omruiling defect product opnieuw verwijderingsbijdrage?
Geplaatst: 11 mar 2011 11:46
Hallo,
Onze vriezer is binnen 1 jaar na aankoop kapot gegaan, binnen garantietermijn. De internetfirma waar we deze gekocht hebben gaf aan de vriezer te willen omruilen, er was alleen een ander type(nummer). We hebben deze zelf tegen elkaar afgezet en er was totaal geen verschil te vinden, firma kon verschil ook niet aangeven, maar het was een ander type wat duurder was dus we moesten het verschil bijbetalen. We hebben daarop geprotesteerd en hebben uiteindelijk na veel op en neer gebel gekozen om de kosten te middelen (50/50).
Nu krijgen we na levering plots een hogere factuur. Eén punt krijgen we hierover nog niet opgelost, de verwijderingsbijdrage. Volgens firma moeten we die nu gewoon voor de 2e maal betalen, het is immers een nieuw product. Ik ben van mening dat zij voor deze kosten op moeten draaien, ik kan er zelf toch niets aan doen dat het product al binnen 1 jaar kapot gaat, ik wil niet opdraaien voor de kosten die daarbij komen kijken.
Sta ik in mijn recht als ik weiger nu voor de 2e keer de verwijderingsbijdrage te betalen? Ik kan hierover geen bepalingen vinden. Hopelijk weet iemand hier hoe het juridisch in elkaar steekt.
Vriendelijk dank.
Onze vriezer is binnen 1 jaar na aankoop kapot gegaan, binnen garantietermijn. De internetfirma waar we deze gekocht hebben gaf aan de vriezer te willen omruilen, er was alleen een ander type(nummer). We hebben deze zelf tegen elkaar afgezet en er was totaal geen verschil te vinden, firma kon verschil ook niet aangeven, maar het was een ander type wat duurder was dus we moesten het verschil bijbetalen. We hebben daarop geprotesteerd en hebben uiteindelijk na veel op en neer gebel gekozen om de kosten te middelen (50/50).
Nu krijgen we na levering plots een hogere factuur. Eén punt krijgen we hierover nog niet opgelost, de verwijderingsbijdrage. Volgens firma moeten we die nu gewoon voor de 2e maal betalen, het is immers een nieuw product. Ik ben van mening dat zij voor deze kosten op moeten draaien, ik kan er zelf toch niets aan doen dat het product al binnen 1 jaar kapot gaat, ik wil niet opdraaien voor de kosten die daarbij komen kijken.
Sta ik in mijn recht als ik weiger nu voor de 2e keer de verwijderingsbijdrage te betalen? Ik kan hierover geen bepalingen vinden. Hopelijk weet iemand hier hoe het juridisch in elkaar steekt.
Vriendelijk dank.