ADSL 20Mbps misleiding
Geplaatst: 09 mar 2011 12:46
Geachte lezer,
Middels deze wijze wil ik u attent maken op het feit dat ADSL aanbieders die abbonnementen tot 20Mb/s aanbieden bewust de consument misleiden.
Na een postcode check wordt de consument de mogelijkheden voorgelegd. Bijvoorbeeld snelheden tot 4Mb/s of tot 20Mb/s. De laatste voor een paar euro per maand meer.
Sommige aanbieders geven uitsluitend het 20Mb/s getal. Anderen geven pas na doorklikken op het woordje "tot" aan dat voor jouw postcode de snelheid lager zal zijn.
Ikzelf heb drie jaar lang een abbonnement gehad bij HetNet die na een jaar of wat weer opgenomen is in moederbedrijf KPN. Drie jaar lang dezelfde snelheid. Dus ik wat rondneuzen, en kwam tot de conclusie dat mijn snelheid bijna drie keer zoveel kon worden, voor hetzelfde geld, bij Telfort. Helaas is mijn snelheid onveranderd gebleven (7Mb/s). "De afstand met de centrale is te groot". Ik vermoed echter dat er heel veel wijkcentra gewoon met wat verouderde technologie werken en gewoon niet sneller kunnen dan 8Mb/s.
Ik heb hier al een aantal soortgelijke verhalen gelezen. Eigenlijk iedereen die ik er over spreek met ADSL heeft er last van.
Ik heb ook al een artikel gezien op de site van de reclame code commissie dat het onderwerp aansneed, in de Nieuwsbrief september 2008. Maar kennelijk is er nog niks verbeterd.
Zijn er mensen waar de werkelijke snelheid wel enigszins overeenkomt met de beschrijving van het abbonnement?
Wat kunnen we hier aan doen?
Middels deze wijze wil ik u attent maken op het feit dat ADSL aanbieders die abbonnementen tot 20Mb/s aanbieden bewust de consument misleiden.
Na een postcode check wordt de consument de mogelijkheden voorgelegd. Bijvoorbeeld snelheden tot 4Mb/s of tot 20Mb/s. De laatste voor een paar euro per maand meer.
Sommige aanbieders geven uitsluitend het 20Mb/s getal. Anderen geven pas na doorklikken op het woordje "tot" aan dat voor jouw postcode de snelheid lager zal zijn.
Ikzelf heb drie jaar lang een abbonnement gehad bij HetNet die na een jaar of wat weer opgenomen is in moederbedrijf KPN. Drie jaar lang dezelfde snelheid. Dus ik wat rondneuzen, en kwam tot de conclusie dat mijn snelheid bijna drie keer zoveel kon worden, voor hetzelfde geld, bij Telfort. Helaas is mijn snelheid onveranderd gebleven (7Mb/s). "De afstand met de centrale is te groot". Ik vermoed echter dat er heel veel wijkcentra gewoon met wat verouderde technologie werken en gewoon niet sneller kunnen dan 8Mb/s.
Ik heb hier al een aantal soortgelijke verhalen gelezen. Eigenlijk iedereen die ik er over spreek met ADSL heeft er last van.
Ik heb ook al een artikel gezien op de site van de reclame code commissie dat het onderwerp aansneed, in de Nieuwsbrief september 2008. Maar kennelijk is er nog niks verbeterd.
Zijn er mensen waar de werkelijke snelheid wel enigszins overeenkomt met de beschrijving van het abbonnement?
Wat kunnen we hier aan doen?