LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Folie deurtjes laat los op Störmer keuken (2de keer)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
competer

Folie deurtjes laat los op Störmer keuken (2de keer)

Ongelezen bericht door competer »

In november 2006 hebben wij een huis gekocht uit 1999, de keuken die er in zit is ook uit dit jaar.
De overdracht van de woning was op 31 december 2007, dit ivm de nog te bouwen woning van de oude eigenaren.

Midden 2007 vragen de oude bewoners of wij even langs willen komen ivm een probleem met keuken. de folie op de deurtjes laat los.
Ze hebben reeds contact gehad met de keukenleverancier Wolters uit Deventer, wij mogen daar nieuwe kastdeurtjes uitzoeken.

Ik vond dit alles erg netjes van vorige bewoners en Wolters, hoe zij dit finacieel geregeld hebben weet ik niet.

In Januari 2008 worden de door ons uitgezochte deurtje geplaatst, wij waren er heel erg blij mee, het leek wel een nieuwe keuken.

In December 2010 zitten mijn vrouw en ik aan de keukentafel en zien dat de folie van de vaatwasser (weer) aan het loslaten is.
Ik heb gelijk contact opgenoemen met Wolters, alles wordt snel en goed opgepakt door Wolters.

Op 18 februari 2011 is het nieuwe paneel geplaatst. Er worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht want valt onder de garantie.
Samen met de moneur van Wolters contateer ik dat en nog 6 folielagen los zitten. De montuer geeft aan dat dit ook opgelost zal gaan worden.

En ja hoor, Wolters komt met een oplossing. we mogen nieuwe deurtjes uitzoeken in de showroom. Maximaal prijsgroep 3 deurtjes.
Maar de deurtjes die wij er nu op hebben zitten is prijsgroep 4. het prijsverschil moeten wij bij betalen.
De deurtjes zijn nog geen 3 jaar oud en het bekende probleem met de folie komt weer terug. Volgens Wolters zit er op een kastdeurtje maar 2 jaar garantie.

Hier zijn wij het niet mee eens, wij willen gewoon dezelfde deurtjes zonder bij te betalen, dit moet toch onder een garantie vallen.

Wie weet hoe het zit met garantie op vervangen onderdelen?

16again

Re: Folie deurtjes laat los op Störmer keuken (2de keer)

Ongelezen bericht door 16again »

De deurtjes zijn nog geen 3 jaar oud
uit 1999, de keuken die er in zit is ook uit dit jaar.
Als er bij eerdere vervanging niets bijbetaald is, dan geldt oorspronkelijke aankoopdatum. Omdat dat 12 jaar geleden is, is het geen slecht aanbod van de winkel.
De overdracht van de woning
Is garantie recht overdraagbaar?

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Garantie betekend niet, dat je steeds opnieuw garantie krijgt op de vervangende delen, dan zou je zo de garantie tijd kunnen rekken.
Jullie mogen blij zijn, dat dit tot heden zo soepel is opgelost, want niemand geeft 12 jaar garantie op een keuken!

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nette keukenzaak. Keuken is uit 1999 ! gauw accoord gaan.

competer

Alle keukendeurtjes zijn vervangen in 2008, het is een bekende constructie fout in dit type deurtjes.

Je mag toch aannemen dat een deurtje langer dan 3 jaar mee gaat?

tennis

competer schreef:Alle keukendeurtjes zijn vervangen in 2008, het is een bekende constructie fout in dit type deurtjes.

Je mag toch aannemen dat een deurtje langer dan 3 jaar mee gaat?
Garantie betekend niet, dat je steeds opnieuw garantie krijgt op de vervangende delen, dan zou je zo de garantie tijd kunnen rekken.
Duidelijk:
sjoegel schreef:Nette keukenzaak. Keuken is uit 1999 ! gauw accoord gaan.

competer

Ik ga het neerleggen bij mijn rechtsbijstand.

Later meer

competer

Rechtsbijstand wil wel helpen maar heeft mij verzocht te proberen er eerst zelf uit te komen.
En dat is gelukt. ik heb de volgende deal gemaakt.

Wolter gaat alle deurtjes vervangen en vervangt ook gelijk de vaatwasser (Bosch SGV45M03EP)
Wij hebben zelf een inbouw magnetron gekocht (Whirlpool AMW472IX), ook deze wordt door Wolters ingebouwd. Hij wordt ingebouwd in een bestaande keukenkast en hiervoor wordt een 29cm kast deurtje extra bijbesteld.

Dit alles voor 900 euro, volgens mij wederom een hele nette service van Wolters Keukens.

En ik heb nu 5 jaar garantie op de nieuwe kastdeurtjes.

tennis

Dit alles voor 900 euro, volgens mij wederom een hele nette service van Wolters Keukens
Dat is inderdaad mooi opgelost! :wink:

Gesloten