Tele2 versus KPN, beide een drama
Geplaatst: 13 mar 2011 16:25
Mijn ouders hebben bij Tele2 hun diensten. Enige tijd geleden lag alles eruit (TV, telefoon, internet). Wat bleek...de kabel die van buiten naar binnen loopt is geknapt. Hierop hebben mijn ouders Tele2 gebeld. Tele2 verwees hun naar KPN. KPN weer naar Tele2 en vice versa...vice versa. Uit wanhoop heeft mijn vader de verbinding zelf weer provisorisch met een kroonsteentje gerepareerd om weer tv te kunnen kijken, bellen en internetten.
Mijn ouders zijn compleet gefrustreerd over de situatie, dus ik heb vandaag nog even met Tele2 gebeld, want de kabel moet echt vervangen worden. Het kroonsteentje is puur een noodoplossing en alles kan het zo weer begeven (en is volgens mij ook nog brandgevaarlijk).
Tele2 wil niemand sturen, want er is verbinding. Mijn vader moet eerst het provisorische kroonsteentje buiten verwijderen en dan opnieuw Tele2 bellen (met welke telefoon...aangezien alles er dan uit ligt) met de mededeling dat de kabel gebroken is. Vervolgens komt er dan na een aantal dagen een gratis monteur die hier komt constateren dat de kabel inderdaad doormidden is (wat wij ook met het blote oog kunnen zien), daarna wordt er een melding gemaakt aan KPN dat er een kabel kapot is. Is dit niet het toppunt van bureaucratie??? In de tussentijd kunnen mijn ouders lekker zonder tv, internet en telefoon gaan zitten.
De medewerker van Tele2 vond het ook een raar verhaal en heeft tot twee keer toe overlegd met zijn teamleider of er echt geen andere oplossing was. De medewerker vond het heel erg vervelend, maar hij mocht echt niemand inschakelen van zijn teamleider voordat de verbinding weer om zeep geholpen was.
Mijn ouders, zus en ik zijn alledrie klant van Tele2. Ik ben zeer tevreden altijd geweest, maar we zitten er nu allemaal over te denken om de mikmak op te zeggen, wat een idioterie zeg. Ze moeten de kabel er nu maar achterweg rukken en weer bellen voor 10 ct per minuut + mobiele kosten zodat er een monteur opduikt na enkele dagen. Ze zijn inmiddels al een godsvermogen kwijt aan telefoonkosten.
Mijn moeder heeft geen mobiele telefoon (ze kan de knopjes haast niet lezen) en heeft problemen met de gezondheid. Indien mijn vader alles er achter weg haalt, kan ze in geval van nood niet een bellen!
Denken jullie dat het in deze situatie zinvol is om rechtsbijstand is te schakelen?
Mijn ouders zijn compleet gefrustreerd over de situatie, dus ik heb vandaag nog even met Tele2 gebeld, want de kabel moet echt vervangen worden. Het kroonsteentje is puur een noodoplossing en alles kan het zo weer begeven (en is volgens mij ook nog brandgevaarlijk).
Tele2 wil niemand sturen, want er is verbinding. Mijn vader moet eerst het provisorische kroonsteentje buiten verwijderen en dan opnieuw Tele2 bellen (met welke telefoon...aangezien alles er dan uit ligt) met de mededeling dat de kabel gebroken is. Vervolgens komt er dan na een aantal dagen een gratis monteur die hier komt constateren dat de kabel inderdaad doormidden is (wat wij ook met het blote oog kunnen zien), daarna wordt er een melding gemaakt aan KPN dat er een kabel kapot is. Is dit niet het toppunt van bureaucratie??? In de tussentijd kunnen mijn ouders lekker zonder tv, internet en telefoon gaan zitten.
De medewerker van Tele2 vond het ook een raar verhaal en heeft tot twee keer toe overlegd met zijn teamleider of er echt geen andere oplossing was. De medewerker vond het heel erg vervelend, maar hij mocht echt niemand inschakelen van zijn teamleider voordat de verbinding weer om zeep geholpen was.
Mijn ouders, zus en ik zijn alledrie klant van Tele2. Ik ben zeer tevreden altijd geweest, maar we zitten er nu allemaal over te denken om de mikmak op te zeggen, wat een idioterie zeg. Ze moeten de kabel er nu maar achterweg rukken en weer bellen voor 10 ct per minuut + mobiele kosten zodat er een monteur opduikt na enkele dagen. Ze zijn inmiddels al een godsvermogen kwijt aan telefoonkosten.
Mijn moeder heeft geen mobiele telefoon (ze kan de knopjes haast niet lezen) en heeft problemen met de gezondheid. Indien mijn vader alles er achter weg haalt, kan ze in geval van nood niet een bellen!
Denken jullie dat het in deze situatie zinvol is om rechtsbijstand is te schakelen?