LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] niet tevreden - geld terug.
niet tevreden - geld terug.
18-07-2008 heb ik een navigatie Sungoo 43.01 bij Media Markt met 5 jaar garantie gekocht.
Inmiddels werkt de navigatie niet goed al lang meer(krijgt slecht stroom door, valt daardoor uit, poort van oplader maakt slecht contact).
Toen ik gisteren 16-03-2011 naar Media Markt ging, vertelde een medewerker dat media markt geen Sungoo navigatie en onderdelen meer verkoopt en niets meer voor mij kunnen betekenen. De enige oplossing voor mij op dit moment een nieuwe navigatie Navigon 20 Easy kopen, maar hij waarschuwt me niet dat ik geld terug zou niet mag krijgen binnen 14 dagen als ik niet tevreden met deze navigatie zou zijn omdat het licentie gebonden product blijkt.
Op donderdag 17-03-2011 vind ik alle onderdelen, 5 jaar garantie en kassabon en verpakking van Sungoo en breng hem naar Media Markt om te repareren. Medewerker servicebalie neemt eindelijk mijn klacht serieus en neemt Sungoo voor de reparatie.
Als ik 2 uur later sta veer bij de service balie om Navigon 20 terug te brengen met kassabon in de originele verpakking, omdat hij te klein is en ook niet meer nodig is, dan wordt ik weg gestuurd met de woorden dat niemand kan deze product kontrolleren of die wel of niet geregistreerd was bij de computer want verpakking is open geweest. Dus daarom mag ik geen geld terug krijgen, volgens medewerker.
Kan ik geld (94 euro) terug krijgen? Wil ik graag reactie lezen.
Inmiddels werkt de navigatie niet goed al lang meer(krijgt slecht stroom door, valt daardoor uit, poort van oplader maakt slecht contact).
Toen ik gisteren 16-03-2011 naar Media Markt ging, vertelde een medewerker dat media markt geen Sungoo navigatie en onderdelen meer verkoopt en niets meer voor mij kunnen betekenen. De enige oplossing voor mij op dit moment een nieuwe navigatie Navigon 20 Easy kopen, maar hij waarschuwt me niet dat ik geld terug zou niet mag krijgen binnen 14 dagen als ik niet tevreden met deze navigatie zou zijn omdat het licentie gebonden product blijkt.
Op donderdag 17-03-2011 vind ik alle onderdelen, 5 jaar garantie en kassabon en verpakking van Sungoo en breng hem naar Media Markt om te repareren. Medewerker servicebalie neemt eindelijk mijn klacht serieus en neemt Sungoo voor de reparatie.
Als ik 2 uur later sta veer bij de service balie om Navigon 20 terug te brengen met kassabon in de originele verpakking, omdat hij te klein is en ook niet meer nodig is, dan wordt ik weg gestuurd met de woorden dat niemand kan deze product kontrolleren of die wel of niet geregistreerd was bij de computer want verpakking is open geweest. Dus daarom mag ik geen geld terug krijgen, volgens medewerker.
Kan ik geld (94 euro) terug krijgen? Wil ik graag reactie lezen.
Re: niet tevreden - geld terug.
mischka
Je bericht is wat warrig, maar het principe in een normale winkel is: koop is koop en daar hoort geen geld terug bij.
Maxiem.
Je bericht is wat warrig, maar het principe in een normale winkel is: koop is koop en daar hoort geen geld terug bij.
Maxiem.
Re: niet tevreden - geld terug.
Vergeet ik toevoegen: gebeurde alles bij Media Markt te Bergen op Zoom!!!
Re: niet tevreden - geld terug.
En dat wist je niet voordat je dat artikel kocht?omdat hij te klein is en ook niet meer nodig is
Een artikel dat te klein of niet meer nodig is (waarom koop je het dan) is geen reden om het artikel terug te nemen. Koop is koop.
Medai Markt is helemaal niet verplicht dat artikel terug te nemen.
Enne...waarom koop je dit merk? Er zijn warempel wel betere merken....
Re: niet tevreden - geld terug.
Ik word een beetje moe van al die mensen die eerst kopen en dan pas gaan denken of ze het wel nodig hebben. Zijn ze boos als de winkel niet wil meewerken aan deze onzin.
Re: niet tevreden - geld terug.
@ mischka
Gewoon teruggaan en zeggen, dat je dit apparaat niet hebt geregistreerd, en dit kunnen zij controleren.
Je krijgt als antwoord, wij kunnen dit niet testen, dan geef je toch als antwoord, dat is jullie probleem, en waar staat, dat ik dit artikel niet terug mag geven!
Media Markt geeft binnen 7 dagen mits in originele verpakking het aankoopbedrag terug, dit staat meestal in het servicecentra.
Alles behoudens, dat je het toestel niet hebt gebruikt, dan is het andere koek!
Gewoon teruggaan en zeggen, dat je dit apparaat niet hebt geregistreerd, en dit kunnen zij controleren.
Je krijgt als antwoord, wij kunnen dit niet testen, dan geef je toch als antwoord, dat is jullie probleem, en waar staat, dat ik dit artikel niet terug mag geven!
Media Markt geeft binnen 7 dagen mits in originele verpakking het aankoopbedrag terug, dit staat meestal in het servicecentra.
Alles behoudens, dat je het toestel niet hebt gebruikt, dan is het andere koek!
Re: niet tevreden - geld terug.
Zij hoeven dit echter niet te doen. Als een winkel dit doet dan is dat service van de winkel. Bij een aankoop in een winkel geldt geen bedenktijd of zichttermijn en hoeven zij niet persé het aankoopbedrag terug te geven. In het geval van TS had ze in de winkel kunnen beoordelen of het product te klein is en dat het niet meer nodig is, kun je niet afwentelen op de winkelier.Media Markt geeft binnen 7 dagen mits in originele verpakking het aankoopbedrag terug, dit staat meestal in het servicecentra.
Re: niet tevreden - geld terug.
Natuurlijk hoeven zij dit niet te doen, maar als het op een bord in het servicecentra staat, dat zij het wel binnen 7 dagen doen, dan is dit toch bindend.Zij hoeven dit echter niet te doen. Als een winkel dit doet dan is dat service van de winkel.
Re: niet tevreden - geld terug.
Zou je zeggen van wel Maar als je het echt bij een rechter gaat aanvechten niet.Natuurlijk hoeven zij dit niet te doen, maar als het op een bord in het servicecentra staat, dat zij het wel binnen 7 dagen doen, dan is dit toch bindend.
- Ze kunnen nooit alle kleine lettertjes op een bord zetten en dan zal er (waarschijnlijk succesvol) beroep worden gedaan op het feit dat het een licentieproduct is.
- Als ze iets op een bord zetten wat niet mag dan is dat ook niet bindend. Rechters grijpen bij geschillen vaak terug op wat er over het onderwerp in de wet is geregeld en kan er redelijkerwijs niet verlangd worden dat winkelier het aankoopbedrag vergoed.
Re: niet tevreden - geld terug.
Was er laatst niet een topic over een TV, gekocht bij de mediamarkt, die reeds geregistreerd was? Dat krijg je dan met artikelen terug brengen na koop.
Zoals eerder al aangegeven door meerdere mensen, koop is koop, artikelen retour is service.
Als er een bord in de winkel staat dat retour wel mogelijk is gelden er vaak wel uitsluitingen, waaronder software e.d. Wellicht valt een navigatiesysteem hier ook onder?
Zoals eerder al aangegeven door meerdere mensen, koop is koop, artikelen retour is service.
Als er een bord in de winkel staat dat retour wel mogelijk is gelden er vaak wel uitsluitingen, waaronder software e.d. Wellicht valt een navigatiesysteem hier ook onder?
Re: niet tevreden - geld terug.
Natuurlijk software, cd´s, dvd´s, maar een navigatiesysteem is een toestel, zoals een laptop, of dergelijke.riddert schreef:Was er laatst niet een topic over een TV, gekocht bij de mediamarkt, die reeds geregistreerd was? Dat krijg je dan met artikelen terug brengen na koop.
Zoals eerder al aangegeven door meerdere mensen, koop is koop, artikelen retour is service.
Als er een bord in de winkel staat dat retour wel mogelijk is gelden er vaak wel uitsluitingen, waaronder software e.d. Wellicht valt een navigatiesysteem hier ook onder?
Maar als het niet zo is, wat dan?
Re: niet tevreden - geld terug.
Lees onderstaand linkje eens; Navi apparatuur wordt uitgesloten van de retourservice. Duidelijk verhaal dus. Mediamarkt staat in haar recht.
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71
Re: niet tevreden - geld terug.
Gelezen, je hebt gelijk.riddert schreef:Lees onderstaand linkje eens; Navi apparatuur wordt uitgesloten van de retourservice. Duidelijk verhaal dus. Mediamarkt staat in haar recht.
https://service.mediamarkt.nl/?a=ticket ... etcatid=71
Duidelijk verschil van Media Markt Nederland en Duitsland!
Zo worden de mensen hier, ik formulier het eens anders, besodemieterd, en alle laten het zich gevallen!
Waarom:
Dit pas in Duitsland gekocht en teruggebracht:
5. Satelliettunerpakketten en smartcards.
Laatst gewijzigd door tennis op 18 mar 2011 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: niet tevreden - geld terug.
Waarom besodemieterd ?tennis schreef:riddert schreef:besodemieterd, en alle laten het zich gevallen!
En waarom laten alle mensen het gevallen (zoals jij het schrijft) ?
Niet tevreden=geld terug.
Je gaat niet iets kopen en dan later zeggen ach ik heb het
eigenlijk niet nodig, denk eerst na voordat je iets gaat kopen.
Re: niet tevreden - geld terug.
Weer onzin verhaal, want je weet niet waarom ik het terug heb gebracht, dus niet steeds conclusie trekken, als je niets weet!Je gaat niet iets kopen en dan later zeggen ach ik heb het
eigenlijk niet nodig, denk eerst na voordat je iets gaat kopen.
Wat het besodemieteren betreft is, waarom wordt het in Duitsland geruild, en hier niet?
Re: niet tevreden - geld terug.
Duitsland is Duitsland en Nederland is Nederland.tennis schreef:
Wat het besodemieteren betreft is, waarom wordt het in Duitsland geruild, en hier niet?
Toch andere regels hier bij Media Markt in Nederland, prijzen zijn ook
anders dan bij Mediamarkt in Duitsland dan hier.
In Deutschland ist nicht immer alles besser Tennis.
Tennis jij hebt gewoon geluk gehad dat jij je geld hebt terug gegeven, het hoeft dus niet, ze kunnen het umtauschen in Deutschland.Umtausch ohne Wenn und Aber: Da machen Sie garantiert nichts falsch. Sollte Ihnen ein bei uns
gekaufter Artikel nicht gefallen, können Sie ihn innerhalb von 14 Tagen zurückgeben. Wir tauschen um.
Ohne Wenn und Aber
Re: niet tevreden - geld terug.
Heb ik ook niet beweerd, dus dit is weer off topic!n Deutschland ist nicht immer alles besser Tennis.
Dan vertel, waarom ik geluk gehad heb, en onderbouw het, anders is ook dit off topic!Tennis jij hebt gewoon geluk gehad dat jij je geld hebt terug gegeven, het hoeft dus niet, ze kunnen het umtauschen in Deutschland.
Misschien is het het zo standaard in Duitsland!
Re: niet tevreden - geld terug.
als je naar een winkel gaat en je koopt iets, ga je akkoorrd met hun verkoopvoorwaarden. ben je het daar niet mee eens, ga er dan niet kopen. die keus hebben we toch in nederland?
ikea is heel erg makkelijk in dingen terugnemen, al moet je daar een kwartier wachten voor je aan de beurt bent.
ikea is heel erg makkelijk in dingen terugnemen, al moet je daar een kwartier wachten voor je aan de beurt bent.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 nov 2010 15:16
Re: niet tevreden - geld terug.
Probeer eens dit na te gaan http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... maken.html
Re: niet tevreden - geld terug.
Volgens mij is dit topic reeds opgelost. De Mediamarkt heeft in de voorwaarden staan dat het ruilen van navigatieartikelen niet mogelijk is.
Duidelijke zaak dus.
Duidelijke zaak dus.