LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwikfit Perikelen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

Hoezo opgelicht!!!! KWIKFIT ZAANDAM FILIAAL 332
Banden actie 25% 2X, APK en kleinebeurt 300,00 euro
Kwam nog bij : Remleiding l en r voor vervangen
Schokbrekers achter l en r vervangen
Achterlicht unit links vervangen
Totalekosten 900,00 euro
Op de rekening geen schokbrekers maar 5 meter remleidingen vernieuwd
Totalekosten blijven 900,00
Door derden op de brug laten checken:Geen leidingen vervangen.
Conclusie: WANPRESTATIE-OPLICHTING

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door ronald g »

Met alle respect maar waar bent u de laatste jaren geweest?

fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

Ronald, het voertuig is een Opel Astra
Laatste grote klus bij Merel, Wormerveer (banden uitlaat en APK)
Vervolgens jaarlijks APK kleine- of grote beurt bij vast erkend bedrijf, dit heeft nooit voor problemen gezorgd. Ik ben door de actiefolder naar Kwik Fit gelokt.
Groot bedrijf zit wel goed dus denk je dan......Mooi niet!! !Rayon manager zal hier nog over terug bellen.Dit is dus 30 uur geleden toegezegd, ik wacht nog af
Jaarlijks rijdt ik met bovenstaand voertuig 9.000 KM.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

fredfrankling schreef: Groot bedrijf zit wel goed dus denk je dan......Mooi niet!!
Als u een beetje opgelet had en vooraf onderzoek had gedaan, dan had u geweten dat u bij KwikFit dergelijke zaken kunt verwachten.

fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

Verwacht zoiets bij een verkeerde "Beun De Haas" niet bij een fout "Konijn"(Kwik Fit)

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

fredfrankling schreef:Verwacht zoiets bij een verkeerde "Beun De Haas" niet bij een fout "Konijn"(Kwik Fit)
Op je verwachting moet je dus duidelijk niet afgaan, beter kun je leren van de ervaringen van anderen.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door ronald g »

@Ts welkom in de wereld die Kwikfit heet. Miljoenen topics over Kwikfit zijn al geschreven op tv geweest en toch trap je er zonder info vooraf in. Dure les dat wel maar ik heb geen meelij. Je moet gewoon terug gaan naar Kwikfit en de eerste de beste werknemer vol op de mond zoenen met de mededeling "als ik genaaid wordt wil ik zoenen ook !!!"

fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

Ja zeg, ik heb al verkering. Laat nog wel ANWB even rapport opmaken voor de rechtsbijstandverzekering. Konijntje moet helemaal uit de HOED!!!!

testkees2011
Berichten: 25
Lid geworden op: 09 mar 2011 22:10

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door testkees2011 »

MAXIEM schreef:fredfrankling

16600000 burgers van dit kikkerland schreeuwen dagelijks: goedkoop is duurkoop, maar fredfrankling is stokdoof.

Maxiem.
Offtopic en schreeuwde ze maar wat harder dan hadden ze wel het boete kleed aan gedaan.

Ja ik hoor ook wel vreemde verhalen dat de motor olie dop niet goed niet opgedraaid was en dat alles onder zat dat zijn slordige foutjes.

Alle filialen over 1 kam scheren is niet goed, waar een ander zijn stinkende best doet om zijn brood te verdienen, dus gewoon de rotte appels eruit halen is mijn idee.

Als de garage houders niet concreet oplossingen willen verzinnen en alleen willen incasseren dan gaan ze maar met de billen bloot.
Na de ANWB keuring en bijbehorende aangetekende brief papier maar een aangifte in werking zetten is mijn voorstel.

fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

He die Maxim,
De vergrijzing he, allemaal doof, of toch niet. Kan nog steeds een eurotje horen vallen. Mijn zoon heeft zojuist nieuwe bandjes op het net gekocht en betaald, ze zijn al binnen scheelde 20,00 euro per band "GOEDKOPER" dan mijn 25% Kwik Fit bandjes. Bandje wisselen,ventiel en balanceren 12,50 euro en geen gelul garantie. Klaar als je koffie op is. Ik ben mijn auto 2 dagen kwijt geweest, om het achterlicht te vervangen (wat ook niet nodig was). Is dit nou ..............
........................................Kwik of Slow Fit.
We gaan weer snel naar Opel...!!!!!

fredfrankling
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 mar 2011 16:21

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door fredfrankling »

Komt het dan toch nog goed!!! Communicatie fout, ongetwijfeld!!!!
Rayon manager nodigt uit voor een gesprek. Zo doe je dat.
Vrijdag de 11e brengt licht in het duister

MAXIEM

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

fredfrankling

Advies: focus op een korting. Laat in elk geval geen kwikfit "monteurs" meer aan jouw auto werken. Dat is de goden verzoeken.

Maxiem.

berend67
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 sep 2008 14:59

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door berend67 »

Toch maar naar de echte dealer.

csuivas
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2011 07:42

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door csuivas »

Opgelicht bij Kwikfit Hilversum.

Ook ik ben opgelicht door een kwikfit garage. Vorige week donderdag heb ik keurig volgens afspraak mijn auto gebracht voor de APK ( € 14,95) naar Kwikfit ,Achterom 181, 1211NZ Hilversum. Ik zou gebeld worden als iets hadden gevonden, maar om 17:00 nog niks gehoord. Toen ik vervolgens zelf contact opnam kreeg ik doodleuk te horen dat zij er geen tijd voor hadden gehad. Geen excuus niks. Toch maar een tweede afspraak gemaakt voor afgelopen dinsdag.

Rond de middag werd ik gebeld met een hele was lijst aan mankementen. Zo moesten de remleiding ( €440) de remmen ( €375) , 2 wiellagers ( € 200), ,moeten worden vervangen en het chassisnummer zichtbaar worden gemaakt ( € 35!) De uitlaat moest worden gelast (€52,50) koplampen worden gesteld ( €12) een band vervangen ( €79)de wis bladen vervangen ( €15) etc etc. Totale kosten €1365-!!!) daarnaast zat er een spijker in de rechter achterband en voor € 20 zou die worden verwijderd en geplakt) Omdat ik e.e.a al had laten vervangen in de jaren ervoor vertrouwde ik het voor geen meter , heb de APK van €14.95 betaald en doorgereden naar een andere garage. Hier heb ik niks verteld over de eerdere keuring bij Kwikfil en liet mijn auto opnieuw keuren.

En wat denk je? Auto zag er keurig uit alleen de ruitenwisser en twee banden konden ( maar hoefde voor de APK nog niet) worden vervangen!Voor € 235 -inclusief APK van €45,- was mijn auto goedgekeurd. Een verschil van meer dan € 1100,!!!!!

Pas na deze keuring heb ik hen laten weten dat ik heb die dag ervoor nog door de kwikfit heb laten keuren en de lijst met "mankementen "laten zien. Met die lijst in de hand zijn ze nog eens gaan kijken en hebben ze niks kunnen vinden wat aan vervanging op reparatie toe was. En de spijker in de achterband??? niks gevonden! En het chassisnummer?? duidelijk leesbaar !!!

Dus Kwik-fit Hilversum!! Quick-ritch zul je bedoelen.

ps: een stagiaire van deze betrouwbare garage had ook stage gelopen bij kwikfit en wist te vertellen dat op maandagmorgen in de vergadering werd besproken welke onderdelen er slecht verkocht werden en dat de verkoop omhoog moest door klanten een onderdeel in de maag te splitsen die ze helemaal niet nodig hebben!! Wat een oplichterij!!

Ook hier geldt "goedkoop is duurkoop"

Kwik-Fit Webcare
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 jul 2008 10:59

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door Kwik-Fit Webcare »

Beste mevrouw Suivas, zoals de Regio Manager met u heeft besproken, gaan wij morgenochtend met u samen naar de de geconstateerde afkeurpunten te kijken.

Kwik-Fit is marktleider in keuringen in Nederland en heeft als hoofdregel dat het uiteraard nooit zo kan zijn dat een auto onterecht op bepaalde punten wordt afgekeurd.

MAXIEM

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

csuivas

Dat wat jij hebt hier beschrijft, heeft veel weg van een "poging tot oplichting".

Maxiem

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door ronald g »

Nee Maxiem, dit is geen oplichting maar omzet genereren. Alles maar dan ook alles wat kwikfit in het assortiment heeft is wel stuk, gelukkig hebben ze de auto van Csuivas niet daadwerkelijk vernield.

Wat betreft het antwoord van kwikfit webcare, marktleider in apk keuringen durf ik te betwijfelen, hoe kun je een apk keuring aanbieden voor € 14,95 zonder winst oogmerk. Reguliere apk stations mogen maar een x aantal keuringen per dag doen want anders klopt het niet met de tijden, je kunt op een dag geen 20 auto's afmelden zonder argwaan van het rdw te wekken.

De hele kwikfit organisatie moet eens terug naar wat ze eerder waren kleine stations met goed personeel die ook het vak verstaan, dan pas win je het vertrouwen terug.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door Mallemalle »

ronald g schreef:
De hele kwikfit organisatie moet eens terug naar wat ze eerder waren kleine stations met goed personeel die ook het vak verstaan, dan pas win je het vertrouwen terug.
zou eerder zeggen, opdoeken die handel en nooit meer een bedrijf in handen geven

btw, dat webcare gedoe is natuurlijk lachwekkend

autobaasje

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door autobaasje »

btw, dat webcare gedoe is natuurlijk lachwekkend
Ik vind het wel wat hebben webcare die laten wat van zich horen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Kwikfit Perikelen

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Zorgen dat het op de werkvloer op orde is lijkt me belangrijker dan mosterd na de maaltijd acties als hier opt forum gaan zitte neuzelen

enfin, tis iig iets :roll:

Gesloten