Cheaptickets is verantwoordelijk maar komt niet over de brug
Geplaatst: 11 mar 2011 11:46
Probleem met cheaptickets ligt als volgt:
Vorig jaar februari hebben wij via cheaptickets onze vliegreis naar en van Amerika geboekt.
Op de terugreis ging het, uiteindelijk, goed mis met als gevolg een vertraging van meer dan 9 uur. Op 19 juli direct na terugkeer heb ik bovenstaande per mail als volgt gemeld:
“L.S.
Bij deze verneem ik gaarne van u wat te doen nu wij op de terugvlucht uit San Francisco van meer dan 9 uur vertraging hebben opgelopen. Want dat wij hier niet blij mee zijn is toch wel een groot understatement.
Door een motormankement vertrok de vlucht (AA024) uit San Francisco naar JFK te New York 31 minuten te laat. Met als gevolg het missen van de aansluitende vlucht naar Dusseldorf.
Na veel discussie uiteindelijk een verbinding via London Heathrow alsnog naar Dusseldorf.
Maar ook dat vliegtuig van AA vertrok door een mankement in de cabine te laat waardoor wederom in London de aansluiting gemist.
De volgende verbinding was pas uren later en ook die vertrok meer dan een uur te laat.
Met als gevolg dat wij pas om 17u i.p.v. 7 uur in Dusseldorf aankwamen.
In afwachting van een spoedig en adequaat antwoord,
NB. Op JFK werd ons ook verteld dat jullie deze verbinding met een overstap van amper 2 uur niet zouden mogen verkopen aangezien er een minimum overstaptijd van 3,5 uur geldt binnen JFK. Ook gaarne hierop een reactie”
De gebruikelijke reacties zijn allemaal langsgekomen.
- Keiharde ontkenning
- Verwijten dat ik fouten had gemaakt
- Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor controle op bestaanbaarheid van de overstaptijden
- Verwijten dat de vliegmaatschappijen fouten hebben gemaakt
- Etc.
Gevolg is dus uiteraard dat er nog steeds niets is geregeld door Cheaptickets behalve dan tijdrekken. Ik werd maanden aan het lijntje gehouden dat de klacht bij United Airlines is ingediend afgelopen week kreeg ik vervolgens te horen dat uitsluitend klachten door klanten zelf ingediend behandeld worden door UA. En dat kon Cheaptickets natuurlijk ook niet weten?????
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en liefst met oplossingen?
Vorig jaar februari hebben wij via cheaptickets onze vliegreis naar en van Amerika geboekt.
Op de terugreis ging het, uiteindelijk, goed mis met als gevolg een vertraging van meer dan 9 uur. Op 19 juli direct na terugkeer heb ik bovenstaande per mail als volgt gemeld:
“L.S.
Bij deze verneem ik gaarne van u wat te doen nu wij op de terugvlucht uit San Francisco van meer dan 9 uur vertraging hebben opgelopen. Want dat wij hier niet blij mee zijn is toch wel een groot understatement.
Door een motormankement vertrok de vlucht (AA024) uit San Francisco naar JFK te New York 31 minuten te laat. Met als gevolg het missen van de aansluitende vlucht naar Dusseldorf.
Na veel discussie uiteindelijk een verbinding via London Heathrow alsnog naar Dusseldorf.
Maar ook dat vliegtuig van AA vertrok door een mankement in de cabine te laat waardoor wederom in London de aansluiting gemist.
De volgende verbinding was pas uren later en ook die vertrok meer dan een uur te laat.
Met als gevolg dat wij pas om 17u i.p.v. 7 uur in Dusseldorf aankwamen.
In afwachting van een spoedig en adequaat antwoord,
NB. Op JFK werd ons ook verteld dat jullie deze verbinding met een overstap van amper 2 uur niet zouden mogen verkopen aangezien er een minimum overstaptijd van 3,5 uur geldt binnen JFK. Ook gaarne hierop een reactie”
De gebruikelijke reacties zijn allemaal langsgekomen.
- Keiharde ontkenning
- Verwijten dat ik fouten had gemaakt
- Dat ik zelf verantwoordelijk ben voor controle op bestaanbaarheid van de overstaptijden
- Verwijten dat de vliegmaatschappijen fouten hebben gemaakt
- Etc.
Gevolg is dus uiteraard dat er nog steeds niets is geregeld door Cheaptickets behalve dan tijdrekken. Ik werd maanden aan het lijntje gehouden dat de klacht bij United Airlines is ingediend afgelopen week kreeg ik vervolgens te horen dat uitsluitend klachten door klanten zelf ingediend behandeld worden door UA. En dat kon Cheaptickets natuurlijk ook niet weten?????
Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en liefst met oplossingen?