LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderspaarplan nationaal spaarfonds uitbetalen,geen sjoege

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
dlanor

kinderspaarplan nationaal spaarfonds uitbetalen,geen sjoege

Ongelezen bericht door dlanor »

In 1992 rond de geboorte van ons kind dit afgesloten op advies van een kennis en via die kennis (dus tussen persoon neem ik nu aan).
2 jaar geleden of iets korter geleden toen het begon met de woekerpolis affaire heb ik contact gezocht hoe het allemaal zat met deze polis of het ook tot de woekerpolis gebeuren behoorde.
Via email kreeg ik te horen dat het geen woekerpolis was maar een rente vast polis(??) en kosten die in hoogte lang niet vergelijkbaar was dan de bekende woeker polissen.
Vorig jaar nog schrijven gehad dat de premie betaling ten einde kwam afgelopen juli en dat tot uitbetaling overging in januari 2011. Inleg was 50 gulden per maand met een belofte van ongeveer (voorgerekend) zo een 16.000 gulden.
Een later brief van vorig jaar was dat ze eerst 4900 zouden uitbetalen in januari en later in juli van dit jaar een rest betaling waarvan ze de hoogte nog niet wisten.
Op internet gezocht via hun website en daar stond dat ik eerst de originele polis zou moeten opsturen en een bewijs van in leven zijn van de verzekerde???
Wat is dat nu, wat voor bewijs? en wat is een bewijs van in leven zijn? kopie van paspoort of zo?
En wat heeft dat er mee te maken, ik heb betaald en nu wil ik dat geld uitgekeerd zien als beloofd, of mijn zoon nu wel of niet in leven is heeft er niets mee te maken, houden ze het anders dan? En originele polis, ik heb de brieven met polis nummer uit het verleden, legitimatie, bank afschriften, genoeg is genoeg dacht ik zo maar de originele polis kan ik niet makkelijk vinden want we zijn verhuisd naar het buitenland.

Maar goed geen betaling nog gezien, een paar emails gestuurd wanneer de uitbetaling, bankrekening nummer(zelfde als incasso) en met de vraag wat voor bewijs betreft 'in leven zijn', wil dat het geld gewoon gestort wordt op de bankrekening vanwaar hun de automatische incasso hebben gedaan en anders de bankrekening van mijn kind.

Het is helemaal stil, geen enkel antwoord en geen enkele uitbetaling gedaan.

Gezien in het licht van de woekerpolis affaire heb ik een heel kort lontje gekregen en ga ook geen dure advocaat er bij halen en procederen etc. etc. en wat je nog meer kunt doen, ik heb geen tijd om te wachten, we hebben het geld nodig voor de studie van ons kind, daar was het ook voor bedoeld.

Ik ben mijn hele leven eerlijk geweest en op het 'rechte' pad gebleven en altijd gedaan wat er gezegd werd door de overheid.
Echter ben ik niet meer van plan 'procedure' te volgen. Zij hebben iets van mij en zij hebben een belofte gedaan en afspraak op papier.

Als ik binnen een maand of 2 geen enkel antwoord heb dan is het beste om even bij hun op het hoofdkantoor langs te gaan denk ik in persoon samen met mijn 18 jarige zoon, kunnen ze gelijk zien dat hij nog in leven is, ben bang dat door onze verschijning om vragen te stellen en te bewijzen dat ons kind in leven is niet in goede aarde zal vallen en alleen bij het binnen lopen en gezien hun slechte geweten wij, binnen enkele minuten in het cachot zullen zitten.
Een doorgedraaid iemand die de hele lieg en bedrieg cultuur volledig zat is!

crommentuyn

Re: kinderspaarplan nationaal spaarfonds uitbetalen,geen sjoege

Ongelezen bericht door crommentuyn »

dainor kan zich een paar euro besparen door zelf een atteste de vita te produceren:
een gedateerde dagbladpagina met ID kopie en handtekening in kleur is feitelijk bewijs van leven.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

dlanor schreef: Op internet gezocht via hun website en daar stond dat ik eerst de originele polis zou moeten opsturen en een bewijs van in leven zijn van de verzekerde???
Wat is dat nu, wat voor bewijs? en wat is een bewijs van in leven zijn? kopie van paspoort of zo?
En wat heeft dat er mee te maken, ik heb betaald en nu wil ik dat geld uitgekeerd zien als beloofd, of mijn zoon nu wel of niet in leven is heeft er niets mee te maken, houden ze het anders dan? En originele polis, ik heb de brieven met polis nummer uit het verleden, legitimatie, bank afschriften, genoeg is genoeg dacht ik zo maar de originele polis kan ik niet makkelijk vinden want we zijn verhuisd naar het buitenland.
Je hebt niet een simpele spaarrekening, maar een verzekering. Deze keert een X-bedrag (of de waarde van de polis) uit aan persoon A als de verzekerde persoon op zijn 18de nog in leven is, en een Y-bedrag aan persoon B als die voortijdig overleden is. Dat kan bijvoorbeeld een van de ouders zijn. Het is voor de uitkering (zowel hoogte als begunstigde) dus van belang of de verzekerde persoon nog in leven is of niet.

Wie de premie betaalt voor de verzekering is daarbij niet van belang. Er is immers bij het afsluiten afgesproken dat de polis zou uitkeren aan persoon A, onafhankelijk van wie de premie heeft betaald. Het kan trouwens ook heel goed mogelijk zijn dat de premie in de loop der tijd door verschillende personen en verschillende rekeningen is betaald (bv moeder en vader). Ze zullen dus nooit zomaar uitkeren op één van de rekeningen waar de premie vandaan kwam, zonder dat daar expliciet toestemming voor is van persoon A (waarschijnlijk je kind) die recht heeft op de uitkering.

Zonder originele polis kun je wel uitgekeerd krijgen, maar met polis is het wel makkelijker. Met polis zullen ze waarschijnlijk meteen tot uitkering overgaan, zonder polis zullen ze wellicht eerst een tijd wachten om te zien of er niet alsnog iemand met de polis aan komt. Want dan zou het in theorie zo kunnen zijn dat ze het geld onterecht hadden uitgekeerd en weer terug moeten komen vorderen. Vaak zal ook zonder polis wel snel worden uitgekeerd, maar als je in het buitenland woont kan dat anders zijn, omdat ze natuurlijk moeilijker uit het buitenland kunnen terugvorderen. Het klinkt allemaal heel vergezocht, maar een verzekeraar moet in zulke dingen heel zeker van zijn zaak zijn en er zijn altijd voorbeelden te noemen van mensen die misbruik hebben gemaakt van de situatie.

dlanor

nieuwe ontwikkelingen.
Het vreemde is en waarom ik boos ben is dat als je een mail stuurt je een automatisch bericht krijgt dat ze contact opnemen binnen 5 werkdagen en dat gebeurd dus totaal niet. Van mijn mails heb ik dus helemaal niets gehoord.

Welnu, ontvang ik afgelopen week per post een brief van het nationaal spaarfonds die (binnenin op de papieren, niet de envelop)) gedateerd is op 25 Januari j.l. Misschien hebben ze eerst dit forum bericht gelezen?

Dat is vreemd, dus op de envelop geen stempel of bewijs wanneer hij daadwerkelijk gepost is maar binnen op de papieren dus 25 januari. net een kleine week voordat ik ze een mail stuurde.
Alle eisen staan er in om tot uitbetaling te komen, uittreksel geboorte register, notaris, bankafschriften etc. Terwijl mijn zoon de begunstigde zou moeten zijn staat op het formulier dat het een verzekering is op het leven van mijn zoon maar op het formulier staat weer dat ik de begunstigde ben, dus dezelfde persoon die de premies heeft betaald met het zelfde bankrekening nummer. En toch moet ik nu bewijzen dat zowel ik als mijn zoon in leven is en daar behoorlijke kosten voor maken. Want wij wonen nu in het buitenland.
Dan blijft er van het rendement opgebouwd in die 18 jaar zeer weinig meer van over. We zijn beter af het gewoon in een oude sok thuis te bewaren.

KingBeezz

Ongelezen bericht door KingBeezz »

U kunt in plaats van emailen ook bellen op dit nummer 0416-684700 (ik weet niet of dit nummer nog geldig is), maar het is in ieder geval goedkoper dan een duur 0900 nummer. Wellicht kunt u dan vanuit het buitenland met een goedkope provider bellen en zo uw vragen stellen aan een medewerker.
Dan blijft er van het rendement opgebouwd in die 18 jaar zeer weinig meer van over. We zijn beter af het gewoon in een oude sok thuis te bewaren.
Wellicht kunt u bij deze polis ook kiezen voor het uitbetalen in aandelen. Dan kunt u, als over een aantal jaren de beurs weer wat hoger staat, ze alsnog verkopen, en heeft u wat minder verlies dan u nu heeft.

dlanor

KingBeezz schreef: Wellicht kunt u bij deze polis ook kiezen voor het uitbetalen in aandelen. Dan kunt u, als over een aantal jaren de beurs weer wat hoger staat, ze alsnog verkopen, en heeft u wat minder verlies dan u nu heeft.
Daar stond in de brief niets over, stond wel iet over zoveel eenheden etc. maar om uit te betalen in aandelen en watvoor/welke aandelen en de mogelijkheid daartoe stond niets. zal dat even onderzoeken. En hoe/waar moeten die aandelen 'geparkeerd' worden?

crommentuyn

Nonsens Kingbeez! 'uitbetalen in aandelen' getuigt van weinig inzicht. De geldsom die men verkrijgt kan zo naar een eigen beleggingrekening met betere en goedkopere fondsen die dianor ooit heeft gehad, Zga kostenloos, transparant en geheel vrijelijk te beheren. kosten voor bewijs in leven besparen had ik al beschreven.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

dlanor schreef:
KingBeezz schreef: Wellicht kunt u bij deze polis ook kiezen voor het uitbetalen in aandelen. Dan kunt u, als over een aantal jaren de beurs weer wat hoger staat, ze alsnog verkopen, en heeft u wat minder verlies dan u nu heeft.
Daar stond in de brief niets over, stond wel iet over zoveel eenheden etc. maar om uit te betalen in aandelen en watvoor/welke aandelen en de mogelijkheid daartoe stond niets. zal dat even onderzoeken. En hoe/waar moeten die aandelen 'geparkeerd' worden?

Dat is onzin, dan kun je net zo goed het geld op je rekening laten uitbetalen en op je eigen beleggersrekening fondsen naar keuze kopen.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

De geldsom die men verkrijgt kan zo naar een eigen beleggingrekening met betere en goedkopere fondsen die dianor ooit heeft gehad, Zga kostenloos, transparant en geheel vrijelijk te beheren.
Je was nog wat sneller dan ik blijkbaar. :wink:

5.000,- "huisfondsen" aankopen op een dure beleggersrekening zal slechts ± 10,- aan aankoopkosten zijn....

crommentuyn

Er zijn dure belegrekeningen waar aankoop , switch en verkoop van huisfondsen zelfs kostenloos zijn. Maar indexfondsen doen niet onder en hebben veel lagere TER kosten. Weg met die peperdure fondsbeheerders die Keim Aegon zo onvermijdelijk vond...

Gesloten