Pagina 1 van 1

KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 08 mar 2011 16:10
door Petervanamelsvoort
Mijn zoon heeft sinds 2009 een abonnement bij de KPN voor spraak.
In 2010 heeft hij daar onbeperkt internet aan toegevoegd. Een maand later heeft hij ook een Blackberry abonnement aan toegevoegd (om te pingen). Omdat het toestel hem niet beviel heeft hij deze in januari 2011 verkocht en aan KPN gevraagd om het Blackberry abonnement er weer af te halen. KPN heeft hem echter weer teruggezet naar zijn eerste abonnement, alleen spraak zonder internet. Omdat hij dat niet wist, het is hem ook niet gezegd, heeft hij zijn normale internet gebruik hervat. Gevolg: een rekening van ruim 600 euro. De KPN is niet voor rede vatbaar. Reactie: het jouw aanname dat je internet had, niet ons probleem. Binnen een week is hij afgesloten en wordt gedreigd met incassobureau en aanmelden bij Preventel. Wij vinden dit absurd en men probeert eigen fouten af te wentelen op de klant.
Waarom zo'n arrogante houding van de klantenservice? Ze doen er allles aan om klanten binnen te halen (gratis mobieltjes, reclame etc) maar doen helemaal niets aan het behouden van bestaande klanten. Onbegrijpelijk.

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 08 mar 2011 16:20
door amelissen
Ik kan mij heel goed voorstellen dat als doorgegeven dat het blackberry abo vervalt, dat inclusief het internet abo is. Dat is tenslotte zo kort na elkaar afgesloten dat dat m.i. logisch zou zijn.

U kunt KPN er niet de schuld van geven als het niet goed aan hun gecommuniceerd wordt.

En nee, ik werk niet voor KPN.

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 08 mar 2011 21:51
door suikerklontje
amelissen schreef:En nee, ik werk niet voor KPN.
Nee.. dat blijkt... Internet met een Blackberry heet ook anders. Instant E-Mail heet het :wink:

Maar... Toen uw zoon belde voor het activeren van de instant e-mail is daarbij de standaard internetbundel niet verwijderd? Lijkt me wel logisch.. waarom 2 internetbundels actief op een abonnement?

Er vanuit gaan dat zijn vorige internetbundel weer actief staat na het verwijderen instant email.. sorry... Maar dat leest als aanname.. en aanname is fout. Je zoon had het na moeten vragen. KPN kan niet ruiken wat je zoon daarna met het toestel gaat doen.
Uw titel had beter kunnen zijn: KPN & zoon blunderen: schade ruim 600 eur!

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 09 mar 2011 00:38
door Tis weer bijzonder
Is er geen schriftelijke bevestiging van de wijziging(en) ontvangen?
Zo ja, wat stond daar dan in?

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 09 mar 2011 12:09
door Petervanamelsvoort
Nee, we hebben geen wijziging ontvangen. Ik blijf erbij dat de KPN had moeten informeren. Ze kunnen in hun scherm zien dat hij voor de blackberry internet had. Het lijkt dan toch niet logisch dat je teruggaat naar je eerste abonnement met alleen spraak. Ik heb zelf bij T-mobile diverse keren een abonnement gewijzigd, maar daar wordt goed doorgevraagd en alle mogelijkheden worden besproken.

Re: KPN wentelt eigen blunder af op klant! schade ruim 600 eur!

Geplaatst: 09 mar 2011 14:07
door Tis weer bijzonder
Het is niet verplicht, maar een beetje bedrijf zet een nieuwe of veranderde overeenkomst op papier.
Als jullie gesprekspartner dat niet gedaan heeft, maakt ze niet echt sterker.
Hierin ligt een mogelijkheid voor jullie voor een stevig gesprek.
Maar ja, je moet maar net de juiste treffen.
Met callcenters schiet je vaak niet veel op.
Kunnen niets, mogen niets en weten niets als het niet in een voorgekauwd script staat.
Aanschrijven dus.
Na een schriftelijke afwijzing kunnen jullie altijd nog even een gokje wagen bij de geschillencommissie telecom en/of OPTA lijkt mij.
600 is best de moeite waard.