Pagina 1 van 1
Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 15:46
door Tips3105
Beste forum bezoekers,
Ik heb al een aantal keer een brief ontvangen van Christiaens Dienstverlening uit Veghel.
Ik vertrouw dit incassobureau niet.
Nu hoop ik dat iemand mij misschien kan vertellen of dit wel een echt incassobureau is of niet.
Ik heb gezocht op internet en vind ook wel wat, maar toch blijft het aan mij knagen.
Misschien kan iemand mij wat meer duidelijkheid geven.
Alvast bedankt.
Groet,
Renske
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 15:54
door Emmy75
Indien u een brief ontvangen heeft dat er een schuld is die zij willen vorderen dan zou er toch in moeten staan van wie deze vordering afkomstig is.
U kunt dit bedrijf / deze persoon dan benaderen om te vragen of zij de vordering hebben overgedragen aan welk incassobureau.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 15:55
door stofzuigertje
Iedereen mag een incasso bureau beginnen dus alles is legaal.
Maar waarvoor moest je betalen, want als je schulden hebt mag dit, anders niet.
Dus waarvoor is deze schuld en is dat echt schuld of alleen zomaar een rekening?
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 16:00
door Tips3105
Er staat boven aan de brief Neckermann krediet.
Verder staat er in de brief nergens gespecificeerd waarover het precies gaat.
Ik denk dat ik er inderdaad verstandig aan doe om Neckermann zelf te bellen.
Maar dat mijn partner iets bij Neckermann heeft bestelt is nu denk ik al wel 4 jaar geleden.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 16:12
door stofzuigertje
Vraag niet Neckermann maar hun 1x om bewijs waarvoor je dit zou moeten betalen.
Vele oude claims komen bij dit soort dubieuze incasso firma's en ze hopen geld te krijgen.
Maar als ze 2 jaren lang niets stuurde is het verjaard.
Als je niet verhuist bent en het adres nog zelfde is als bij laatste bestelling is het eventueel zoekraken bij niet aangetekende post voor hun risico.
Dus ook als zij wel stuurden, alleen door U ontvangen post is van belang.
Ook mag het er niet als reclame uit zien dus U staat voorlopig vrij sterk.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 16:16
door Emmy75
Maar dat mijn partner iets bij Neckermann heeft bestelt is nu denk ik al wel 4 jaar geleden.
Dat zou zomaar kunnen. Het verstandigste is inderdaad even met Neckermann contact opnemen over het hoe en wat precies. Ik ga er even van uit dat u totaal niet weet waar het over gaat. In dat laatste geval zou ik wel even vragen waarom ze u dan nooit direct hebben benaderd. Nu worden er allerlei kosten gemaakt die ook op u verhaald gaan worden, die misschien niet nodig waren geweest.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 17 mar 2011 20:38
door Pavlova
Emmy75 schreef:Maar dat mijn partner iets bij Neckermann heeft bestelt is nu denk ik al wel 4 jaar geleden.
Dat zou zomaar kunnen. Het verstandigste is inderdaad even met Neckermann contact opnemen over het hoe en wat precies. Ik ga er even van uit dat u totaal niet weet waar het over gaat. In dat laatste geval zou ik wel even vragen waarom ze u dan nooit direct hebben benaderd. Nu worden er allerlei kosten gemaakt die ook op u verhaald gaan worden, die misschien niet nodig waren geweest.
Hou er dan wel rekening mee dat de kans groot is dat Neckermann TS naar het incassobureau zal verwijzen, als de vordering uit handen is gegeven is dat de normale gang van zaken.
Ik kom in de praktijk namelijk nog wel eens tegen dat mensen naar aanleiding van sommaties van incassobureau's of zelfs naar aanleiding van een dagvaarding telefonisch contact opnemen met de schuldeiser en dat een vriendelijke medewerker van de klantenservice dan doodleuk vertelt dat de (vermeende) schuldenaar geen klant (meer) is/er geen achterstand is of zoiets. De medewerker heeft dan geen idee dat de vordering al uit handen is gegeven en daarom de schuldenaar niet meer in het gewone klantenbestand staat bijvoorbeeld, maar de beller gaat helaas dan wel op die informatie af.
Doe dus niets telefonisch, maar reageer schriftelijk en betwist de vordering.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 18 mar 2011 02:29
door Emmy75
@ Pavlova,
Het zou inderdaad kunnen dat TS niet meer als klant bekend is bij Neckermann.
Doorgaans moet een afdeling debiteuren wel kunnen vertellen met welke incassobureau's ze zaken doen. TS vertrouwt het zaakje van het incassobureau niet helemaal. De makkelijkste weg om dat dan te weten te komen is informeren daar waar de schuld vandaan komt, in dit geval Neckermann.
Volgens mij moet ook het incasssobureau een opgaven kunnen doen waaar de vordering precies betrekking op heeft.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 18 mar 2011 09:08
door Guardian72
Emmy75 schreef:
Volgens mij moet ook het incasssobureau een opgaven kunnen doen waaar de vordering precies betrekking op heeft.
Helemaal juist - wie eist, bewijst.
Dus - schrijf dat buro een brief waarin je vraagt om de vordering te onderbouwen met bewijs dat er inderdaad nog een bedrag openstaat. Geef wel duidelijk aan dat je de vordering NIET erkent, daar bewijzen nog niet geleverd zijn.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 19 mar 2011 01:11
door Jos Das
stofzuigertje schreef:Vele oude claims komen bij dit soort dubieuze incasso firma's en ze hopen geld te krijgen.
Maar als ze 2 jaren lang niets stuurde is het verjaard.
En dus...?
Dus hoeft er niet betaald te worden? Lekkere mentaliteit heb jij stofzuigertje.
Trouwens het is niet eens waar dat vorderingen reeds na 2 jaar verjaren. Soms verjaren ze pas na 20 jaar.
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 19 mar 2011 08:26
door jolanda77
zolang er geen vonis is dan verjaart consumenten verkoop naar de duur van 2 jaar laat een incasso buro maar bewijsen dat ze brieven hebben gestuurd
als er een vonis is dan verjaard het naar 20 jaar maar zo als ik kan lezen wat ts zeg dan is het een incasso buro
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 06 apr 2011 16:11
door hannasumpers

Inderdaad; iedereen kan een incassobureau oprichten.
Als de rekening inderdaad van Neckermann is (zoals je schrijft) dan komt deze niet van Neckermann zelf, maar van hun eigen incassobureau: Universum Incasso.
Deze geven hun vordering uit handen aan tal van kleinere incasso-instellingen etc.
Informeer dus niet bij Neckermann, maar bij Universum (in Terneuzen, geloof ik)
Ik heb namelijk in 2010 ook iets dergelijks aan de hand gehad. Het bleek een rekening uit 2007 die mijn ex "vergat" te betalen.
Helaas pindakaas: op mijn verzoek kreeg ik een uitgebreide specificatie van de bestelde spullen plus de rente plus de incassokosten plus de....vul maar in.
Achteraf gezien eigenlijk best wel coulant behandeld.
Je kunt natuurlijk ook alle ergernis en extra kosten besparen door gewoon op tijd je rekeningen te betalen.

Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 06 apr 2011 17:49
door Jolijn
hannasumpers schreef:
Als de rekening inderdaad van Neckermann is (zoals je schrijft) dan komt deze niet van Neckermann zelf, maar van hun eigen incassobureau: Universum Incasso.
Deze geven hun vordering uit handen aan tal van kleinere incasso-instellingen etc.
Informeer dus niet bij Neckermann, maar bij Universum (in Terneuzen, geloof ik)

Als Universum de vordering uit handen geeft aan een kleinere incasso instelling, draagt 'ie toch alles over?
't Is toch niet de bedoeling dat de aangeschrevene zelf op speurtocht moet gaat waar de originele incasso en de originele vordering vandaan komt?
Re: Christians Dienstverlening
Geplaatst: 06 apr 2011 20:32
door hannasumpers
Tja, Jolijn. Ik denk dat dat dan ook wel gebeurd zal zijn. In mijn geval was het zo dat Universum de incasso uit handen gegeven had aan De Boer Dienstverlening.
Desgevraagd kreeg ik van hen dan ook alle gegevens die ik wilde hebben. Waarom doet ze dat dan niet?
Nou ja: ik wil er geen hele discussie van maken.
Het blijft een heel gedoe en als de vordering terecht is dan kun je beter maar op hun voorstellen ingaan.
