Ik gaf aan, dat ik mij precies op dat moment aan het verdiepen was op internet en dat er behoorlijke prijsverschillen zitten tussen de leveranciers. Hij vroeg of ik een voorbeeld kon noemen, dit deed ik en de verbinding werd verbroken. Dit is voor mijn gevoel bewust gebeurd, want ik werd niet teruggebeld. Per 12.03.2011 ben ik overgestapt naar Energiedirect (dit heb ik in januari via gaslicht.com geregeld). Ik heb nog geen jaarrekening van Dong ontvangen. Wel heb ik een brief ontvangen, gedateerd 26.03.2011, waarin staat dat ik voor stroom tot 11.03.2012 een overeenkomst heb en dit vroegtijdig heb opgezegd. Ik moet een opzegvergoeding betalen van 25,00 euro! Dit bedrag willen ze op 09.04.2011 automatisch van mijn bankrekening schrijven. Ik heb van Dong een brief, gedateerd op 02.03.2010, waarin staat: Hierbij bevestigen wij u dat per 12.03.2010 de levering en het transport van Puurstroom Stabiel en Aardgas Flex naar uw aansluiting is geregeld. Ik heb dus precies 1 jaar stroom en gas afgenomen en daardoor heb ik volgens een brief van Dong, gedateerd op 19.01.2010 recht op een kortingsaandeel voor gas t.b.v. 195,00 euro en voor stroom 85,00 euro. Verder staat er, dat de korting automatisch wordt verrekend op de jaarafrekening na het uitdienen van de overeengekomen leveringsperiode. U hoeft hier niets voor te doen!

Ik vetrouw erop dat gaslicht.com in deze kwestie iets voor mij kan betekenen.

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 07 apr 2011 09:35
door DONG Energy
Beste oud-klanten,

We vinden het jammer dat u ervoor heeft gekozen om over te stappen naar een andere leverancier. DONG Energy komt graag haar gemaakte afspraken na. Dat betekent voor uw situatie dat u recht heeft op de €280,- bonus. Wij betreuren het dat u de indruk hebt gekregen geen recht te hebben op de bonus. Wilt u aub contact opnemen met mij via telefoonnummer 0900-0655 of per e-mail via: [email protected] , dan zorgen we ervoor dat het bedrag op uw rekening wordt overgemaakt.

Met vriendelijke groet,

Marijke
Klantenservice DONG Energy

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 11 apr 2011 22:03
door roer
@Marijke van Dong Energy. Waarom betaalt Dong Energy de beloofde bedragen niet zonder problemen uit? Op www.gaslicht.com en http://www.klachtenoplossing.nl/2011/03 ... -vrienden/ kunt u ook klachten lezen. Wellicht kunt u die meteen oplossen?

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 13 apr 2011 10:21
door DONG Energy
Beste,

Een aantal klanten heeft de eindafrekening ontvangen binnen de 365 dagen waarop het facturatie systeem is ingericht voor automatische uitbetaling. Dit is opgelost, volgende week ontvangen de betreffende klanten hierover bericht. Excuses aan iedereen voor het ongemak.

Vriendelijke groet,

Marijke
DONG Energy
0900-0655 - [email protected]

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 17 apr 2011 18:41
door josuha
ik heb zelfde bij dong ik zou ook eind februari bij mijn jaar afrekening de 280 euro tegemoet moete zien op mijn rekening nee dus als ze mij dat deze weekvan af de 18-04 niet tege moet kome hebbe ze in denbosch een probleem ik bvetaal mijn energie rekening ook netjes op tijd en ik kom ook de voorwaarden na tochhhh

dus het zelfde geld ook voor hun ik wacht hier bij tot eind vd week 22 april heb ik het voor vrijdag niet op mijn rekening staan ga ik na den bosch waar het hoofd kantoor zit en dan sta ik er ik hbe hier recht op en ze zoude er ook mee aan de gang gaan 3 weke terug nee dus
ze wete mij ook te vinde als ik niet betaal ma ik dong ook.

Re: DONG Energy maakt GEEN vrienden

Geplaatst: 17 apr 2011 22:34
door Jahier
@Josuha, wist je dat Energie Direct de contractbreukkosten betaalt, als je besluit over te stappen naar een andere energieleverancier? Je kunt dan de nota indienen bij [email protected]. Kijk maar eens of de tarieven gunstiger voor je zijn. Er zijn overigens meerdere energieleveranciers die de kosten overnemen.