Pagina 1 van 2

reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 17 mar 2011 19:03
door lugum
een week geleden had ik ineens het pootje van mn bril in mn handen.waarschijnlijk iets met het schroefje gebeurd,gebroken ofzo.
mijn moeder was in de buurt van pearl dus zij nam mijn bril mee ter reperatie.
daar werd verteld dat er nog contact zou worden opgenomen over wat de kosten zullen zijn alvorens ik kan beslissen of ik daar mee akkoord ga.

dat is echter nooit gebeurd, en de vorige keer was zoiets vergelijkbaars gebeurd en was het gratis. nu werd er gebeld (mijn moeder had opgenomen) dat ik de bril kan komen ophalen en er 21 euro voor moet betalen. echter als ik dit van tevoren geweten had, had ik misschien kunnen overwegen om een andere bril te gaan nemen.

als ik morgen die bril wil gaan halen heb ik dan (leuk woordgrap) een poot om op te staan als ik zeg dat er geen toestemming is geweest en ook geen contact is gezocht door pearl? moet zoiets niet van te voren bekend zijn en toestemming hebben of mogen ze achteraf zoiets bepalen en maar betalen.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 17 mar 2011 19:06
door ciske
je kan het altijd proberen , tenslotte heb je geen toestemming zonder prijsopgave gemaakt.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 13:24
door VioletPrue
lugum schreef:een week geleden had ik ineens het pootje van mn bril in mn handen.waarschijnlijk iets met het schroefje gebeurd,gebroken ofzo.
mijn moeder was in de buurt van pearl dus zij nam mijn bril mee ter reperatie.
daar werd verteld dat er nog contact zou worden opgenomen over wat de kosten zullen zijn alvorens ik kan beslissen of ik daar mee akkoord ga.

dat is echter nooit gebeurd, en de vorige keer was zoiets vergelijkbaars gebeurd en was het gratis. nu werd er gebeld (mijn moeder had opgenomen) dat ik de bril kan komen ophalen en er 21 euro voor moet betalen. echter als ik dit van tevoren geweten had, had ik misschien kunnen overwegen om een andere bril te gaan nemen.

als ik morgen die bril wil gaan halen heb ik dan (leuk woordgrap) een poot om op te staan als ik zeg dat er geen toestemming is geweest en ook geen contact is gezocht door pearl? moet zoiets niet van te voren bekend zijn en toestemming hebben of mogen ze achteraf zoiets bepalen en maar betalen.
Sorry, maar dan was u toch nog veel meer geld kwijt geweest?
Ik snap die gedachtengang niet helemaal...

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 13:32
door ciske
VioletPrue schreef:
Ik snap die gedachtengang niet helemaal...

Ik wel , je hoort namelijk van te voren te weten wat reparatiekosten zijn.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 13:45
door Emmy75
VioletPrue schreef:

Ik snap die gedachtengang niet helemaal...


Ik wel , je hoort namelijk van te voren te weten wat reparatiekosten zijn.
Ik sluit me aan bij ciske. Tenzij er is afgesproken dat een reparatie tot een x bedrag gewoon uitgevoerd kan worden zonder contact op te nemen. Maar dit lees ik nergens in het verhaal van TS.

Bovendien weet je niet wat de "status" is van de zorgverzekering van TS. Mogelijk heeft TS binnen de aanvullende verzekering wel een goede dekking voor brillen en kan deze (bijna) gratis een nieuwe bril krijgen.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:00
door tennis
ciske schreef:
VioletPrue schreef:
Ik snap die gedachtengang niet helemaal...

Ik wel , je hoort namelijk van te voren te weten wat reparatiekosten zijn.

En niet alleen dat, maar TS had ook dan eventueel nog bij een andere brillenzaak, deze reparatie gratis kunnen krijgen, want een schroefje indraaien, is bij de meeste zaken gratis, behalve, dat er iets besteld moest worden, dat weet TS ook niet!
Slechte reclame voor Pearl!

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:09
door ciske
tennis schreef:

En niet alleen dat, maar TS had ook dan eventueel nog bij een andere brillenzaak, deze reparatie gratis kunnen krijgen, want een schroefje indraaien, is bij de meeste zaken gratis, behalve, dat er iets besteld moest worden, dat weet TS ook niet!
Slechte reclame voor Pearl!

Klopt en ook dat wat Emmy75 schreef , je weet niet hoe TS verzekerd is.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:10
door VioletPrue
Ik zeg nergens dat ik niet vind dat TS gelijk heeft dat ze van te voren de reparatiekosten wil weten.
Daar geef ik TS helemaal gelijk in, zou ik ook willen.
Ik snap alleen niet dat ze haar besluit of ze een nieuwe bril neemt of niet ophangt aan reparatiekosten van € 21,-!.
Ik weet inderdaad niet hoe en waar zij verzekerd is, maar als zij voor minder dan € 21,- een gloedjenieuwe bril kan krijgen, wil ik graag meer info.
Die verzekering wil ik ook!

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:15
door tennis
VioletPrue schreef:Ik zeg nergens dat ik niet vind dat TS gelijk heeft dat ze van te voren de reparatiekosten wil weten.
Daar geef ik TS helemaal gelijk in, zou ik ook willen.
Ik snap alleen niet dat ze haar besluit of ze een nieuwe bril neemt of niet ophangt aan reparatiekosten van € 21,-!.
Ik weet inderdaad niet hoe en waar zij verzekerd is, maar als zij voor minder dan € 21,- een gloedjenieuwe bril kan krijgen, wil ik graag meer info.
Die verzekering wil ik ook!
Ik denk ook niet, dat TS bedoeld, om voor € 21,00 een nieuwe bril te krijgen, maar zij/hij had dit geld misschien in een nieuwe bril willen investeren.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:25
door Emmy75
@ VioletPrue:

De verzekering kan dus alles te maken hebben met die beslissing ook als is het maar 21,- eurootjes.

Stel je bent CZ verzekerde en je hebt een AV Supertop. Vergoeding voor gezichtshulpmiddelen is € 300,- per 2 jaar. Als je dus al twee jaar geen bril hebt gedeclareerd mag je dus weer € 300,- besteden aan een nieuwe bril. Ik ben niet zo thuis in de prijzen van brillen, maar voor dat bedrag kun je volgens mij wel een nieuwe bril hebben. Misschien moet je dan wel eenvoudige glazen hebben of kun je niet alle monturen kiezen ofzoiets...
Menzis heeft een pakket dat tot € 380 vergoed per 2 jaar.

Als TS dan slaagt om een nieuwe bril te vinden binnen dit budget hoeft TS 0,- te betalen.

Ik denk dat TS een aantal sterke argumenten heeft in deze incl die van ciske en tennis.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:26
door VioletPrue
tennis schreef:
VioletPrue schreef:Ik zeg nergens dat ik niet vind dat TS gelijk heeft dat ze van te voren de reparatiekosten wil weten.
Daar geef ik TS helemaal gelijk in, zou ik ook willen.
Ik snap alleen niet dat ze haar besluit of ze een nieuwe bril neemt of niet ophangt aan reparatiekosten van € 21,-!.
Ik weet inderdaad niet hoe en waar zij verzekerd is, maar als zij voor minder dan € 21,- een gloedjenieuwe bril kan krijgen, wil ik graag meer info.
Die verzekering wil ik ook!
Ik denk ook niet, dat TS bedoeld, om voor € 21,00 een nieuwe bril te krijgen, maar zij/hij had dit geld misschien in een nieuwe bril willen investeren.
En dan dus mijn punt, dan ben je toch nog méér geld kwijt?
Als € 21,- al een probleem is, dan is een nieuwe bril toch helemaal geen optie?
Nogmaals, ze had gebeld moeten worden, maar ik snap de gedachtengang niet.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:30
door Emmy75
En dan dus mijn punt, dan ben je toch nog méér geld kwijt?
Als € 21,- al een probleem is, dan is een nieuwe bril toch helemaal geen optie?
Nogmaals, ze had gebeld moeten worden, maar ik snap de gedachtengang niet.
Lees mijn post eens van 14.25 (tja tegelijk geschreven :wink: )
Misschien kan TS wel een "gratis" bril krijgen.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 14:51
door ciske
Emmy75 schreef:
Misschien kan TS wel een "gratis" bril krijgen.
En dat is 21 euries minder :D

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 16:10
door lugum
voor 21 euro koopt men inderdaad geen nieuwe bril, maar deze bril heb ik al sinds 2006.
en zijn er ook wel eerdere reperaties aan geweest. daardoor zelfs hebben hun een keer gezegd van je kan misschien beter aan een nieuwe bril denken.

tevens heb ik van de oogarts nog een nieuw recept gekregen voor andere glazen waar een heel klein verschil in zit maar niet zo groot dat je dan even 2 nieuwe brillen (gewone en zonnebril) koopt.
(waarop ironisch pearl toen zei van dat verschil is zo klein je kan daar beter geen nieuwe bril voor kopen)

ik heb een basis verzekering (plus tandarts) bij anderzorg dus mijn bril zal niet
vergoed worden, dan is een nieuwe bril duurder maar als ik dit van tevoren had
geweten had me dit dus 21euro kunnen schelen iig.
buiten het feit wat het kost en hoe het me iets had kunnen schelen op een nieuwe bril het had gewoon vermeld moeten worden en toestemming worden gevraagd.

de dame bij pearl vond ook dat het niet zo kon en zal dat aan dr collega vermelden die de bril had aangenomen. toen vroeg ze aan mij hoe we het konden oplossen, toen kwam ze met het idee anders om de reperatie maar terug te draaien zodat ik een nieuwe kon kiezen.
echter als ik een nieuwe bril zou willen hebben gekocht zou dat niet bij pearl
meer geweest zijn (niet om dit maar omdat ik via iemand een andere zaak
wil proberen) ik heb uiteindelijk maar betaald.

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 16:23
door tennis
de dame bij pearl vond ook dat het niet zo kon en zal dat aan dr collega vermelden die de bril had aangenomen. toen vroeg ze aan mij hoe we het konden oplossen, toen kwam ze met het idee anders om de reperatie maar terug te draaien zodat ik een nieuwe kon kiezen.
Deze oplossing is/was niet zo slecht, maar ook ik had dan, zoals je , geen vertrouwen meer in deze zaak.
Is de bril tenminste voor dit geld goed gerepareerd?

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 18:58
door lugum
de aangeboden oplossing om de reparatie terug te draaien was reeel, maar dat kunnen ze niet ter plaatse doen dan zou die weer opgestuurd moeten worden.
vandaar dat ik besloot maar om te betalen.

reperatie zelf was goed (wat verder altijd bij pearle wel zo is), ze hebben ook de neusschotjes van mn zonnebril vervangen die verkleurd waren (had ik niet eens zo'n erg in).

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 19:55
door tennis
lugum schreef: reperatie zelf was goed (wat verder altijd bij pearle wel zo is), ze hebben ook de neusschotjes van mn zonnebril vervangen die verkleurd waren (had ik niet eens zo'n erg in).

Ook dit behoord bij de service, dus ook gratis, want ik heb er nog nooit voor moeten betalen!

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 18 mar 2011 19:57
door Chocomelk
tennis schreef:
lugum schreef: reperatie zelf was goed (wat verder altijd bij pearle wel zo is), ze hebben ook de neusschotjes van mn zonnebril vervangen die verkleurd waren (had ik niet eens zo'n erg in).

Ook dit behoord bij de service, dus ook gratis, want ik heb er nog nooit voor moeten betalen!
Waar staat dat het bij de service hoort dus gratis is ?

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 19 mar 2011 10:18
door lugum
het zijn 2 plastic dingen en 2 minuten werk, volgens mij zou dat ook service zijn.

"Gratis kleine reparaties
Kleine reparaties nodig? Reiniging of onderhoud aan uw bril of contactlenzen? Ook dit doen we graag voor u, helemaal gratis." volgens hun site

Re: reperatiekosten pas achteraf te horen bij pearl

Geplaatst: 19 mar 2011 10:28
door tennis
lugum schreef:het zijn 2 plastic dingen en 2 minuten werk, volgens mij zou dat ook service zijn.

"Gratis kleine reparaties
Kleine reparaties nodig? Reiniging of onderhoud aan uw bril of contactlenzen? Ook dit doen we graag voor u, helemaal gratis." volgens hun site

Zoals ik al heb vermeld, wordt dit bij mij altijd gratis gedaan.
Maar misschien is dit een uitzondering, maar ik weet het niet anders!
Waar staat dat het bij de service hoort dus gratis is ?
Op de website, maar lees hierboven! :twisted: