Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB Koude & Warme Douche!
Geplaatst: 11 mar 2011 14:59
Klacht Opzegging Lidmaatschap ANWB - Uniek?!: Koude & Warme Douche tegelijkertijd!
Mijn reactie op Video: http://bit.ly/hjxShP
In het kort het probleem dat is ontstaan:
- ANWB accepteert geen email met een bijlage scan van een door ANWB gestuurde bevestiging van opzeggingsbrief als bewijs
- Inkasso Unie accepteert dat wel
Resultaat: Ik moet het eerst een zaak laten worden bij de Inkasso Unie om mijn bewijs dat ik heb opgezegd te kunnen emailen.
2 vliegen in 1 klap:
- Koude Douche voor de ANWB
- Warme Douche voor de Inkasso Unie
Samenvatting:
Eind 2009 (December) mijn ANWB lidmaatschap opgezegd
Bevestiging van opzegging per brief van de ANWB binnen gekregen.
(Fout #1) Eind 2010 (December) toch weer acceptgiro ontvangen voor 2011
Gebeld met ANWB - Antwoord: foutje in de administratie, ik zie dat u in 2009 heeft opgezegd, ik zal het veranderen u kunt de accpetgiro als niet verzonden beschouwen.
(Fout #2) Begin 2011 een herinnering ontvangen voor contributie voor 2011.
(Fout #3) Weer gebeld. Mijn opzegging staat niet meer in de computer
Ik moet nu langskomen met de door de ANWB gestuurde bevestiging van opzegging lidmaatschap bij een ANWB kantoor of een kopie per post opsturen naar de ANWB
(Fout 4) ANWB: Alleen via post of fax, niet via email.
Emails gestuurd naar [email protected]
(Fout 5a) Krijg geen ontvangstbevestiging
(Fout 5b) Krijg geen antwoord
Mijn probleem in een notendop: Ik ben nu al sinds eind 2009 bezig met het opzeggen van mijn ANWB lidmaatschap. Door een administratieve fout bij de ANWB staat dat niet meer in het computersysteem van de ANWB
De ANWB verwacht nu dat ik toch nog extra stappen ga ondernemen (per post of per fax) om aan te tonen dat ik heb opgezegd.
Dat kan niet per email bij de ANWB.
Nu, Maart 2011 na ontvangst van een Inkasso Unie acceptgiro i.o.v. de ANWB voel ik mij gewoon gestalked worden door de ANWB. Hou eens op zeg! Ik heb al voorgesteld dat de ANWB _bij mij_ kan langskomen om te kijken of ik hun brief daadwerkelijk bezit en mocht ik hem dan niet kunnen tonen zou ik met plezier alle bijkomende kosten willen betalen plus natuurlijk de contributie voor 2011
Waarom moet ik zoveel werk verrichten terwijl terwijl het duidelijk een administratieve fout is ontstaan bij de ANWB. In mijn email naar Team Klacht van de ANWB heb ik ook al voorgesteld om deze zaak goed te onderzoeken zodat ze hun amateuristische geautomatiseerde administratieve computersysteem hierdoor kunnen verbeteren.
Mijn mening over de ANWB Helpdesk:
Aardige mensen die er werken maar je kan geen kant met ze op. Niets persoonlijks dit: ze werken in opdracht van de ANWB maar waarom ik niet het bewijs kan emailen kunnen ze mij niet vertellen. Per post of per fax, per post of per fax en zo blijven we in een kringetje rond praten.
Verder vind ik de stilzwijgende verlenging van een jaar en een factuur die je daarvoor binnen krijgt _nadat_ de opzeggingstermijn is verstreken ook niet meer van deze tijd.
Dat is mijn mening, ik heb natuurlijk eind 2009 wel betaald omdat ik geen poot had om op te staan. Maar toch.. erg Koninklijk vind ik dit allemaal alles behalve.
Ps. Mijn gevoel, emotie: Wat een ouderwets maar vooral naar bedrijf is de ANWB. Bah! Bah! En nog eens BAH!
Zo dat lucht op!
Ps2. Natuurlijk ben ik nu veel meer tijd kwijt aan deze zaak dan als ik gewoon gedaan had wat ze hadden gevraagd. Langskomen of een kopie per post opsturen. Duidelijk. Waar het mij om gaat is het principe dat ik geen email kan sturen als bewijs. Wat ik hoop dat er gebeurt is dat de ANWB wel emails met bijlage gaat goedkeuren als bewijs en dat ze hun administratiesysteem gaan debuggen en op orde brengt.
Mijn reactie op Video: http://bit.ly/hjxShP
In het kort het probleem dat is ontstaan:
- ANWB accepteert geen email met een bijlage scan van een door ANWB gestuurde bevestiging van opzeggingsbrief als bewijs
- Inkasso Unie accepteert dat wel
Resultaat: Ik moet het eerst een zaak laten worden bij de Inkasso Unie om mijn bewijs dat ik heb opgezegd te kunnen emailen.
2 vliegen in 1 klap:
- Koude Douche voor de ANWB
- Warme Douche voor de Inkasso Unie
Samenvatting:
Eind 2009 (December) mijn ANWB lidmaatschap opgezegd
Bevestiging van opzegging per brief van de ANWB binnen gekregen.
(Fout #1) Eind 2010 (December) toch weer acceptgiro ontvangen voor 2011
Gebeld met ANWB - Antwoord: foutje in de administratie, ik zie dat u in 2009 heeft opgezegd, ik zal het veranderen u kunt de accpetgiro als niet verzonden beschouwen.
(Fout #2) Begin 2011 een herinnering ontvangen voor contributie voor 2011.
(Fout #3) Weer gebeld. Mijn opzegging staat niet meer in de computer
Ik moet nu langskomen met de door de ANWB gestuurde bevestiging van opzegging lidmaatschap bij een ANWB kantoor of een kopie per post opsturen naar de ANWB
(Fout 4) ANWB: Alleen via post of fax, niet via email.
Emails gestuurd naar [email protected]
(Fout 5a) Krijg geen ontvangstbevestiging
(Fout 5b) Krijg geen antwoord
Mijn probleem in een notendop: Ik ben nu al sinds eind 2009 bezig met het opzeggen van mijn ANWB lidmaatschap. Door een administratieve fout bij de ANWB staat dat niet meer in het computersysteem van de ANWB
De ANWB verwacht nu dat ik toch nog extra stappen ga ondernemen (per post of per fax) om aan te tonen dat ik heb opgezegd.
Dat kan niet per email bij de ANWB.
Nu, Maart 2011 na ontvangst van een Inkasso Unie acceptgiro i.o.v. de ANWB voel ik mij gewoon gestalked worden door de ANWB. Hou eens op zeg! Ik heb al voorgesteld dat de ANWB _bij mij_ kan langskomen om te kijken of ik hun brief daadwerkelijk bezit en mocht ik hem dan niet kunnen tonen zou ik met plezier alle bijkomende kosten willen betalen plus natuurlijk de contributie voor 2011
Waarom moet ik zoveel werk verrichten terwijl terwijl het duidelijk een administratieve fout is ontstaan bij de ANWB. In mijn email naar Team Klacht van de ANWB heb ik ook al voorgesteld om deze zaak goed te onderzoeken zodat ze hun amateuristische geautomatiseerde administratieve computersysteem hierdoor kunnen verbeteren.
Mijn mening over de ANWB Helpdesk:
Aardige mensen die er werken maar je kan geen kant met ze op. Niets persoonlijks dit: ze werken in opdracht van de ANWB maar waarom ik niet het bewijs kan emailen kunnen ze mij niet vertellen. Per post of per fax, per post of per fax en zo blijven we in een kringetje rond praten.
Verder vind ik de stilzwijgende verlenging van een jaar en een factuur die je daarvoor binnen krijgt _nadat_ de opzeggingstermijn is verstreken ook niet meer van deze tijd.
Dat is mijn mening, ik heb natuurlijk eind 2009 wel betaald omdat ik geen poot had om op te staan. Maar toch.. erg Koninklijk vind ik dit allemaal alles behalve.
Ps. Mijn gevoel, emotie: Wat een ouderwets maar vooral naar bedrijf is de ANWB. Bah! Bah! En nog eens BAH!
Zo dat lucht op!
Ps2. Natuurlijk ben ik nu veel meer tijd kwijt aan deze zaak dan als ik gewoon gedaan had wat ze hadden gevraagd. Langskomen of een kopie per post opsturen. Duidelijk. Waar het mij om gaat is het principe dat ik geen email kan sturen als bewijs. Wat ik hoop dat er gebeurt is dat de ANWB wel emails met bijlage gaat goedkeuren als bewijs en dat ze hun administratiesysteem gaan debuggen en op orde brengt.