Pagina 1 van 6
probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 14:13
door vries2228
Grote problemen en klacht Aldi / Medion computer
Enkele jaren geleden heb ik een Aldi PC gekocht. 999 Euro voor een top PC. Toen ik voor de eerste keer de stekker in het stopcontact stak sprong direct de stop beneden in de meterkast. Dit gebeurde daarna nog vele malen. Na een periode zo de PC te hebben gebruikt (zo'n 60% van de pogingen doet het aparaat het gewoon) en vele tientallen gesprongen stoppen verder heb ik na veel heisa met Aldi de PC aan Medion terug kunnen sturen. Aldi bleef naar Medion wijzen en Medion weer naar Aldi. Medion zei dat bij hen de stop niet sprong verving enkele splinternieuwe onderdelen waar niets mis mee was voor werkelijk stokoude griebus onderdelen (toen ik de PC opende zag ik de zware krassen op de stoffige onderdelen die ze hadden geïnstalleerd!). Zo is feitelijk mij halve PC leeggeroofd...
Medion heeft iedere keer dat ik de PC weer instuurde de PC welgeteld 2 minuten en 14 seconden getest (dit staat in het digitale testrapportje dat meekomt met de PC) en daarna de PC weer geretourneerd.
De oorzaak van de kortsluiting in mijn PC is dat het probleem zit in de overschakeling tussen de gewone startknop en de startknop voor het media center. Wanneer je de laatste gebruikt dan heb je gegarandeerd 5 keer achter elkaar kortsluiting. Als je de deze (zoals ik) nooit meer gebruikt heb je (zoals ik nu, vandaar dit bericht) periodes waarin de stop vele malen achter elkaar springt.
Koop een goede PC. Want goedkoop is in dit geval echt duurkoop en de service van Medion was.... nou ja kijk wat hierboven staat... De laatste keer werd de PC op zijn kop in de doos geretourneerd.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 14:16
door vries2228
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 15:35
door ciske
sorry hoor goedkoop is duurkoop? 999, euro voor een computer vind ik niet goedkoop.
Medion moet je nooit kopen en al helemaal niet bij de Aldi dan beter bij een computerzaak.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 15:49
door tennis
ciske schreef:sorry hoor goedkoop is duurkoop? 999, euro voor een computer vind ik niet goedkoop.
Medion moet je nooit kopen en al helemaal niet bij de Aldi dan beter bij een computerzaak.
Welk typ is deze pc ?
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:04
door schoepioen
Hmm, deze pc's staan juist goed bekend (zitten veelal onderdelen van goede/bekende merken in). Van horen zeggen begreep ik ook dat de service van Medion zo goed moet zijn. Verhaal hier lijkt echter op het tegendeel. Prijs is zodanig, dat je het ook niet als echt koopje mag zien lijkt mij.
Dat je Medion nooit moet kopen vind ik geen goed advies en te kort door de bocht. Bij een PC-zaak is het lang niet altijd beter, aangezien daar ook wel merken worden verkocht die niet bekend zijn (sommigen goed, sommigen niet). Ook met zgn. topmerken kun je wel wat krijgen en is de service niet altijd even sterk (al zou dat natuurlijk wel moeten).
Ik neem aan dat je met andere apparaten in dat stopcontact nooit problemen hebt.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:09
door ciske
Het was geen advies...het is mijn mening .
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:13
door edwinknight
tennis schreef:ciske schreef:sorry hoor goedkoop is duurkoop? 999, euro voor een computer vind ik niet goedkoop.
Medion moet je nooit kopen en al helemaal niet bij de Aldi dan beter bij een computerzaak.
Welk typ is deze pc ?
Is toch niet belangrijk?
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:16
door edwinknight
schoepioen schreef:Hmm, deze pc's staan juist goed bekend (zitten veelal onderdelen van goede/bekende merken in). Van horen zeggen begreep ik ook dat de service van Medion zo goed moet zijn. Verhaal hier lijkt echter op het tegendeel. Prijs is zodanig, dat je het ook niet als echt koopje mag zien lijkt mij.
Dat je Medion nooit moet kopen vind ik geen goed advies en te kort door de bocht. Bij een PC-zaak is het lang niet altijd beter, aangezien daar ook wel merken worden verkocht die niet bekend zijn (sommigen goed, sommigen niet). Ook met zgn. topmerken kun je wel wat krijgen en is de service niet altijd even sterk (al zou dat natuurlijk wel moeten).
Ik neem aan dat je met andere apparaten in dat stopcontact nooit problemen hebt.
Mwah, heb ook geen negatieve ervaringen met medion, sterker weet nog van Kruitvat dat de service garantie voor electronica bestond uit dat je een defect moest melden en na maken afspraak een koerier kwam om product op te halen.
Ind voor 999,- mag je toch wel meer service verwachten lijkt mij.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:17
door ciske
edwinknight schreef:
Is toch niet belangrijk?
Misschien wel , misschien niet.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 21 mar 2011 16:23
door edwinknight
ciske schreef:edwinknight schreef:
Is toch niet belangrijk?
Misschien wel , misschien niet.
Voor jou is blijkbaar belangrijk want jouw mening is niet kopen, maar mijn mening is misschien niet en kan prima gekocht worden.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 11:05
door vries222
Welk type pc het betreft is een irrelevante vraag. Geen enkele pc mag kortsluiting geven. En neen, geen enkel apparaat geeft kortsluiting in mijn huis, ik woon niet afgelegen en ook niet in een heel oud huis (zoals medion maar blijft beweren
)
Naar aanleiding van alle problemen die ik met mijn pc ondervind ben ik op internet gaan zoeken. Mijn woede werd nog groter. Wat ik al vermoedde blijkt waarheid. Medion weet al jaren verdomd goed wat er aan de hand is. Ook andere gebruikers blijken problemen te ondervinden met kortsluiting in Medion pc's en de kortsluiting blijkt zelfs in de Medion moederborden te zitten. Het centrum van de PC dus. Het was volstrekt onnodig om op de garantie afdeling mijn nieuwe p.c. leeg te roven en mijn nieuw gekochte onderdelen een voor een te vervangen door oude troep. Het moederbord is het probleem. Medion wist dit.
Als het leegroven van de nieuwe pc-onderdelen en deze vervangen voor oude onderdelen van andere kapotte pc's die bij Medion in de werkplaats staan de garantie is dan heb ik toch een ander idee bij een goede garantie.
Mijns inziens is leverancier Medion volstrekt onverantwoord bezig en ik heb Aldi aansprakelijk gesteld voor schade t.g.v. brand welke kan ontstaan in mijn P.C.. Aldi had een terug roep actie moeten ondernemen.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 12:35
door ciske
Chocomelk schreef:
TS heeft de pc bij aldi gekocht, dus is het prima dat hij aldi aansprakelijk daar voor stelt.
Als je goed leest....het is een Medion, die maakt de Aldi niet.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 12:38
door manondoris
ciske schreef:Chocomelk schreef:
TS heeft de pc bij aldi gekocht, dus is het prima dat hij aldi aansprakelijk daar voor stelt.
Als je goed leest....het is een Medion, die maakt de Aldi niet.
maar wel daar gekocht!! wij hebben er zelf ook een en ook bij aldi gekocht , wij zijn er zeer tevreden mee bay the way.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 12:46
door ciske
manondoris schreef:
maar wel daar gekocht!! wij hebben er zelf ook een en ook bij aldi gekocht ,.
Dan nog zal de Aldi je doorverwijzen naar Medion!!
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 13:06
door MedionHulp
Beste vries2228,
Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION PC.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar mij mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.
Met vriendelijk groet,
MedionHulp
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 13:14
door edwinknight
ciske schreef:manondoris schreef:
maar wel daar gekocht!! wij hebben er zelf ook een en ook bij aldi gekocht ,.
Dan nog zal de Aldi je doorverwijzen naar Medion!!
Geld alleen als ze dit ook daadwerkelijk hebben aangegeven middels voorwaarden.
Bij o.a. kruitvat werd bij aankoop electrische apparatuur een begeleidend schrijven waarin de garantie en service voorwaarden stonden.
Heeft Aldi dit niet opgenomen dan doe je zaken met Aldi.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 14:04
door Radar
Geruzie en gescheld verwijderd. Gelieve de discussie on topic en conform de forumregels voort te zetten.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 16:26
door tennis
Welk type pc het betreft is een irrelevante vraag. Geen enkele pc mag kortsluiting geven.
Is geen irrelevante vraag, maar met een beetje meer informatie welk typ, is misschien door de members hier een antwoord op internet te vinden.
Natuurlijk mag geen PC kortsluiting geven, maar goed, als je geen verder informatie
wil verstrekken, houd et op!
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 22 mar 2011 16:41
door Chocomelk
tennis schreef:Welk type pc het betreft is een irrelevante vraag. Geen enkele pc mag kortsluiting geven.
Is geen irrelevante vraag, maar met een beetje meer informatie welk typ, is misschien door de members hier een antwoord op internet te vinden.
Natuurlijk mag geen PC kortsluiting geven, maar goed, als je geen verder informatie
wil verstrekken, houd et op!
Is inderdaad geen irrelevante vraag een pc mag geen kortsluiting geven ook niet van een zogenaamd type.
Re: probleem pc 's van Aldi Medion klachten en problemen blijven
Geplaatst: 26 mar 2011 17:09
door vries222
MedionHulp schreef:Beste vries2228,
Wij vinden het vervelend om te lezen dat u problemen heeft met uw MEDION PC.
Als u uw NAW gegevens en/of uw MEDION klantnummer naar mij mailt, nemen wij contact met u op om samen tot een passende oplossing te komen.
Met vriendelijk groet,
MedionHulp
Krijgen we weer dat verhaal van Medion. Even mooie sier maken met de "fantastische garantie" van Medion op hun Adi PC's. Medion en Aldi weten precies wie ik ben en waar ik woon en als ze contact willen dan hadden ze dat allang zelf op kunnen nemen.
Eindeloos heb ik met Medion en Aldi aan de telefoon gehangen, (aangetekende) brieven verstuurd en verzocht om een goede oplossing. Ik heb deze PC wel vier of vijf maal binnen de garantietermijn aan Medion ter reparatie aangeboden. Iedere keer verdwenen er weer nieuwe onderdelen en bleken deze onderdelen te zijn vervangen voor stokoude griebus. Zo laten Aldi en Medion je er gaandeweg voorzichtig achter komen dat je hem misschien maar beter niet meer ter reparatie retour kunt sturen.
Een nieuwe Medion heb ik nu zelfs gratis niet meer nodig. Die apparaten vormen een gevaar voor je huis en omwonenden. Medion en Aldi hebben altijd vertikt ook maar ene vinger uit te steken naar dit probleem, ze wisten al die tijd verdomd goed dat er veel Medion PC's op de markt waren met grote kortsluitproblemen en dat deze kortsluiting onoplosbaar is want deze zit in het moederbord. De garantie van Aldi en Medion bestond louter uit het op- en neer sturen van de PC waarna die iedere keer weer helemaal opnieuw geïnstalleerd moest worden. Dat laatste moest overigens alleen als de PC niet binnen een minnuut nog tijdens het opstarten alweer crashte. Een doffe ellende...
Ik heb juridisch advies ingewonnen bij de Consumentenbond. Gedupeerden hebben met Medion niets te maken. De consumentenkoop is gesloten met Aldi dus dat is de partij die men bij brand aansprakelijk dient te stellen.