LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
komerdoor
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 15:05

Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door komerdoor »

Inmiddels alweer 11 maanden geleden heb ik een HTC Hero voor mijn neefje gekocht (onder mijn naam) omdat hij mij heeft geholpen met een aantal werkzaamheden in mijn bedrijf. Hij was al heel lang aan het sparen voor deze telefoon.

Paar maanden geleden heb ik de HTC Hero bij hem thuis laten ophalen na met HTC support gesproken te hebben, i.v.m. met de volgende problemen:

1) De trackball die niet meer naar links scrolled
2) Sinds de update naar 2.1 de telefoon reboot elke keer na de 2e keer dat de camera wordt gebruikt (zelfs na reflash en hard reset)

Paar dagen later is de telefoon geheel volgens afspraak opgehaald door een courier.
Vervolgens 2 weken later kreeg ik te horen van Dynafix (het bedrijf dat mijn telefoon zou repareren) dat de telefoon niet meer onder de garantie valt omdat er waterschade is geconstateerd en dat ik 35 euro moet betalen als ik de telefoon nog terug wil.

Omdat mijn neefje overdag op school zit hebben wij (mijn neefje en ik) bij het postkantoor de 35 euro betaald en de telefoon terug gekregen.
Toen we thuis kwamen en de verpakking (een envelope met een plastic zakje) open maakten zagen wij tot onze verbazing dat alles vochtig was. Dat de vochtschade sticker verkleurd was en er vocht onder het scherm zat. De accu die niet is meegegeven heeft een sticker die dichtbij de verkleurde sticker zit, en die is niet verkleurd.

Ook zat er in het pakketje dat we terugkregen een folder waarop Dynafix aangeeft dat het toestel zelf naar hen kan worden opgestuurd, daar ze aangeven dat ze reeds eerder aan de deur zijn geweest om het op te halen (dus wat je normaal krijgt als je niet thuis bent als ze de telefoon komen ophalen). Deze was ook nat.

Ik had meteen contact opgenomen met HTC en foto's gestuurd met alles wat ik kon laten zien om het te bewijzen (had dit een maand later nogmaals moeten sturen omdat ze het niet ontvangen bleken te hebben). HTC heeft mij toen ook foto's gestuurd met bewijs van Dynafix dat bij de telefoon vochtschade is geconstateerd. Sindsdien is de zaak onderzocht bij Dynafix en TNT.

Vandaag kreeg ik een telefoontje van HTC dat ze niks meer voor mij kunnen doen en dat ze bij hun standpunt blijven. Ook vertelde ze erbij dat het geen nut heeft om de telefoon alsnog te fixen omdat het water zich dan alleen nog maar verder gaat verspreiden.

Wat zou ik nu het beste kunnen doen?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door sephora30 »

Niks. Het is algemeen bekend dat vochtschade een mooi excuus is van de leverancier om onder de garantie/reparatiekosten uit te komen.


Niks aan te doen.

komerdoor
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 dec 2010 15:05

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door komerdoor »

Dat is jammer. Telefoon heeft toen 350 euro gekost en in plaats van dat de problemen zijn opgelost is het probleem alleen maar erger geworden en is de garantie vervallen. Toen de telefoon werdt opgehaald werkte de telefoon behalve de 2 genoemde problemen nog perfect. Het regende toen niet en de telefoon was goed ingepakt.
Nu denk ik bij mijzelf. Had ik maar foto's gemaakt voordat ik hem liet ophalen met de courier ernaast. Maar had dit toen niet kunnen bedenken. (Dus tip voor andere mensen die hun telefoon laten ophalen of opsturen).

Had het scrollballetje waarschijnlijk ook zelf kunnen fixen, maar heb dat juist niet gedaan omdat dan de garantie zou vervallen. Aangezien ik hem dan open moest maken. Ik had toen met HTC gebeld erover en die gaven mij het advies de telefoon op te laten halen en dan zouden hun het voor mij fixen.

Zit niks anders op dan de erosie te behandelen. Garantie is toch al vervallen. De telefoon begint al problemen te vertonen met spontaan vastlopen etc.

Miss Dani
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2013 20:07

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door Miss Dani »

komerdoor schreef:Inmiddels alweer 11 maanden geleden heb ik een HTC Hero voor mijn neefje gekocht (onder mijn naam) omdat hij mij heeft geholpen met een aantal werkzaamheden in mijn bedrijf. Hij was al heel lang aan het sparen voor deze telefoon.

Paar maanden geleden heb ik de HTC Hero bij hem thuis laten ophalen na met HTC support gesproken te hebben, i.v.m. met de volgende problemen:

1) De trackball die niet meer naar links scrolled
2) Sinds de update naar 2.1 de telefoon reboot elke keer na de 2e keer dat de camera wordt gebruikt (zelfs na reflash en hard reset)

Paar dagen later is de telefoon geheel volgens afspraak opgehaald door een courier.
Vervolgens 2 weken later kreeg ik te horen van Dynafix (het bedrijf dat mijn telefoon zou repareren) dat de telefoon niet meer onder de garantie valt omdat er waterschade is geconstateerd en dat ik 35 euro moet betalen als ik de telefoon nog terug wil.

Omdat mijn neefje overdag op school zit hebben wij (mijn neefje en ik) bij het postkantoor de 35 euro betaald en de telefoon terug gekregen.
Toen we thuis kwamen en de verpakking (een envelope met een plastic zakje) open maakten zagen wij tot onze verbazing dat alles vochtig was. Dat de vochtschade sticker verkleurd was en er vocht onder het scherm zat. De accu die niet is meegegeven heeft een sticker die dichtbij de verkleurde sticker zit, en die is niet verkleurd.

Ook zat er in het pakketje dat we terugkregen een folder waarop Dynafix aangeeft dat het toestel zelf naar hen kan worden opgestuurd, daar ze aangeven dat ze reeds eerder aan de deur zijn geweest om het op te halen (dus wat je normaal krijgt als je niet thuis bent als ze de telefoon komen ophalen). Deze was ook nat.

Ik had meteen contact opgenomen met HTC en foto's gestuurd met alles wat ik kon laten zien om het te bewijzen (had dit een maand later nogmaals moeten sturen omdat ze het niet ontvangen bleken te hebben). HTC heeft mij toen ook foto's gestuurd met bewijs van Dynafix dat bij de telefoon vochtschade is geconstateerd. Sindsdien is de zaak onderzocht bij Dynafix en TNT.

Vandaag kreeg ik een telefoontje van HTC dat ze niks meer voor mij kunnen doen en dat ze bij hun standpunt blijven. Ook vertelde ze erbij dat het geen nut heeft om de telefoon alsnog te fixen omdat het water zich dan alleen nog maar verder gaat verspreiden.

Wat zou ik nu het beste kunnen doen?

Heb mijn witte iPhone 4S 32g 31-7 bij Vodafone Winkel afgeleverd.

Omdat deze sinds een paar weken GEEN SERVICE aangaf...het ging op en neer met de verbinding. In de winkel aangekomen zeiden ze dat het waarschijnlijk de Interne Ontvanger was een relatief makkelijk op te lossen probleem. Min 5 werkdagen maar binnen 10 werkdagen moest ie wel ongeveer terug zijn.

OK vanaf 5-8 stond ie in behandeling. Dus bel ik afgelopen dinsdag naar Vodafone, kreeg toen te horen Dynafix te bellen op nr. 045-5656145 ze starten daar om 9uur. Enkele minuten over 9 bel ik met een onbeschofte medewerkster van Dynafix die mij nauwelijks te woord wil staan. Ze hadden vanmorgen (dus binnen enkele minuten) toevallig mijn iPhone opengemaakt maar ze wisten nog niet wat er aan de hand was. Vreemd verhaal dus zeg ik dan bel ik weer naar Vodafone. O zegt Dynafix dat moet u doen als u wilt. :shock:

Paar minuten later krijg ik weer een andere medewerker van Vodafone die zegt mij dat iPhone alleen door Apple wordt opengemaakt dat Dynafix de iPhone helemaal niet repareert of open mag maken dan vervalt alle garantie. Ik vind het allemaal vreemd en verwarrend omdat de garantie van het toestel bij Apple sowieso is vervallen het toestel is namelijk van mei 2012. Apple geeft op alle hardware 1 jaar garantie! Vodafone 2 jaar? Dus dan wordt het toch extra duur voor Vodafone indien ze alle toestellen naar Apple sturen waarop bij Apple sowieso geen garantie meer zit? Verwarrend!! :?

Enfin omstreeks 11 uur dinsdag krijg ik een foto van Dynafix waarop een iPhone die open is gemaakt te zien is zonder enige verdere informative. Woensdag stuurt Dynafix een prijsopgave die ik niet open kan maken. Tot vandaag de prijsopgave komt die ik wel open kan maken.

Daar staat in VOCHTSCHADE???!!!! :shock:

Ik kon voor Euro 240,00 een nieuwe iPhone kopen of de oude terug laten sturen voor Euro 38,00 of daar laten voor Euro 0,00!!! OMDAT IK WEET DAT DE iPHONE ABSOLUUT NIET IN HET WATER IS GEVALLEN NEEM IK DEZE UITERAARD TERUG VOOR EURO 38 DAT IS ZOJUIST OOK DOORGEGEVEN AAN Vodafone KLANTEN SERVICE!!!

ER WORD NU GEZEGD DOOR DAT:

1. In de regen gelopen ook al zit ie in uw handtas het is toch een vochtige omgeving waarin u het toestel vervoerd.
2. Met koken ligt het toestel dan dicht bij u?
3. Zweterige handen of hoofd tijdens het bellen?
4. Doucht u met de telefoon?
5. Waterdamp tijdens spreken in toestel?

Want de indicatiestickers waren niet verkleurd toen ik de foto kreeg, dat komt omdat de iPhone nooit in aanraking is geweest met water!!! Duh?! :oops:

Het is uiteraard hun woord tegenover het mijne ik weet echter heel zeker dat het toestel niet in het water heeft gelegen. En ben dus geenzins van plan deze bedrijven het toestel te laten houden. Toen ik het toestel bij afleverde deed ALLES het ALLEEN HET BEREIK VIEL WEG DE REST DEED ALLES HET!!!

Dit is zo raar dat wij na jaren hebben besloten VODAFONE op te zeggen. Maar omdat wij tot resp. Mei 2014 en September 2014 meer dan Euro 100 per maand kwijt zijn aan Vodafone zullen wij tot die tijd overal mensen waarschuwen op allerlei forums!

Radar/Kassa heeft er een topic over gehad er zijn heel wat dupeerden die afgescheept zijn met vochtschade...

Twee Vodafone klantenservice medewerksters gaven mij gelijk en gaven aan met de handen te zijn gebonden, kreeg zelfs een TIP Dynafix te Googlen. Hij wenste mij veel success en hoopte dat hij mij had kunnen helpen!!! Tegen zulke grote bedrijven vechten was bijna niet te doen :?:

Echter ik ga niet stilzwijgend deze schandalige praktijken pikken, omdat ik heel zeker weet dat ie niet in het water heft gelegen. Dan krijg je bovenstaande onzin te horen waaruit blijkt dat:

de Smartphones die je door Vodafone worden geleverd beter in een klimaatkast kunnen worden gehouden en handsfree bellen anders krijg je de normale gebruikersvochtschade heel wat anders dan waterschade. Deze informatie heb ik via de uitzending van Kassa waarin een Specialist naar 6 toestellen kijkt die alle 6 onterecht door Dynafix afgedaan waren als onherstelbaar beschadigt door waterschade.... <iframe width="480" height="270" frameBorder="0" src="http://media.vara.nl/player.php?id=186886"></iframe>

Een CallCenter medewerker was wel zo vriendelijk om mij te wijzen op de uitzending van Kassa over Dynafix m.b.t. waterschade!...En deze zei mij ik zit met handen en voeten gebonden aan het beleid van het bedrijf. Sorry mevrouw ik weet wat u bedoelt wat mij betreft stuur ik u vandaag (gister) nog een nieuwe telefoon....Ik begrijp dat u alle abonnementen bij ons opzegt zou ik ook doen!!! Da's pas een eerlijk antwoord!!! Niet dat je er veel aan hebt.

Btw Vodafone Venlo Shopmanager Ruud zou de telefoon niet by Dynafix laten maar een onafhankelijk bedrijf nogmaals extra laten controleren zie email. (Vertrouwd het dus ook niet??? Vind het een vreemde reactie! Hij zegt net als al zijn collega's bij Vodafone: dat hij verder ook niets meer kan doen :shock: !!!! Geweldig bedrijf na jarenlang klant te zijn geweest wordt je zo behandelt!) :shock:

En na veelvuldig op FACEBOOK -> VODAFONE NEDERLAND TE HEBBEN GEPOST kreeg ik op het forum van Kassa een uitnodiging van Vodafone voor een second opinion bij..... ja hoor daar is ie weer DYNAFIX :roll: :lol: :mrgreen:

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door dhc »

Prachtig verhaal maar waarom quote je een bericht uit maart 2011?
Volkomen overbodig...net zoals het gebruik van smilies en HOOFDLETTERS.

Teunbosseman
Berichten: 4399
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

dhc schreef:Prachtig verhaal maar waarom quote je een bericht uit maart 2011?
Volkomen overbodig...net zoals het gebruik van smilies en HOOFDLETTERS.

Quote uit 2011 ben ik met je eens, niet nodig maar gebruik van smilies en hoofdletters vindt ik in deze :mrgreen: NIET :mrgreen: overbodig.

Kom op, beetje zeurderig hoor.

Anyway, Dynafix.....tsja.......waardeloos reparatiebedrijf, zoveel klachten worden op vochtschade gegooid. Lekker makkelijk ja.


s6 met je kruistocht, hoop dat Dynafix wakker wordt.

prendervergast
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2013 14:45

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door prendervergast »

Dynafix is inderdaad berucht wat vochtschade betreft. Dat men zo lang door kan gaan met de boel belazeren...

De kartonrechter? Is dat geen papieren tijger?
M.Martens schreef:Of een Dagvaarding voor de kartonrechter.

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Vochtschade geconstateerd (Dynafix), HTC Hero kwam nat terug

Ongelezen bericht door devious »

prendervergast schreef:Dynafix is inderdaad berucht wat vochtschade betreft. Dat men zo lang door kan gaan met de boel belazeren...

De kartonrechter? Is dat geen papieren tijger?
M.Martens schreef:Of een Dagvaarding voor de kartonrechter.
Soms is het beter gewoon niet te reageren op M.Martens. Alleen hijzelf begrijpt het.

Gesloten