Slechte service HTR Nederland voor reparatie Apple
Geplaatst: 22 mar 2011 17:04
Nog geen 3 jaar geleden een Apple IMac gekocht met 24"scherm. Mooie computer om te zien,maar helaas werkten de programma's die ik op mijn windows pc had niet goed, ondanks dat we parallels hadden aangeschaft en ondanks de toezegging in de winkel dat ik mijn windows programma's gewoon kon gebruiken. Ik heb daar mee leren leven, en andere oplossingen (lees andere programma's) gezocht/gekocht. Ik heb de computer nodig voor mijn eigen bedrijf en gebruik hem dus dagelijks.
2 weken geleden ging de computer kapot, hij deed niets meer. Gelukkig had ik dagelijks een backup gemaakt, dus ik ben niets kwijt. Mac naar de i-amstore in Arnhem gebracht, waar ik hem gekocht had. Wij werden daar zeer slecht behandeld, ten eerste zou het wel onze schuld zijn, en ze zijn nergens aansprakelijk voor. Wel werd geadviseerd om maar een grotere harde schijf te kopen (verkopen is het enige wat ze kunnen).
Ook zijn er geen garanties dat de backup goed is, want op software is geen garantie. Dat we het officiele backup programma van Apple gebruiken, doet er niets toe. Door gebruik te maken van een ander programma is het mijn man gelukt de mac-backup bestanden in te lezen op een windows pc. Dus de backup werkt wel degelijk.
De reparatie van de harde schijf, die gecrashed is zou ca. 2 weken duren. En dat de computer nodig is voor eigen bedrijf doet niets ter zake, want enige spoed kon niet. Volgens consumentenbond zou de levensduur van een harde schijf 5 jaar zijn.
Vandaag offerte ontvangen voor de harde schijf. Geinformeerd wat de kosten zijn als er een grotere harde schijf in ging. Dat wist men niet, want er waren verschillende prijzen, van 79 euro tot 350 euro. Het werd nagevraagd bij de technische dienst en het antwoord is: we weten het niet, maar als u zegt hoeveel het mag kosten, houden we daar rekening mee..... Dus als het te duur wordt, zetten we er geen grotere harde schijf in. Op mijn vraag of ik hem a.s. vrijdag kan ophalen in Veenendaal (waar hij gerepareerd wordt) kon men geen antwoord geven. Dus Veenendaal gebeld, en tja, de computer zou volgende week wel klaar zijn. Maar beslist niet a.s. vrijdag. De reparatie duurt nu al 2 weken.
Wij halen nu a.s. vrijdag de computer op, ongerepareerd, want we kunnen er zelf wel een harde schijf in zetten.(Gelukkig is mijn man handig genoeg om dit te doen). Natuurlijk kost dit ook tijd maar geen 3 weken.
Maar als je dus een apple imac koopt en hij gaat kapot, hou er rekening mee, dat het winkelpersoneel in Arnhem zeer onbeleefd is, geen kennis van zaken heeft, en dat de service wel eens heel lang kan duren. Ze willen wel graag verkopen.
Voor mij geldt: geen nieuwe imac meer. Als ik overstap op een andere computer zal dit weer een gewone Windows pc worden.
2 weken geleden ging de computer kapot, hij deed niets meer. Gelukkig had ik dagelijks een backup gemaakt, dus ik ben niets kwijt. Mac naar de i-amstore in Arnhem gebracht, waar ik hem gekocht had. Wij werden daar zeer slecht behandeld, ten eerste zou het wel onze schuld zijn, en ze zijn nergens aansprakelijk voor. Wel werd geadviseerd om maar een grotere harde schijf te kopen (verkopen is het enige wat ze kunnen).
Ook zijn er geen garanties dat de backup goed is, want op software is geen garantie. Dat we het officiele backup programma van Apple gebruiken, doet er niets toe. Door gebruik te maken van een ander programma is het mijn man gelukt de mac-backup bestanden in te lezen op een windows pc. Dus de backup werkt wel degelijk.
De reparatie van de harde schijf, die gecrashed is zou ca. 2 weken duren. En dat de computer nodig is voor eigen bedrijf doet niets ter zake, want enige spoed kon niet. Volgens consumentenbond zou de levensduur van een harde schijf 5 jaar zijn.
Vandaag offerte ontvangen voor de harde schijf. Geinformeerd wat de kosten zijn als er een grotere harde schijf in ging. Dat wist men niet, want er waren verschillende prijzen, van 79 euro tot 350 euro. Het werd nagevraagd bij de technische dienst en het antwoord is: we weten het niet, maar als u zegt hoeveel het mag kosten, houden we daar rekening mee..... Dus als het te duur wordt, zetten we er geen grotere harde schijf in. Op mijn vraag of ik hem a.s. vrijdag kan ophalen in Veenendaal (waar hij gerepareerd wordt) kon men geen antwoord geven. Dus Veenendaal gebeld, en tja, de computer zou volgende week wel klaar zijn. Maar beslist niet a.s. vrijdag. De reparatie duurt nu al 2 weken.
Wij halen nu a.s. vrijdag de computer op, ongerepareerd, want we kunnen er zelf wel een harde schijf in zetten.(Gelukkig is mijn man handig genoeg om dit te doen). Natuurlijk kost dit ook tijd maar geen 3 weken.
Maar als je dus een apple imac koopt en hij gaat kapot, hou er rekening mee, dat het winkelpersoneel in Arnhem zeer onbeleefd is, geen kennis van zaken heeft, en dat de service wel eens heel lang kan duren. Ze willen wel graag verkopen.
Voor mij geldt: geen nieuwe imac meer. Als ik overstap op een andere computer zal dit weer een gewone Windows pc worden.