Telfort kampioen in het misleiden van klanten (diefstal)
Geplaatst: 17 mar 2011 23:04
Klant bij Telfort? Vraag uw teveel betaalde bedrag terug van uw eerste factuur wanneer het onderstaande verhaal op u van toepassing is.
Klant worden bij Telfort? Niet doen!
De reden van dit bericht is dat Telfort zich schuldig maakt aan misleiding. Misleiding in de vorm van diefstal, namelijk u voor iets laten betalen waar u eigenlijk recht op heeft maar niet krijgt.
Als een klant een abonnement afsluit verwacht deze klant dat hij volledig gebruik zal kunnen maken van het abonnement. In mijn situatie heb ik een abonnement afgesloten voor 400 belminuten per maand. Deze belminuten heb ik vervolgens naar ratio ontvangen, waardoor mijn belkosten veel hoger waren vanwege het feit dat ik uitging van een periode van 31 dagen met recht op 400 belminuten. Een tweede abonnement wat ik op hetzelfde tijdstip heb afgesloten voor mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem.
Het aanbieden van belminuten naar ratio vanwege de facturatiedatum zou geen probleem moeten opleveren wanneer Telfort nadrukkelijk aangeeft bij de aanvang van het contract dat er op die manier gefactureerd wordt.
Dit is niet het geval. In de algemene voorwaarden (01-04-2010) staat niet wanneer (datum) de facturatie plaats zal vinden. De enige informatie is te vinden in clausule 6.3
Ik citeer:" 6.3. Telfort hanteert een aantal factuurperiodes per maand. Indien het moment van Aansluiting tussen twee factuurperiodes ligt, ontvangt Contractant het bel-, sms- of mobiel internet bundel naar rato tot het moment van ingang van de factuurperiode" einde citaat.
Het zou dus kunnen zijn dat een klant een contract afsluit met 400 belminuten met ingang/activatie op 23-08-2010. Vervolgens belt de klant die avond 400 belminuten en krijgt hij een rekening op 24-10-2010 waarop aangegeven staat dat hij/zij 387 minuten buiten de bundel heeft gebeld. Dit is pure misleiding en geldklopperij.
Telfort factureerd dus wanneer het hun het beste uitkomt. Voor hun, niet voor u, want u bent degene die gaat betalen.
Wat moet u doen? Kijk naar uw eerste factuur. Is uw bundel naar ratio uitbetaald, vraag dan uw geld terug. U moet wel geduld hebben want ik ben nu 7 maanden bezig en heb een deel van Telfort terug gekregen. Met een slap excuus.
De algemene voorwaarden heeft Telfort niet aangepast waardoor u en vele anderen nog wel de dupe zijn van deze misleiding en diefstal. U krijgt uw geld terug dus het is de moeite waard het te proberen. Houdt u er wel rekening mee dat u gemiddeld 3 brieven moet versturen voordat u een nog steeds niet fatsoenlijk antwoord terug krijgt van Telfort.
Verder een waardeloze service (bellen naar de helpdesk kostte 30 eurocent per minuut met een maximum van 15 euro per gesprek!, dat hebben ze nu verlaagd naar 10 eurocent per minuut). Als u iemand te spreken krijgt dan kan deze persoon u niet verder helpen. Stuurt u een email via het Telfort klachtensysteem dan krijgt u nooit een reactie terug. Stuurt u een brief dan ook niet. Stuurt u 3 brieven dan maakt u kans.
Hopelijk krijg ik nu wel een telefoontje...
Klant worden bij Telfort? Niet doen!
De reden van dit bericht is dat Telfort zich schuldig maakt aan misleiding. Misleiding in de vorm van diefstal, namelijk u voor iets laten betalen waar u eigenlijk recht op heeft maar niet krijgt.
Als een klant een abonnement afsluit verwacht deze klant dat hij volledig gebruik zal kunnen maken van het abonnement. In mijn situatie heb ik een abonnement afgesloten voor 400 belminuten per maand. Deze belminuten heb ik vervolgens naar ratio ontvangen, waardoor mijn belkosten veel hoger waren vanwege het feit dat ik uitging van een periode van 31 dagen met recht op 400 belminuten. Een tweede abonnement wat ik op hetzelfde tijdstip heb afgesloten voor mijn vrouw heeft precies hetzelfde probleem.
Het aanbieden van belminuten naar ratio vanwege de facturatiedatum zou geen probleem moeten opleveren wanneer Telfort nadrukkelijk aangeeft bij de aanvang van het contract dat er op die manier gefactureerd wordt.
Dit is niet het geval. In de algemene voorwaarden (01-04-2010) staat niet wanneer (datum) de facturatie plaats zal vinden. De enige informatie is te vinden in clausule 6.3
Ik citeer:" 6.3. Telfort hanteert een aantal factuurperiodes per maand. Indien het moment van Aansluiting tussen twee factuurperiodes ligt, ontvangt Contractant het bel-, sms- of mobiel internet bundel naar rato tot het moment van ingang van de factuurperiode" einde citaat.
Het zou dus kunnen zijn dat een klant een contract afsluit met 400 belminuten met ingang/activatie op 23-08-2010. Vervolgens belt de klant die avond 400 belminuten en krijgt hij een rekening op 24-10-2010 waarop aangegeven staat dat hij/zij 387 minuten buiten de bundel heeft gebeld. Dit is pure misleiding en geldklopperij.
Telfort factureerd dus wanneer het hun het beste uitkomt. Voor hun, niet voor u, want u bent degene die gaat betalen.
Wat moet u doen? Kijk naar uw eerste factuur. Is uw bundel naar ratio uitbetaald, vraag dan uw geld terug. U moet wel geduld hebben want ik ben nu 7 maanden bezig en heb een deel van Telfort terug gekregen. Met een slap excuus.
De algemene voorwaarden heeft Telfort niet aangepast waardoor u en vele anderen nog wel de dupe zijn van deze misleiding en diefstal. U krijgt uw geld terug dus het is de moeite waard het te proberen. Houdt u er wel rekening mee dat u gemiddeld 3 brieven moet versturen voordat u een nog steeds niet fatsoenlijk antwoord terug krijgt van Telfort.
Verder een waardeloze service (bellen naar de helpdesk kostte 30 eurocent per minuut met een maximum van 15 euro per gesprek!, dat hebben ze nu verlaagd naar 10 eurocent per minuut). Als u iemand te spreken krijgt dan kan deze persoon u niet verder helpen. Stuurt u een email via het Telfort klachtensysteem dan krijgt u nooit een reactie terug. Stuurt u een brief dan ook niet. Stuurt u 3 brieven dan maakt u kans.
Hopelijk krijg ik nu wel een telefoontje...