Garantie PlasmaDiscounter slim bedachte wassen neus!
Geplaatst: 11 mar 2011 17:12
In januari kocht ik bij de PlasmaDiscounter te Naarden, een webwinkel onderdeel van de Create2Fit webwinkelketen van Tom Coronel, een Samsung Led c6000 televisie. Een prachtig plat toestel waar ik meer dan 1000 euro voor moest betalen.
Dolgelukkig was ik – want dit toestel zou mij de komende jaren veel plezier gaan brengen.
Maar het verliep helaas allemaal anders. De feiten op een rijtje:
• Na 1 week tijd ging het toestel defect
• De reparatie duurde meer dan 3 weken (in die periode heb ik geen leen toestel ontvangen)
• Na de reparatie was het toestel binnen 24 uur weer stuk
• Ik heb het toestel nu meer dan 2 maanden in mijn bezit, maar er nog geen anderhalve week plezier van gehad.
• PlasmaDiscounter neemt geen verantwoordelijkheid, en stuurt de klant van het kastje naar de muur.
Ik baalde behoorlijk toen mijn gloednieuwe toestel na 1 week stuk ging. In eerste instantie wilde ik terug naar de winkel, want als een product zo snel stuk gaat verwacht ik dat er een nieuwe wordt geleverd. De PlasmaDiscounter schrijft echter voor dat de consument zelf contact opneemt met de garantie service van Samsung. Ik heb daarom contact opgenomen met de garantie service van Samsung. Deze service wordt door Samsung aangeboden en valt dus buiten de dienstverlening van de PlasmaDiscounter.
Het toestel zou gemaakt worden maar dit duurde, omdat er een onderdeel besteld moest worden, meer dan 3 weken. Er is mij nooit een leen toestel aangeboden. Toen het toestel uiteindelijk gemaakt was ging het binnen 24 uur weer stuk. Precies hetzelfde defect (de backlight verlichting begeeft het)!
Het vertrouwen in het toestel is compleet weg. Waarschijnlijk is mij een maandagochtend model verkocht dus ik heb contact opgenomen met de Plasmadiscounter. Ik wilde mijn defecte TV omruilen voor een nieuwe. De callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er geen toestellen teruggenomen werden. Ze kon mij alleen doorverwijzen naar de garantieservice van Samsung. Ik heb gevraagd of ik haar baas kon spreken want hier kwamen we niet uit, maar die was net in overleg. Ze vond het wel allemaal heel vervelend voor me!
Omdat ik hier niet verder kwam besloot ik een klacht te sturen via het emailadres op de website. Ik kreeg een heel uitgebreide mail terug met 4 keer dezelfde boodschap. Het toestel kon niet teruggestuurd worden, maar er was wel de fantastische garantieservice waar ik het naar toe mocht brengen. Dan ben ik weer 3 weken verder en wie garandeert mij dat het toestel dan niet weer stuk gaat? Er werd nog wel aangegeven dat als het toestel meer dan 4 keer stuk is gegaan Samsung het hoogstwaarschijnlijk wel zou vervangen. Dan ben ik een half jaar verder!!!!!!
Mijn conclusie:
De Plasmadiscounter verkoopt dure tv toestellen, maar biedt absoluut geen service! De garantie die ze bieden is een wassen neus waar ze zelf helemaal geen rol in spelen of verantwoordelijkheid in nemen. De klant wordt zelf verzocht het probleem van een defecte tv op te lossen met Samsung. Als klant zit je dan tussen twee marktpartijen die je van het kastje naar de muur sturen. Mocht u hetzelfde overkomen (ik hoop het niet), ga er dan maar vanuit dat u een half jaar gedonder heeft voordat u kunt genieten van uw tv. Een schappelijke oplossing vanuit de Plasmadiscounter kunt u niet verwachten.
Dolgelukkig was ik – want dit toestel zou mij de komende jaren veel plezier gaan brengen.
Maar het verliep helaas allemaal anders. De feiten op een rijtje:
• Na 1 week tijd ging het toestel defect
• De reparatie duurde meer dan 3 weken (in die periode heb ik geen leen toestel ontvangen)
• Na de reparatie was het toestel binnen 24 uur weer stuk
• Ik heb het toestel nu meer dan 2 maanden in mijn bezit, maar er nog geen anderhalve week plezier van gehad.
• PlasmaDiscounter neemt geen verantwoordelijkheid, en stuurt de klant van het kastje naar de muur.
Ik baalde behoorlijk toen mijn gloednieuwe toestel na 1 week stuk ging. In eerste instantie wilde ik terug naar de winkel, want als een product zo snel stuk gaat verwacht ik dat er een nieuwe wordt geleverd. De PlasmaDiscounter schrijft echter voor dat de consument zelf contact opneemt met de garantie service van Samsung. Ik heb daarom contact opgenomen met de garantie service van Samsung. Deze service wordt door Samsung aangeboden en valt dus buiten de dienstverlening van de PlasmaDiscounter.
Het toestel zou gemaakt worden maar dit duurde, omdat er een onderdeel besteld moest worden, meer dan 3 weken. Er is mij nooit een leen toestel aangeboden. Toen het toestel uiteindelijk gemaakt was ging het binnen 24 uur weer stuk. Precies hetzelfde defect (de backlight verlichting begeeft het)!
Het vertrouwen in het toestel is compleet weg. Waarschijnlijk is mij een maandagochtend model verkocht dus ik heb contact opgenomen met de Plasmadiscounter. Ik wilde mijn defecte TV omruilen voor een nieuwe. De callcenter medewerker wist mij te vertellen dat er geen toestellen teruggenomen werden. Ze kon mij alleen doorverwijzen naar de garantieservice van Samsung. Ik heb gevraagd of ik haar baas kon spreken want hier kwamen we niet uit, maar die was net in overleg. Ze vond het wel allemaal heel vervelend voor me!
Omdat ik hier niet verder kwam besloot ik een klacht te sturen via het emailadres op de website. Ik kreeg een heel uitgebreide mail terug met 4 keer dezelfde boodschap. Het toestel kon niet teruggestuurd worden, maar er was wel de fantastische garantieservice waar ik het naar toe mocht brengen. Dan ben ik weer 3 weken verder en wie garandeert mij dat het toestel dan niet weer stuk gaat? Er werd nog wel aangegeven dat als het toestel meer dan 4 keer stuk is gegaan Samsung het hoogstwaarschijnlijk wel zou vervangen. Dan ben ik een half jaar verder!!!!!!
Mijn conclusie:
De Plasmadiscounter verkoopt dure tv toestellen, maar biedt absoluut geen service! De garantie die ze bieden is een wassen neus waar ze zelf helemaal geen rol in spelen of verantwoordelijkheid in nemen. De klant wordt zelf verzocht het probleem van een defecte tv op te lossen met Samsung. Als klant zit je dan tussen twee marktpartijen die je van het kastje naar de muur sturen. Mocht u hetzelfde overkomen (ik hoop het niet), ga er dan maar vanuit dat u een half jaar gedonder heeft voordat u kunt genieten van uw tv. Een schappelijke oplossing vanuit de Plasmadiscounter kunt u niet verwachten.