Interpolis keert niet uit na inbraak bedrijf (clausule 1130)
Geplaatst: 20 mar 2011 22:21
Na inbraak in onze zaak hebben wij een geschil met de rabobank/Interpolis.
Na de inbraak hebben wij direct contact opgenomen met Interpolis waar wij verzekerd zijn en deze via de Rabobank af hebben gesloten.
Interpolis deelde mede dat er niets uitgekeerd ging worden.
Dat omdat Rabobank een clausule 1130 op mijn polis heeft gezet,wat
aangeeft wanneer de waarde van inkoop goederen boven de €10.000,- komt wij
als firma verplicht zijn om een erkend alarmsysteem te hebben (ccv
goedgekeurd).
Deze informatie is door de medewerkster van Rabobank niet medegedeeld en
heb ik ook niets op papier ontvangen of gelezen.
wanneer wij dit hadden geweten hadden wij niet zelf een kostbaar alarmsysteem geinstalleerd.
Tevens is het bedrag van €10.000,- zoals aangegeven in de clausule erg
vreemd omdat wij wel verzekerd zijn voor een aanienlijk hoger bedrag.
Dit hebben wij toen ook duidelijk aangegeven bij de medewerkster van Rabobank
die ons de verzekering verkocht.
Het bedrag staat ook vermeld op de polis, wanneer wij dit
aangeven neem ik aan dat er rekening mee gehouden wordt maar niets is
minder waar. Volgens de Rabobank was onze firma uitstekend verzekerd.
De Rabobank heeft ons alle informatie achter gehouden betreffende de
clausule.
Alsmede hebben wij van Rabobank noch Interpolis nooit een
verzekeringspolis 2009 ontvangen,pas na de inbraak hebben wij een polis
van 2010 ontvangen waarop wij zagen dat er een clausule op rust.
Die clausule is ingegaan op 01-01-2010, ook waren wij rechtsbijstand
verzekerd bij interpolis , ook afgesloten bij de rabobank.
Deze staat ook niet meer vermeld op de Polis van 2010. Dit vernamen wij
doordat de expert ons aanraadde contact op te nemen met de rechtsbijstand,
waarvan wij uitgingen dat wij daarvoor verzekerd waren.
De jonge medewerkster van de Rabobank was zeer gehaast tijdens de
afsluiting van deze verzekering. Dit gebeurde in 5 minuten omdat de bank
tegen sluitingstijd aanzat en zij kennelijk erg snel het pand wilde
verlaten. Wellicht daardoor heeft zij gefaald in het verstrekken van de
juiste informatie.
Iemand zoiets dergelijks meegemaakt of nog tips of suggesties????
Na de inbraak hebben wij direct contact opgenomen met Interpolis waar wij verzekerd zijn en deze via de Rabobank af hebben gesloten.
Interpolis deelde mede dat er niets uitgekeerd ging worden.
Dat omdat Rabobank een clausule 1130 op mijn polis heeft gezet,wat
aangeeft wanneer de waarde van inkoop goederen boven de €10.000,- komt wij
als firma verplicht zijn om een erkend alarmsysteem te hebben (ccv
goedgekeurd).
Deze informatie is door de medewerkster van Rabobank niet medegedeeld en
heb ik ook niets op papier ontvangen of gelezen.
wanneer wij dit hadden geweten hadden wij niet zelf een kostbaar alarmsysteem geinstalleerd.
Tevens is het bedrag van €10.000,- zoals aangegeven in de clausule erg
vreemd omdat wij wel verzekerd zijn voor een aanienlijk hoger bedrag.
Dit hebben wij toen ook duidelijk aangegeven bij de medewerkster van Rabobank
die ons de verzekering verkocht.
Het bedrag staat ook vermeld op de polis, wanneer wij dit
aangeven neem ik aan dat er rekening mee gehouden wordt maar niets is
minder waar. Volgens de Rabobank was onze firma uitstekend verzekerd.
De Rabobank heeft ons alle informatie achter gehouden betreffende de
clausule.
Alsmede hebben wij van Rabobank noch Interpolis nooit een
verzekeringspolis 2009 ontvangen,pas na de inbraak hebben wij een polis
van 2010 ontvangen waarop wij zagen dat er een clausule op rust.
Die clausule is ingegaan op 01-01-2010, ook waren wij rechtsbijstand
verzekerd bij interpolis , ook afgesloten bij de rabobank.
Deze staat ook niet meer vermeld op de Polis van 2010. Dit vernamen wij
doordat de expert ons aanraadde contact op te nemen met de rechtsbijstand,
waarvan wij uitgingen dat wij daarvoor verzekerd waren.
De jonge medewerkster van de Rabobank was zeer gehaast tijdens de
afsluiting van deze verzekering. Dit gebeurde in 5 minuten omdat de bank
tegen sluitingstijd aanzat en zij kennelijk erg snel het pand wilde
verlaten. Wellicht daardoor heeft zij gefaald in het verstrekken van de
juiste informatie.
Iemand zoiets dergelijks meegemaakt of nog tips of suggesties????