Pagina 1 van 1

Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 07 mar 2011 19:23
door Moose...
In december 2010 heb ik een aanvraag gedaan voor een internet abonnement bij Online Breedband B.V., momenteel zit ik bij Telfort, aangezien Online Breedband BV de overstapservice aanbied en ik zonder zorgen binnen 3 weken overgetzet kon worden heb ik daar gebruik van gemaakt, alleen kan Online mij echter niet leveren, keer op keer vraag ik aan Online wanneer ze kunnen leveren en elke keer geven ze aan dat ik geduld moet hebben. Nadat ik ze de kans had gegeven moet ik weer wachten vanwege technische problemen, ik heb ze weer een kans gegeven en ben het nu zat, want weer kijg ik de mededeling dat ik geduld moet hebben.

Ik heb ze schriftelijk in gebreke gesteld en wens geen gebruik meer te maken van Online in de toekomst, tot op heden hebben ze nog steeds niet geleverd en heb ze aangegeven dat ik wil blijven waar ik nu zit namelijk Telfort.

Online geeft aan dat dat niet kan, mijn inziens heeft Online niet kunnen leveren en kunnen ze de overeenkomst dat uitsluitend per mail is verstuurd en nog niet is ingegaan anuleren, waarvan ik meen ik rechten heb als consument deze niet meer aan te nemen en dit als Online als verkoper niet kan leveren om het gevraagde.

Kan een internet aanbieder zo een klant 3 maanden lang vragen geduld te hebben? Ik wil er nu geen gebruik meer van maken en wil de overeenkomst ontbinden en Online Breedband BV in gebreke stellen, dit heb ik tevens ook schriftelijk aangetekend gedaan.

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 07 mar 2011 22:48
door renegade66
er is nog geen contract ingegaan aangezien ze helemaal niets leveren.
ze kunnen zeggen en doen wat ze willen.
jij staat volledig in je recht, na 3 maanden nog geen levering is belachelijk.

wat voor termijn heb je aangehouden voor de ingebrekestelling?
2 weken is meer dan genoeg.

indien ze het (nog)niet zijn nagekomen is de overeenkomst ontbonden.

ik wil je wel het advies geen om telfort hiervan op de hoogte te stellen.
online is heel eigenwijs en zal toch een poging gaan doen de boel om te zetten.
bij een overstapservice is telfort in principe verplicht om mee te werken.
dit zou dus betekenen dat je zonder internet en telefonie kan komen te zitten.
of toch ineens een abbonement hebt bij online.

stuur eventueel nog een brief naar online en stel ze aansprakelijk voor alle schade,
indien ze toch tot overschakelen overgaan.
meld daarbij dat je je in rechte zal verweren en alle kosten op hun zal verhalen.

bewaar alle correspondentie goed in een map.

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 09 mar 2011 21:02
door Moose...
@ renegade66

Dank voor je bericht, vandaag ben ik gebeld door Online en wilden gaan leveren op het 2e aderpaar, ik werdt woest hield me in en heb ze uitgelegd dat ze gewoon moeten doen wat er in de aangetekend schrijven van mij staat namelijk "Overeenkomst ontbinden" omdat Online Breedband BV in gebreke is. Tevens is er een overstapservice aangevraagd dus leveren op een 2e aderpaar is belachelijk!

Dit ging hij uitzoeken en wilde mij erover terug bellen, en wilde aangeven dat het pas geanuleerd kon worden als er pas is geleverd op het 2e aderpaar, ik ga wederom aan (liet me niet uitpraten, iritant er door heen storen) dat de overstap service ook was aangevraagd en daar kon hij niks over vinden, ik ga weer aan dat ik alles zwart op wit heb (printscreens) van het gevraagde.

Vervolgens heb ik hem gezegd gewoon uit te voeren wat er in de brief staat, ontbinden en klaar! Klantenservice zei weer tja... dat gaat moeilijk maar zal mn best doen. Even later heeft hij terug gebeld en maakte een grapje "zie je nou, ik heb beloofd terug te bellen dus doe ik dat" hij beloofde mij alles te regelen met de technische afdeling, hij had overlegd en ik hoefde me geen zorgen te maken, alles komt goed. De lijn zal niet worden opgeleverd.

Ik heb hem gevraagd naar zijn voor en achternaam, dit heb ik genoteerd, en heb tevens gevraagd om een schriftelijk bewijs met de belofte. Dit zou hij uit tikken en naar mij opsturen.

Wordt vervolgd... maar hopelijk niet, dit was mijn ervaring met Online Breedband B.V. powered bij T-Mobile.

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 09 mar 2011 21:07
door renegade66
dit heb je goed aangepakt, maar ben bang dat ze het toch gaan doorzetten.
zal namelijk niet de eerste keer zijn.
ik hoop voor je dat het goed gaat aflopen.

maar, hou ze heel goed in de gaten.

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 17 mar 2011 13:45
door Moose
Webcare heeft een aantal toezeggingen gedaan en komt deze niet na, wat heeft Webcare dan nog voor zin, op directe mails worden niet meer gereageerd.

Hoop dat Online Breedband B.V. - Online Webcare via deze weg kan reageren?

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 12 apr 2011 12:06
door Moose
Webcare reageert niet meer, jammer hoor, had wel verwacht dat Online Breedband dit netjes zou afhandelen na alle ellende met Online Breedband BV, maar zelfs dat lukt ze niet!!!

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 20 apr 2011 21:27
door komp_u_ter_hulp
We liggen namens een (ex) abonnee van On-line die overstapte naar Telfort al een jaar in de clinch over een bedrag van € 19,- of € 15,84
Maar dat kan ook € 41,10 of € 34,26 zijn.
Of € 78,- of € 375,-

Het gaat om het feit dat van de afspraken, welke providers onderling gemaakt zeggen te hebben, maar bitter weinig terechtkomt.
Telfort heeft in het schrijven van 29 april 2010 aangegeven dat zij de opzegging met On-line zouden regelen. Probleem is dat nu niet meer te achterhalen is wie er nu in gebreke is gebleken. Telfort die het niet doorgegeven heeft of On-line die het niet op tijd verwerkt heeft of gewoon doen of ze niks ontvangen hebben.
Desalniettemin heeft de klant daar geen boodschap aan.
Als die providers zo’n grote broek aantrekken, richting consument, dat zij het onderling regelen, moeten ze bij een eventuele fout dat ook onderling afhandelen en klanten niet lastig vallen met een onterechte vordering.

http://www.denhaag4u.net/online_telfort ... elfort.htm

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 27 apr 2011 23:50
door Moose
@komp_u_ter_hulp,

Beter is het een eigen topic te openen, in plaats van zomaar binnen te vallen en het over een ander probleem te hebben, dit aangezien uw bericht over Telfort gaat en niet Online.

Wat ik uit je verhaal opmaak is in dit geval Telfort BV verantwoordelijk, aangezien dat je nieuwe ISP wordt en zij ook de overstap service, horen te regelen met een soepele overgang technisch maar zeer zeker ook administratief, dus een opzegging van uw oude abonnement bij uw vorige ISP.
Waarschijnelijk is er iets mis gegaan met uw opzegging, in dit geval, mijn inziens zal Telfort alsnog de schade moeten herstellen of een korting op uw abonnement.

Tip: Kijk even op http://www.telfort.nl en klik dan helemaal links onderin op de link "Forum" zeker weten dat je daar door de Webcare's geholpen wordt en je een oplossing wordt geboden, zou mooi zijn dat Online dit ook zou hebben.
Ik hoop dat het voor jou via Telfort kan worden opgelost. Sterkte alvast!

Maar eerlijk is eerlijk: ik wil even melden Online Breedband BV inmiddels er voor gezorgd voor een oplossing en tevens heeft Online geprobeerd contact met mij op te nemen om een en ander verder uit te praten. Mijn openlijke klagerij zal er zeker aan bijgedragen hebben, maar desondanks wil ik bij deze toch even concluderen en bevestigen dat Online Breedband BV hard bezig is mijn klacht serieus te nemen en op te lossen.
Mooi om te zien dat het zo dus ook kan.

Re: Online Breedband B.V. in gebreke stellen - Overeenkomst ontb

Geplaatst: 10 mei 2011 18:28
door Moose
Eerder ik tevreden was met de geboden oplossing komt Online Breedband B.V. wederom voor de zoveelste keer de afspraken niet na!
Ik hoop dat Webcare de heer R. via deze weg mischien contact op kan nemen met mij via de mail of het bekende 06 nummer want, krijg nu wederom geen gehoor, waardoor ik allemaal andere mensen binnen Online moet contacten.

Waarom komt een bedrijf zijn afspraken niet na, consumenten doen dat dus bedrijven moeten dat ook!

Webcare heeft een aantal toezeggingen gedaan en komt deze niet na, wat heeft Webcare dan nog voor zin, op directe mails worden niet meer gereageerd.

Hoop dat Online Breedband B.V. - Online Webcare via deze weg kan reageren?