Ik heb een verzoek binnen van ASR om gegevens te sturen zoals een bewijs van in leven zijn en een bankafschrift etc.
Dit i.v.m. uitkeren of expiratie woekerpolis.
Wat moet ik eigenlijk gaan doen als ik bericht krijg?
Registreren bij woekerpolisclaim om dan een brief te sturen dat ik 100% vergoeding eis.
Las er iets van op het forum.
Mijn tussenpersoon die ik voor allerlei zaken om advies vroeg is failliet dus waar zou ik verder heen kunnen voor "eerlijk'' advies?
Ik moet met mijn vrouw ondertekenen voor enkele punten zoals na expiratie geen rechten meer kunnen/zullen worden ontleend aan de verzekering.
En ik niet weet waar de polis is.
Hoe moet ik hier mee aan en moet ik een compensatieverzoek beleggingsverzekering indienen.
Bank niet waarschijnlijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verzoek tot expiratie ASR
Re: verzoek tot expiratie ASR
@Wipo,
Een ''bewijs van in leven zijn'' (attestatie de vitae) zul je altijd moeten overleggen. De clausule in het formulier van je verzekeraar dat je na expiratie geen rechten meer kunt ontlenen aan de verzekering zou ik zeker doorstrepen. Zou je dit niet doen, dan loop je het risico dat je verzekeraar dit naderhand als een vrijwaring tegen aansprakelijkheid interpreteert. Altijd voor je eigen administratie een kopie bewaren van deze brief cq dit formulier waaruit blijkt dat je deze clausule hebt doorgestreept.
Registreren bij de stichting verliespolis of de stichting woekerpolisclaim heeft geen enkele zin. De compensatiefooi ontvang je ook als je niet bij deze advocatenstichtingen bent aangesloten. Is je schade aanzienlijk hoger dan de compensatiefooi, dan is de boodschap een klachtprocedure starten tegen je verzekeraar bij het KIFID.
Succes ermee.
Een ''bewijs van in leven zijn'' (attestatie de vitae) zul je altijd moeten overleggen. De clausule in het formulier van je verzekeraar dat je na expiratie geen rechten meer kunt ontlenen aan de verzekering zou ik zeker doorstrepen. Zou je dit niet doen, dan loop je het risico dat je verzekeraar dit naderhand als een vrijwaring tegen aansprakelijkheid interpreteert. Altijd voor je eigen administratie een kopie bewaren van deze brief cq dit formulier waaruit blijkt dat je deze clausule hebt doorgestreept.
Registreren bij de stichting verliespolis of de stichting woekerpolisclaim heeft geen enkele zin. De compensatiefooi ontvang je ook als je niet bij deze advocatenstichtingen bent aangesloten. Is je schade aanzienlijk hoger dan de compensatiefooi, dan is de boodschap een klachtprocedure starten tegen je verzekeraar bij het KIFID.
Succes ermee.
Re: verzoek tot expiratie ASR
Stuur morgen alles weg en had de regel al geschrapt vanwege eventuele rechten op de verzekering.
Dank voor de reactie.
Dank voor de reactie.