Pagina 1 van 1

TWEAK

Geplaatst: 06 mar 2011 17:52
door XelleBelle
Had ik de berichten over Tweak hier maar eerder gelezen...

Meer dan een jaar geleden is bij ons in de straat overal glasvezel aangelegd. Ik heb juist een jaar gewacht zodat de meeste (opstart) problemen bij alle providers wel opgelost zouden zijn.
We hadden keus uit meerdere providers dus ben eens met alle providers gaan bellen en vroeg ze dus ook allemaal of de kinderziektes inmiddels allemaal al waren opgelost. Na mijn rondjes bellen en voors en tegens afwegen hebben wij de keus voor Tweak gemaakt.

Abonnement bij mijn oude provider NLNet (waar ik al sinds 1989 heel tevreden klant ben) opgezegd omdat zij geen glas leveren in mijn woonplaats. Wat heb ik hier een spijt van!!

Bij het monteren van de Experia box ging het al mis, tv werkte, draadloos internet werkte, maar helaas geen telefonie! Het bleek dat de versie 2 Experia box was geïnstalleerd en dan werkt de telefonie bij Tweak niet. Ook de bestelde kabels hebben enkele weken op zich laten wachten, dus op de dag van installatie maar even vlug ergens anders nog duurdere kabels gekocht.

De week daarna werd de versie 2 box vervangen door een versie 1 box en jawel mijn tijdelijke nummer werkte, maar draadloos internet met Vista niet meer. Ook de afstandbediening van de TV was binnen een dag stuk en we hebben zelf bij KPN een nieuwe afstandbediening moeten regelen.

En na vele malen bellen met een totaal onverschillige helpdesk medewerkers besloten om Windows 7 maar aan te schaffen zodat we in ieder geval draadloos konden internetten, maar het bleef maar onduidelijk wanneer mijn eigen telefoonnummernummer geporteerd zou worden.
Abonnement bij mijn oude provider was inmiddels afgelopen, dus ik was telefonisch niet meer bereikbaar. Dit heeft tot hele vervelende situaties geleid met o.a. een ziekenhuis dat mij geprobeerd heeft te bereiken, maar dat helaas telefonisch niet gelukt is. En dat is nog maar één voorbeeld.

Tevens moet je erg veel zelf uit zien te vinden via de website waar je met je eigen account op kan inloggen. Hierover wordt je op geen enkele andere manier geïnformeerd.

Ik ben nu al ruim 4 weken niet meer bereikbaar op mijn eigen telefoonnummer en niemand bij Tweak kan mij vertellen wat er aan de hand is en hoe lang dit nog gaat duren. En inderdaad boos worden en zeggen dat je je abonnement gaat beëindigen maakt helemaal geen indruk, je krijgt zelf het idee dat ze liever hebben dat je opzegt.
Maar ja mijn nummer is nog niet geporteerd en overstappen naar een andere provider duurt 4 tot 6 weken. Dus opzeggen is op dit moment niet echt een optie, want dan raak ik mogelijk mijn eigen nummer dat ik al jaren heb en ook zakelijk gebruik misschien voorgoed kwijt.
Ze geven ook aan dat ik ze niet in gebreke kan stellen, omdat telefonie bij hun een gratis dienst is????

En dan heb ik het nog niet gehad over allerlei andere dingen waardoor de frustratie behoorlijk oploopt zoals totaal geen enkele reactie op mailtjes met vragen, onmogelijke antwoorden van de helpdesk medewerker, of een medewerker die al heel snel aangeeft het telefoongesprek te willen beëindigen, (mobiele) telefoonkosten die behoorlijk oplopen door dit hele gebeuren want de helpdesk kost 10cent per minuut (+mobiele kosten).

Afgelopen donderdag heeft mijn oude provider aangeboden om mijn telefonie abonnement weer te herstellen en een doorverbinding te maken naar mijn tijdelijke nummer van Tweak. Dit kon mogelijk wel enkele werkdagen duren, maar alleen het gebaar al en dat zij wel begrijpen wat het inhoudt als je ineens zolang niet meer bereikbaar bent op je eigen vaste vertrouwde nummer.

Een dikke pluim voor NLNet en een enkele reis naar de maan voor Tweak!

Re: TWEAK

Geplaatst: 18 mar 2011 22:01
door Verheijde
Laat je niet afschepen door de intimidaties van de flut-helpdesk van Tweak, Je kunt ze wel degelijk in gebreke stellen. De totaal passieve, ongeïnteresseerde houding is tekenend voor dit bedrijf.

Wij zitten nu al bijna een half jaar zonder telefonie dankzij Tweak.