Pagina 1 van 1

Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 21 mar 2011 21:00
door poortstra
Behalve dat de 3G het vaker niet doet dan wel, heb ik de laatste maanden enorm veel problemen gehad met het bereik van mijn telefoon. Gesprekken komen niet tot stand, vallen spontaan weg en mensen bellen mij zonder dat ik dat door heb. Ik heb T mobile een aantal malen gebeld en er is toegegeven dat het netwerk van T mobile op bepaalde plekken minder dekking biedt. MIj is toen aangeboden het abonnement te beeindigen hetgeen toen een redelijke oplossing leek aangezien T mobile niet in staat was om de dekkingsklachten op te lossen. Het gezeur begon echter op het moment dat een medewerker van een telefoon winkel via Vodafone een porteringsverzoek indiende. Deze werd geweigerd omdat T mobile geen toestemming had gegeven. Nadien heb ik ellenlange telefoontjes gepleegd met de helpdesk van T mobile. Alleraardigste medewerkers vertetden mij uiteenlopende verhalen en verzekerden me dat alles goed zou komen. Dus niet. Het lijkt er verdacht veel op dat T mobile willens en wetens de gang naar een andere provider frustreert. Ze zorgen er voor dat je radeloos wordt en machteloos staat. Een schandalige manier van behandeling die er in mijn geval toe leidt dat ik nimmer meer gebruik zal maken van de T mobile diensten.

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 22 mar 2011 09:23
door T-Mobile Webcare
Beste poortstra,

Mag ik je vriendelijk vragen ons je gegevens te mailen via [email protected], zodat ik kan bekijken hoe ik je verder kan helpen?

Graag de volgende gegevens in je e-mail vermelden: je naam, adres en 06 nummer. Zou je een link naar jouw bericht willen meesturen, zodat ik je bericht terug kan vinden?
In het onderwerp 't.a.v. Richard' vermelden.

Met vriendelijke groet,

Richard
T-Mobile Webcare

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 22 mar 2011 17:16
door Hatertje
Richard,

Zie mijn klacht: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=93276

Zoals je kan zien ben ik al een keer benaderd door jullie backoffice o.i.d. Na dit contact is het eigenlijk alleen maar erger geworden.

Ik hoop dat je de moeite neemt om mijn klacht serieus te nemen en niet weer het standaard riedeltje van: U moet eerst een klacht indienen voordat ik iets voor u kan betekenen.

Mijn voorstel: Ontbind mijn sim-only.

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 22 mar 2011 17:17
door Hatertje
Gezien de laksheid van customer service afdelingen tegenwoordig zal ik de klacht ook maar hier plaatsen.

Ik plaats dit bericht maar hier omdat ik dit niet per klacht via de website van tmobile kan indienen. Ik hoop dat er wat mee wordt gedaan.

Beste T-Mobile,

Een paar weken geleden had ik via meerdere kanalen (Twitter, Dekkingsformulier en het normale klachtenformulier) bij jullie een klacht ingediend m.b.t. jullie netwerk. Ongeveer 10 dagen later werd ik teruggebeld door een aardige medewerker die waarschijnlijk mijn klacht in behandeling heeft genomen.

Het is namelijk zo dat ik bij jullie een Sim-Only abonnement had afgesloten met Web n’ Walk Plus. Zelf heb ik een iPhone 4 dus ik wou lekker snel internet, vandaar de dure internetbundel. In de winkel (Kalverstraat, A’dam) vroeg ik nog aan de medewerker die mijn abonnement afsloot of de kwaliteit van het internet een beetje goed was. Hij wist mij te vertellen dat je niet constant rond de 1MB downloadsnelheid zal zijn, maar het zal er niet ver onder zitten.

Na een tijdje kwam ik tot de conclusie dat jullie internet helemaal niet zo snel is als waar jullie mee adverteren. Met de Web n’ Walk Plus bundel ben ik nooit op de 1MB downloadsnelheid gekomen, sterker nog, ik heb niet eens de maximale snelheid van het goedkope internet abonnement behaald (368 KBs).

Toen de medewerker van T-Mobile mij opbelde vertelde hij mij dat hij inderdaad kon zien dat de snelheid die ik haal niet overeenkomt met de snelheid die ik zou moeten behalen. Hij vond het zelfs knap dat ik nog zo’n 240 KBs kon halen. Ik betaal echter wel voor het duurste internetabonnement waarmee ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens behaal. Hij vond dat mijn klacht terecht was en bood mij aan om mijn Web n’ Walk Plus bundel om te zetten naar de goedkopere variant.

Hier was ik in eerste instantie erg blij mee omdat ik daarmee €5,00 goedkoper per maand uit zal zijn. En aangezien ik de maximale snelheid van de goedkope bundel niet eens kon behalen, dacht ik dat er weinig zal veranderen aan de situatie m.b.t. de snelheid van internet.

Nu deze wijziging is doorgevoerd heb ik eigenlijk helemaal niets meer aan mijn telefoon. Het internet is nu nog trager geworden als voorheen. Om even een voorbeeld te geven:

Een filmpje op YouTube is ongeveer 5MB. In theorie zal ik dit fimpje met een downloadselheid van 386KBs binnen 15 seconden moeten kunnen bekijken zonder dat het filmpje constant buffert. Ik mag mezelf gelukkig prijzen als ik binnen 15 seconden überhaupt iets te zien krijg.

Kortom, het internet is nog steeds ongelofelijk langzaam.

Ik zou graag mijn gehele contract willen ontbinden met behoud van mijn nummer aangezien ik niet normaal gebruik kan maken van de aansluiting. Ik heb een Sim-Only abonnement dus dat zal geen gezeur opleveren met het terugsturen van het toestel o.i.d. Verder is het abonnement afgesloten bij een T-Mobile shop, qua bonus hoef je deze dus niet te gaan verhalen op een externe dealer.

Graag verneem ik van u hoe u mij in deze kwestie tegemoet wil komen.

Met vriendelijke groet,

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 23 mar 2011 13:15
door Hatertje
Zojuist ben ik gebeld door T-Mobile en die hebben mij het aanbod gedaan om kosteloos mijn abonnement te ontbinden.

Dit was wat ik wou dus ik vind dat T-Mobile dit goed heeft opgelost. Dat mag ook gezegd worden.

Bedankt!

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 17 jun 2011 12:08
door ahuysken
Ook ik ben ontevreden, vandaag telefonisch contact gehad en moet om mijn ongenoegen te uiten een brief zenden. Overigens niet de eerste keer!! Hierbij even mijn klacht en beschrijving....

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag heb ik contact gehad met uw helpdesk, Rick Snoeijink, inzake slechte netwerkdekking voor wat betreft mobiel internet en telefonie. In de afgelopen 6 maanden heb ik met enige regelmaat te maken gehad met het wegvallen van gesprekken, totaal geen dekking en een zeer slechte internetverbinding. Dit zowel thuis als afgelopen week op vakantie in Friesland.

Uw medewerker gaf hierbij aan dat o.a. de dekking voor internet in Barendrecht voor 2G sterker is dan 3G en dat binnen 3 maanden een nieuwe mast wordt geplaatst en binnen 12 maanden nog een mast. Fijn om te vernemen maar daar heb ik “nu” niets aan.

Vervolgens gaf uw medewerker aan hier een case van te willen maken en hierbij 3 voorbeelden nodig te hebben van probleemmomenten die minimaal 1 uur uit elkaar liggen.

Ik heb hem aangegeven dat ik in 2009 een identiek geval heb gehad met totaal geen verbinding toen wij in Wieringermeer verbleven. Mijn echtgenote daarentegen heeft een abonnement bij KPN en had toen geen enkel probleem! Na lang over en weer communiceren tussen mij en T-Mobile heeft u mij een tegemoetkoming gegeven en later het abonnement beëindigd omdat u niet de kwaliteit kon leveren die “wel” werd beloofd.

Later heb ik in juli 2010 besloten T-Mobile het voordeel van de twijfel te geven wederom toch besloten om een nieuw abonnement af te sluiten. Dit mede omdat beterschap werd beloofd.

Deze brief betekend dat u wederom niet aan de verwachtingen voldoet!

Wat mij tevens stoort is dat ik niet de mogelijkheid heb om een schrijven als deze alleen per post aan u te kunnen zenden. Geen fax of mail. Dat is toch niet meer van deze tijd!

Mijn verzoek aan u is om mijn abonnement zonder kosten vroegtijdig te beëindigen met nummerbehoud. Dit zodat ik bij een andere provider wel de diensten kan afnemen waar ik voor betaal.

T-Mobile is de laatste tijd weer vaak negatief in beeld geweest en is kennelijk niet in staat om klanten tevreden te houden. Ik heb ik het begin vertrouwen gehad en getoond in de verbetering van uw netwerk. U heeft dit echter niet waar kunnen maken.

Ik verzoek u per ommegaande mij schriftelijk kenbaar te maken hoe u dit verder gaat afhandelen. Privé en zakelijk kan ik het mij namelijk niet permitteren om onbereikbaar te zijn, gesprekken te ontvangen die wegvallen en worden verbroken en geen internet tot mijn beschikking te hebben. Iets waar ik wel voor betaal.

Met vriendelijke groet,

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 29 jun 2011 10:08
door bjorn74
Ik heb hier ook al eens een post voor aangemaakt op dit forum !

De dekking van het 3G netwerk van T-Mobile is echt bagger, weg vallende telefoongesprekken tot geen bereik.
Met 3G uit, werkt het netwerk wel naar behoren maar met 3G aan is het echt zwaar onder de maat.

Begin er maar eens over op een feestje, bijna iedereen met een smartphone heeft bij deze provider de zelfde ervaring. Zodra ik er vanaf kan, voor mij nooit maar dan ook nooit meer T-Mobile.

En voor iedereen die er nog aan moet beginnen heb ik een advies: kijk rustig even verder !!!

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 29 jun 2011 13:00
door Hatertje
@ahuysken

Het plaatsen van namen van klantenservicemedewerkers op een openbaar forum vindt ik persoonlijk niet zo netjes. Ik zal dat zelf iig niet weten te waarderen als ik op een callcenter werk.

Echter, zoals ik eerder heb aangegeven, is het mij wel gelukt om mijn contract bij T-Mobile te ontbinden. Dit mede omdat ik concrete bewijzen had dat T-mobile in mijn situatie zwaar onder de maat presteerde. Ik adviseer je dan ook om voorbeelden te verzamelen wanneer je geen gebruik kan maken van je aansluiting.

Blijf deze ook vooral doorsturen naar T-Mobile en klachten aanmaken m.b.t. dit probleem. Zorg er wel voor dat je kan aantonen dat zij fout zitten qua dekking en dat het probleem toch niet bij jou ligt.

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 29 jun 2011 14:51
door T-Mobile Webcare
@ahuysken
Vervelend dat je problemen ervaart met het netwerk. Zoals mijn collega van T-Mobile Klantenservice heeft aangegeven willen wij graag je klacht onderzoeken. Om je klacht goed te kunnen onderzoeken zijn voorbeelden nodig. Ik adviseer je om je netwerkklacht door te geven via de dekkingskaart. Een Netwerk Specialist gaat je melding onderzoeken en neemt dan binnen 10 werkdagen contact met je op. De Netwerk Specialist bepaalt of je contract voortijdig beëindigt mag worden.

Cindy
T-Mobile Webcare

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 29 jun 2011 21:33
door psychosoof
Beste mensen,

Ik heb sinds enkele maanden een contract via aanbieder Tele2, die gebruik maakt van het netwerk van T mobile. Dit, voor mij nogal dure abonnement, ben ik aangegaan om met mijn Samsung G1 gemakkelijk en snel te kunnen internetten.
Echter bleek al spoedig dat dat werkelijk onmogelijk is vanaf mijn thuis-locatie.
Na diverse telefoontjes, mailtjes en uiteindelijk een brief aan de afdeling klachtenafhandeling (werd altijd plezierig te woord gestaan) kwam men met de oplossing van een nieuwe simkaart. Hierdoor - tijdens het wachten op die kopie van mn simkaart - was ik volledig onbereikbaar voor tenminste 5 dagen (heel vervelend kan ik u vertellen) en blijkt ook nog dat het helemaal niets heeft opgeleverd. Met mn nieuwe simkaart is er nog steeds sprake van een niet-functionerende telefoon/netwerk.
Mijn idee - heb ik al via mn klacht-brief helder gemaakt - was en is het ontbinden van het contract op basis van niet geleverde diensten door de aanbieder, echter lijkt/blijkt dit ineens ingewikkelder dan naar mijn idee nodig is.
Morgen ga ik weer eens bellen met Tele2, en ik weet dan dat ik in ieder geval vriendelijk te woord wordt gestaan maar vrees nu al dat ik wederom met het zogenaamde spreekwoordelijke kluitje het riet wordt ingestuurd.
Goede raad is duur, maar okee, wie kan mij in deze adviseren?

groene groet,

Peter

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 30 jun 2011 12:07
door Daan_1978
Blijven volhouden.
Ik heb netjes ontbinding van contract aangeboden gekregen, terwijl mijn nieuwe 2-jarig contract officieel pas op 21 juli in gaat ( Je mag 3 maanden van te voren al verlengen ).
Wel moet ik het toestel ( Desire S ) terugsturen of ik mag hem afkopen voor 357 euro ( wat ik een te hoog bedrag vind ).
Verder dus prima geregeld. Gewoon aangeven dat je spijt hebt van je abonnement, tenminste, dat zorgde er bij mij voor dat ik netjes werd terug gebeld met het aanbod voor ontbinding contract.
Ik mocht er zelfs nog over nadenken en desnoods mijn nieuwe contract in laten gaan om vervolgens daarna op een door mij bepaald moment alsnog het contract te ontbinden.

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 09 jul 2011 16:26
door AlpedHuZes
Ook ik heb een klacht ingediend bij T-Mobile. Ik heb in gebieden rondom mijn woonplaats, heel slecht bereik. Hiervoor heb ik de benodigde informatie op de dekkingsgradenkaart ingevuld en heeft T-Mobile, uiteindelijk toch telefonisch contact met mij opgenomen.

Zij gaven aan, dat mijn klacht uiteraard terecht was. Het was bekend, dat in onze omgeving slecht bereik was (tja, bij verkoop van een abonnement wordt dit uiteraard nooit medegedeeld). T-Mobile zou ook geen nieuwe telefoonmasten plaatsen, daar hier gewoonweg te weinig klanten in de buurt wonen. Tja, wel betalen, maar toch uiteindelijk toegeven, dat men belabberde telefoonservice leverd.

Tevens heb ik wijzigingen doorgegeven mbt bankrekeningnummer en adres. Ook hier heb ik nooit een bevestiging van gekregen. Ook dit geeft men toe en is in onderzoek.

T-Mobile wilt wel een coulance regeling treffen voor 3 maanden. Dat betekent 20% korting op mijn Sim-only abonnement. Dit staat uiteraard helemaal niet in verhouding met de tijd, dat ik helemaal niet bereikbaar ben. Zeker niet als mijn moeder met een slechte gezondheid kampt en ik op diverse tijden niet bereikbaar ben.

Ik heb ook aangegeven, dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik mij wend tot geschillencommissie, danwel rechtsbijstand. Ik heb hierop nog geen reactie mogen ontvangen.

Ik ben benieuwd hoe T-mobile mij tegenmoet gaat komen. Als voor beide partijen geen goede oplossing wordt gekozen, heb ik uiteraard geen goed woord meer voor T-mobile over. Iedereen die ik ken met een T-mobile abonnement, krijgt uiteraard mijn verhaal te horen en mogen zij zelf een conclusie trekken of zij nog langer klant willen zijn bij dit bedrijf.

Ik houd jullie op de hoogte

Gr,

Leon

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 09 jul 2011 19:10
door psychosoof
Terugkomend op mijn verhaal van 29 juni, kan ik u allen melden dat het is verlopen zoals ik min of meer al had voorspeld. Inderdaad heb ik gebeld met de afdeling klantenservice van Tele2 en kwam na wat doorstuur-acties (kastje naar de muur) terecht bij iemand van de technische dienst die mij wederom vriendelijk te woord stond en het zelfs ook met me eens was over de slechte internet-verbinding vanaf mijn woon-plek. Dit vond ik al opmerkelijk daar in vorige gesprekken werd aangegeven dat er vanaf m'n woonadres gewoon een uitstekende verbinding zou moeten zijn: wellicht heeft het geholpen dat ik refereerde aan de app van Radar die ik intussen had gedownload en die inzichtelijk maakt hoe de verbinding functioneert. Meneer 'technische dienst' liet mij weten dat er 2 masten van T-mobile uit de lucht waren en dat er hard gewerkt werd om de ontstane verbindings-problemen op te lossen. Op mijn vraag op welke termijn ik dan zou kunnen rekenen op een daadwerkelijk werkzame mobiele internet verbinding gaf hij na veel diepe stiltes het antwoord dat ik einde van die week toch wel probleemloos zou kunnen downloaden etc. en anders toch zeker wel het begin van de volgende week. Okee, dat zou ik wel weten te appreciëren, heb ik hem vervolgens medegedeeld, maar stel dat dat dus niet het geval is, wat dan gedaan?
Mocht er dan nog steeds geen fatsoenlijke internetverbinding zijn dan kon ik wederom bellen met afdeling klantenservice en - daar ging hij meteen aantekeningen over maken in mijn al bestaande dossier - kon er worden overgegaan op het ontbinden van mijn contract, met inlevering van smartphone. Om het verschrikkelijk lange zeurverhaal bij deze even in te korten: Afgelopen donderdag had ik tijd om te bellen (07-07-11) en werd na het lange wachten plus altijd weer doorverwijzen naar andere afdelingen volledig de mond gesnoerd. Geen sprake van een stopzetten van mijn abonnement - daar kon men niet aan beginnen, want er wordt echt hard gewerkt aan de masten en binnenkort (op welke termijn dat wist men niet) zou ik echt verlost zijn van mijn verbindings-probleem. Ik slikte een vloek weg en vroeg hoe dit anders op te lossen. Men deelde mij mede dat ik dan een brief diende te schrijven aan de afdeling 'afmelden' en dan weer eens te refereren aan de al ingediende klacht en alle telefonische communicatie. De vorige keer dat ik een brief schreef - week na ingang abb - duurde het bijna 2 maanden voor ik een reactie kreeg, dus weet ik waar ik aan toe ben. De dag hierop heb ik via twitter mijn beklag gedaan en werd ik enkele uren daarna al gevolgd door 'Tele2Webcare' die mij wisten te vertellen dat ze mijn zaak gaan trachten op te lossen. Mijn brief is in de maak, en ik hou u op de hoogte.
Wordt vervolgd.

Groene groet,

Peter

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 11 jul 2011 20:02
door psychosoof
Een kleine update van mijn Tele2 (niet functionerend mobiel internet = T-mobile netwerk) verhaal:
Wat schetst mijn verbazing deze dag? Ik werd zomaar even gebeld door een medewerker van de technische dienst. En niet 1 keer, maar zelfs 2 maal daar ik vanwege mn werk met psychiatrische patiënten m'n tel de eerste keer op stil had staan.
Of ik nogmaals iets zou kunnen vertellen over mijn probleem!?!? Dat is echt wel een goeie binnenkomer wanneer je een klant belt waar je het dossier van voor je neus hebt, of in ieder geval zou kunnen hebben, logischerwijs. Dus, deed ik mijn ding en vertelde hem nog maar 1 keer het hele verhaal vanaf het begin. Heeft u even? Lees dan maar door. Sterkte trouwens - het gaat wellicht nog helemaal goed aflopen:

BW 10 05 2011 - tav afd. klachtenafhandeling

Geachte medewerker,


Vanaf 28 april jl ben ik overgestapt van Telfort naar Tele2 vanwege jullie, in mijn ogen erg leuke, aanbieding van telefoontoestel plus abonnement. De bezorging van de Samsung Galaxy S, en de overstap met behoud van telefoon nr verliepen probleemloos.
Op de bovengenoemde datum ben ik daadwerkelijk mijn nieuwe telefoon gaan gebruiken om mee te bellen, echter lukte het me niet om verbinding te krijgen met het internet.
Na een mailtje te hebben verzonden aan klantenservice werd het mij duidelijk dat dit toestel niet automatisch verbinding maakt maar dat ik daarvoor een aantal handelingen dien te verrichten.
Na even zoeken en dingen bijstellen maakte mijn toestel na enkele dagen contact met het internet en kon ik eindelijk gaan genieten van de mogelijkheden en snelheid die dit type smartphone met zich meebrengt, in samenwerking dan met die beste internet-bundel die door jullie wordt geleverd.
Helaas, was r in geen enkel opzicht sprake van een vlekkeloze verbinding met het internet, en zeker ook geen snelle: Supertraag en onvoorspelbaar is hier een betere vertaling.
Ik meende dat ik wellicht iets fout had ingesteld en nam contact op – telefonisch – met uw afdeling Klantenservice, en werd vriendelijk te woord gestaan. Men zocht uit hoe hier de dekking is en kwam tot de conclusie dat r misschien iets mis is met het toestel, want de verbinding zou hier perfect moeten zijn: Hierover zou ik binnen een half uurtje worden teruggebeld, hetgeen niet gebeurde. Ik mailde nogmaals met Klantenservice en kreeg een bericht met een aantal adviezen die ik ook heb opgevolgd (met nogmaals de opmerking dat de dekking hier helemaal in orde is).
Zo heb ik o.a. een andere simkaart in het toestel geplaatst en gekeken wat daarvan het effect zou zijn: deze simkaart was van KPN en tot mn verwondering maakte mijn toestel onmiddellijk probleemloos verbinding met het internet -3G- en kon ik filmpjes bekijken, luisteren via de app Luisterpaal van de VPRO en dergelijke, hetgeen daarvoor absoluut onmogelijk bleek.
De Tele2 simkaart plaatse ik in een ander toestel - was 1 van de adviezen - en hier bleek dat r wederom geen goeie verbinding werd gemaakt. Volledigheidshalve merk ik op dat ik spreek over een internetverbindingsprobleem met provider vanaf mijn woonadres, de plek waar ik mij doorgaans het meest bevind en van waaruit ik mijn werkzaamheden verricht. Op een andere locatie in BW - ik bezocht mn ouders die aldaar ook wonen - had mijn telefoontoestel geen problemen om zonder storing met het internet verbonden te blijven.
Na nogmaals telefonisch overleg met klantenservice - ik meen afgelopen maandag - werd mij verteld dat hier geen oplossing voor is en dat men het contract wel zou kunnen veranderen naar een contract zonder internet; wanneer ik daarmee akkoord zou kunnen gaan.
Helaas kan ik daarmee niet akkoord gaan en dat heb ik ook duidelijk gemaakt, waarop de telefoniste overleg pleegde met haar supervisor: Ze was het eens met mijn stelling dat ik om reden van in gebreke blijven van Tele2 betreffende het leveren van diensten die niet zijn wat ze zouden moeten zijn mijn contract zou moeten kunnen opzeggen, hetgeen ik uitdrukkelijk wens. Haar supervisor liet doorgeven dat hier echter geen sprake van kan zijn en dat zij daar geen beslissingen over kunnen nemen.

Derhalve richt ik mij met dit schrijven nu aan u, in de hoop tot een bevredigende oplossing te geraken.

Ik heb dit toestel gekocht plus het abonnement bij jullie afgesloten om gemakkelijk te kunnen internetten en niet om iedere dag met een disfunctionerend apparaat te worden geconfronteerd.

Hiervoor had ik een toestel waar ik mee belde en mee smste en dat werkte prima voor weinig geld, en de overstap naar een duurder model en een duurder abonnement heb ik dus zeer overwogen gemaakt vanwege de mogelijkheden betreffende het snelle internet.

Hierbij wens ik mijn contract bij jullie op te zeggen en te zoeken naar een voor mij bevredigende oplossing via wellicht een andere provider.

Mocht het u lukken om het verbindingsprobleem op te lossen zodat het allemaal wel naar wens werkt dan kan ik daar zeker genoegen mee nemen.

Nogmaals, voor de duidelijkheid: het is momenteel absoluut niet mogelijk op een enigszins acceptabele wijze gebruik te maken van het internet. De verbinding wordt niet tot stand gebracht, of de verbinding is zeer traag en valt dan weer weg; de telefoon geeft zelf ook aan dat r onvoldoende dekking is of dat de verbinding niet gemaakt kan worden.

Ik hoop hiermee voldoende helder te hebben kunnen maken waarom en met welke motivatie ik mijn huidige contract bij Tele2 wens op te zeggen.


Gaarne hoor ik spoedig iets van u.

Met vriendelijke groet,


Peter

En na dit nogmaals opgelepelde verhaal kreeg ik de vraag hoe het met mijn telefoon gesteld is! Met mijn telefoon is volgens mij niks mis dus mag ik hem nu terugsturen om daarna af te wachten wat er dan gebeurt. Overigens kan ik m'n abb ook beëindigen maar over voorwaarden weet ik nog niks.

Ik hou u op de hoogte

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 11 jul 2011 21:27
door AlpedHuZes
Omtrent mijn verhaal ook nog steeds niets gehoord.

Gr,

Leon

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 12 jul 2011 18:08
door psychosoof
En de Soap ging verder........

Gisteren ontving ik de nu volgende mail van Tele2:

van Vragen-NL [email protected]
antwoorden op [email protected]


Geachte heer G,


Hierbij ontvangt u informatie naar aanleiding van het telefonisch contact
dat met u is geweest op 11 juli 2011.

Ik stel u in de gelegenheid om uw toestel : Samsung Galaxy S inclusief alle
accessoires en, indien mogelijk, in originele doos retour te sturen.
U kunt het pakket aangetekend versturen naar :

Tele2 Nederland BV
Kadijk 5
9747AT Groningen
t.a.v. Technische dienst Tele2 Mobiel.

Na retourontvangst zal ik contact met u opnemen voor nadere zaken.

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog meer vragen, dan kunt u contact met onze klantenservice
opnemen, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag
t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Voor algemene informatie over
Tele2 kunt u terecht op onze website http://www.tele2.nl.


Met vriendelijke groet,

L.A.
Tele2 Nederland BV

Daar er hier niets in de richting van 'no-reply' werd aangegeven beantwoorde ik deze e-mail vanmiddag als volgt:

Geachte heer A,

Ik zou het op prijs stellen wanneer de ''nadere zaken'' waar u mij over gaat bellen nader gedefinieerd worden alvorens ik mijn toestel op stuur.
Het is namelijk zo dat we het gisteren telefonisch hebben gehad over het ontbinden van mijn contract bij Tele2, echter zie ik daar in dit mailtje niets over terug. Zo is er ook nog niets gezegd over de voorwaarden gekoppeld aan deze vroegtijdige contract-beëindiging. Het lijkt mij op z'n minst relevant om hierover geïnformeerd te worden.

Gaarne een zo spoedig mogelijke reactie.

Vriendelijke groet,

Peter G

Tot mijn verwondering ontving ik hierop zojuist deze reactie:

onderwerp AutoReply

Geachte Tele2 klant,

Dit e-mailadres van Tele2 is niet langer in gebruik. Ga naar
http://www.tele2.nl/klantenservice indien u een e-mailbericht wilt sturen naar de
klantenservice van Tele2. Hier kunt u uw vraag stellen aan de Virtuele
Assistent. Indien nodig stuurt de Virtuele Assistent een e-mailbericht naar
de klantenservice.

Met vriendelijke groet,

Tele2 Klantenservice

Voor meer informatie over onze diensten kunt u ook kijken op:
- http://www.tele2.nl/klantenservice, onze online klantenservice.
- 0900-2411602 (0,10 cent p/m)

Omdat ik de flauwste niet ben heb ik meteen maar geprobeerd een e-mailbericht te sturen via die geautomatiseerde chat box van hun klantenservice. Ik zal deze conversatie hieronder weergeven:

Tele2 zegt:Welkom bij de Klantenservice van Tele2. Waarmee kan ik je van dienst zijn?
Jij zegt:Ik ontving een e-mailbericht via [email protected] en wil deze graag beantwoorden.
Tele2 zegt:Ben je op zoek naar de pop3 en smtp servernamen en poortnummers van Tele2 (of zonnet/versatel)?
Jij zegt:nee hoor.
Tele2 zegt:Kan ik je nog ergens anders mee helpen?
Jij zegt:ja, met het beantwoorden van een e-mail die ik ontving via [email protected]
Tele2 zegt:Ben je op zoek naar de pop3 en smtp servernamen en poortnummers van Tele2 (of zonnet/versatel)?
Jij zegt:dat schreef ik zojuist al: nee, daar ben ik niet naar op zoek
Tele2 zegt:Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?
Jij zegt:u zou mij kunnen helpen om contact te krijgen met Tele2 technische dienst in Groningen van wie ik een email ontving via [email protected]
Tele2 zegt:Ben je op zoek naar de pop3 en smtp servernamen en poortnummers van Tele2 (of zonnet/versatel)?
Jij zegt:nee
Tele2 zegt:Kan ik je nog ergens anders mee van dienst zijn?

....... hier ben ik maar gestopt met communiceren

Je zou zo zeggen dat dit een hoogontwikkelde vorm van absurde humor betreft.

Ben benieuwd hoe het verder gaat en hoe het afloopt.
Ik ga nu via twitter deze door mij beschreven ontwikkelingen aan Tele2webcare doorpassen via een link en afwachten wat men voor mij kan doen.

veel Liefs iedereen en groene groet,

Peter

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 12 jul 2011 20:21
door AlpedHuZes
Ook vandaag nog niets vernomen. Is inmiddels weer een week geleden, dat ik contact met T-mobile heb gehad via de email.

Het was sowieso een vreemde gang van zaken hoe de communicatie op deze dag is verlopen. Ik kreeg telefoon. Ik zag vervolgens dat het telefoonnummer van T-mobile was. Ik wilde gelijk de telefoon beantwoorden, maar werd direct beeindigd. De telefoon heeft wellicht 3 maal gerinkeld.
En 10 minuten kreeg ik dan wel toch een email. Ik vind het totaal niet kunnen, dat T-mobile niet het fatsoen heeft om mij even telefonisch te woord te staan.

Tevens werd er op een aantal vragen niet eens een antwoord gegeven.

Als ik op deze manier zou werken, dan zou mijn werkgever mij wel iets anders vertellen.

Mocht ik deze week niets van T-mobile hebben vernomen, wend ik mij eerst tot de geschillencommissie.

Familie, vrienden en kennissen breng ik op de hoogte van de problematiek. Zij kunnen dan zelf beslissen, of zij in de toekomst daadwerkelijk nog langer de diensten van T-mobile willen afnemen.

Wederom hou ik jullie op de hoogte.

Gr,

Leon

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 12 jul 2011 22:47
door testkees2011
Hoi Peter, gewoon uit intresse maar waarom stuur je klachten over tele2 in een subject wat over t-mobile gaat?

Slechte dekking T mobile

Daar kan je denk ik beter een nieuw subject voor maken aangezien het dan duidelijker is voor iedereen.

aangezien je in jou online chat verzoek tegen een bot zat te praten dit zijn computer programma's die je problemen proberen op te lossen aan de hand van vragen en reacties in een database.
Jij dacht dat ze je in de maling namen dat is dus duidelijk niet zo maar gewoon een vorm van falende software programma's

Succes er mee verder.

Re: Slechte dekking T mobile

Geplaatst: 13 jul 2011 18:32
door psychosoof
@testkees2011,

Inderdaad heb je gelijk. Ik zou beter een nieuw onderwerp hieraan kunnen wijden.
Ik kwam enige tijd terug tijdens mijn zoektocht toevallig hier terecht en stelde een vraag betreffende de slechte dekking van T-Mobile. Daar Tele2 werkt met het netwerk van T-Mobile dacht ik hier aan t goeie adres te zijn, echter nog niet wetende hoe vaak ik hier nog zou gaan schrijven over mijn bevindingen, die uiteindelijk toch het meest te doen hebben met de moeizame communicatie van Tele2.
Wellicht start ik alsnog een nieuw onderwerp wanneer ik nog lang geconfronteerd blijf met mijn Tele2 ongemakken.
Verder wil ik je melden dat ik op de hoogte ben van de werking van een geautomatiseerde chat via computer, maar meerdere bedrijven maken hiervan gebruik en dan lukt het me tot nu toe moeiteloos antwoord te ontvangen op mijn vragen. Er zou nog wel aan die software gesleuteld kunnen worden door Tele2 zodat het allemaal iets makkelijker gaat.
Overigens had ik de link naar dit verhaal doorgegeven aan Tele2Webcare via twitter en heeft men vandaag daarop gereageerd met het bericht dat het verder wordt uitgezocht, dus dat is mooi.
Hoop eigenlijk dat ik niet nog heel veel langer hoef terug te komen op dit gedoe.

Groene groet