Pagina 1 van 1
Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 22 mar 2011 21:11
door Salimoone
Sinds begin februari ben ik bezig om mijn mobiele abonnement op te zeggen. Volgens de internetsite van Tele2 moet dit telefonisch gebeuren bij de klantenservice, hetgeen ik ook gedaan heb. Hierna heb ik geen bevestiging gekregen waardoor ik argwaan kreeg. Ik heb nog een keer gebeld maar de opzegging was niet genoteerd dus het weer doorgegeven. Daarna weer niets gehoord waarna ik een mail heb gestuurd. Hierop kwam een reactie dat het abonnement niet was opgezegd en dat ik maar per brief moest opzeggen.
Ik heb een mail gestuurd naar Danielle van Tele2 die op dit forum actief is maar dat schiet ook niet op. Zij zegt dat een collega contact met mij zou opnemen, hetgeen natuurlijk niet is gebeurd.
Langzamerhand ben ik het helemaal zat en overweeg ook mijn onze andere abonnementen op te zeggen bij Tele2. Als Tele2 dat toelaat tenminste.
Heeft iemand tips???
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 23 mar 2011 14:56
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Excuses voor de gang van zaken. Ik ga er voor je achteraan en zorg ervoor dat de bevestigingsbrief in orde wordt gemaakt.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 25 mar 2011 19:31
door LeoZ
Misschien even Googelen wat het vestigingsadres is van Tele2, en daar heen gaan en een opzeggingsbrief met een elastiekje om een baksteen (het liefst een hele kruiwagen vol bakstenen)... en dan aldaar de ruiten mee ingooien... mogelijk komt dan de opzegging wel aan!
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 25 mar 2011 23:09
door Bob Schurkjens
Deze situatie is precies de reden waarom Tele2 alleen telefonische opzeggingen accepteert: je hebt zo geen bewijs van opzegging. Het is jouw woord tegen het hunne.
Als je er niet uitkomt met Tele2: geschil aanspannen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie,
http://www.sgc.nl
Tele2 heeft er een handje van dit soort trucs uit te halen. Zie o.a.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4069
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 29 mar 2011 20:16
door Salimoone
Telefonisch diverse malen opgezegd, per mail diverse malen opgezegd en per brief opgezegd maar nog steeds geen bevestiging ontvangen.....
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 30 mar 2011 10:58
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Mijn collega heeft geprobeerd je telefonisch te bereiken, helaas is dit nog niet gelukt. Je abonnement zou per direct opgezegd kunnen worden, alleen houdt dat in dat dan ook je mobiele nummer zal worden opgezegd. Mijn collega zal nog contact met je opnemen om af te stemmen hoe je je mobiele nummer kunt behouden.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 02 apr 2011 15:08
door Salimoone
Beste Danielle,
Jouw collega heeft mij inderdaad nog steeds niet bereikt...
Maar dat is ook helemaal niet nodig. Ik heb mijn abonnement al enkele malen opgezegd (diverse malen telefonisch, per mail en schriftelijk!). Het nummer wil ik niet (meer) behouden. Kun je mij nu eindelijk bevestigen dat het abonnement is opgezegd?????
Ook heb ik nog steeds geen bericht ontvangen over de kosten buiten de bundel.
Zie onze mailwisseling 7 en 8 maart jl.
Groeten,
Salimoone
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 04 apr 2011 13:23
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Ik pak dit voor je op en kom er z.s.m. bij je op terug. Ik ga gelijk voor je kijken hoe het zit met de kosten buiten de bundel.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 03 mei 2011 16:34
door Salimoone
Ondertussen heb ik met Tele2 gemaild maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Hierbij een verslag. Kan Radar iets doen tegen deze praktijken?
03-05-2011:
Beste Danielle,
Zoals ik eerder heb aangegeven wil ik geen telefonisch contact omdat ik dan geen bewijs heb wat er besproken is. Ik heb begin februari al een paar keer met iemand van "klantenservice"gesproken maar dat heeft tot niets geleid. Ik begrijp echt niet waar Tele2 mee bezig is.
Hoe moeilijk kan het zijn om een opzegging schriftelijk te bevestigen?
En waarom kan een vraag over een rekening alleen maar telefonisch beantwoord worden?
Ik heb er geen vertrouwen meer in, begrijp je dat?
Tevens wil ik hiermee mijn machtiging tot automatische incasso intrekken. Mocht Tele2 iets van mijn rekening incasseren, zal ik dat meteen laten terugboeken.
Met vriendelijke groet,
From: Danielle
Subject: Re: Fw: RE: VA: Vragen over afmelden
Date: Tuesday, May 3, 2011, 6:30 AM
Beste ,
Mijn collega heeft je na diverse belpogingen helaas niet kunnen bereiken en
telefonisch contact is nodig om uitleg te geven over de kosten buiten de
bundel en je afmelding.
Zou je me je bereikbaarheid en een nummer waarop je goed bereikbaar bent
door kunnen geven?
Om je vraag via mij te laten behandelen is, zoals hierboven aangegeven,
telefonisch contact noodzakelijk. Mocht je dit desondanks niet op prijs
stellen, dan wil ik je adviseren om zelf contact op te nemen met de
klantenservice via
https://se.tele2.nl/klantenservice/cont ... elay=false
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Beste Danielle,
Helaas heb ik helemaal niets meer van Tele2 gehoord. Ik ben dan ook erg teleurgesteld in jullie bedrijf. Vanavond gaat
mijn SIM-kaart eruit en dan is daarmee het abonnement ten einde.
Wel zou ik graag nog ooit fatsoenlijk een antwoord willen krijgen over de kosten buiten de bundel die altijd ten
onrechte in rekening zijn gebracht.
Met vriendelijke groet,
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 04 mei 2011 01:13
door Bob Schurkjens
Gewoon naar de Geschillencommissie Telecommunicatie stappen zou ik zeggen,
http://www.degeschillencommissie.nl/ove ... mmunicatie
Dit forum staat vol met klachten over zogenaamde toezeggingen "om teruggebeld te worden". Wat vervolgens dan uiteraard niet gebeurt. Verder kan Tele2 natuurlijk prima schriftelijk reageren. Maar Klant is bij Tele2 beslist géén Koning. Dat was al genoeglijk bekend hier.
Houd er wel rekening mee dat wanneer je rekeningen gaat terugboeken, je waarschijnlijk geen geschil tegen Tele2 kan aanspannen. Je kan ook de betwiste rekeningen betalen met daarbij de vermelding "onder protest". Vervolgens in je geschil een correctie eisen van het teveel betaalde bedrag en een schadevergoeding van 100 euro voor de tijd en moeite die je kwijt bent geweest aan dit geneuzel.
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 04 mei 2011 12:37
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Voor een sluitende analyse en een passende oplossing voor dit probleem is het nodig dat we telefonisch contact met je hebben, aangezien dan gelijk antwoord gegeven kan worden op je vragen. Indien gewenst kan de gegeven informatie dan schriftelijk worden bevestigd. Op dit moment is niet geheel duidelijk welke je vragen je hebt over de kosten buiten de bundel die in rekening zijn gebracht.
Als je echt geen telefonisch contact wilt, dan verzoek ik je om je vragen hierover naar mij te mailen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 04 mei 2011 16:32
door ciske
Salimoone vraagt hier om een bevestiging van de opzegging die hij/zij wilt doen Danielle van tele2 , dat kan toch iedereen lezen?
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 04 mei 2011 17:31
door Kenzie
Wat een onzin is dit zeg van tele2. Gewoon een brief schrijven, aangetekend, dat wel en daarmee is wat jou de kous af. Dan heb je aan de voorwaarden gedaan om op te zeggen.
Dat je "telefonisch" zou moeten opzeggen is alleen om je aan het lijntje te houden en je evt. een ander aanbod te doen waar je dan hopelijk intrapt. En als je wel opzegt heb je, zoals in jouw geval geen bewijs.
Telfort wil ook dat je belt om op te zeggen, dat zag ik toen ik mijn abonnement wilde beïndigen. Maar na contact met de consumentenbond waar ik gelukkig lid van ben, hebben ze me geadviseerd om gewoon een aangetekende brief te sturen. Dan heb je tenminste bewijs van je opzegging. Bij mij was het na 1 brief geregeld, ik hoop dat het jou ook lukt om snel een bevestiging te krijgen, want zoals het nu gaat is natuurlijk van de gekke.
En dat ze telefonisch contact moeten hebben is onzin en alleen maar een manier om het zo lang te laten duren zodat je straks nog "te laat" ben met opzeggen en je er weer een jaar aan vast zou zitten.
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 05 mei 2011 12:50
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Ik heb je vragen per e-mail ontvangen, bedankt daarvoor! Ik zal je vragen doorzetten naar mijn collega's en hen vragen om schriftelijk antwoord te geven op deze vragen en ook je opzegging te bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 09 mei 2011 07:39
door emailbob
Salimoone schreef:Sinds begin februari ben ik bezig om mijn mobiele abonnement op te zeggen. Volgens de internetsite van Tele2 moet dit telefonisch gebeuren bij de klantenservice, hetgeen ik ook gedaan heb. Hierna heb ik geen bevestiging gekregen waardoor ik argwaan kreeg. ?
Neem je telefonische opzegging gewoon op. Er zijn diensten (Nemop bijvoorbeeld) waarbij je de opname in je e-mail ontvangt. Die mail je dan gewoon naar Tele 2 als ze je opzegging in twijfel trekken. Daarmee heb je absoluut bewijs dat je via de telefoon hebt opgezegd.
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 09 mei 2011 08:41
door Henri42
Tele2 Webcare schreef:Beste Salimoone,
Ik heb je vragen per e-mail ontvangen, bedankt daarvoor! Ik zal je vragen doorzetten naar mijn collega's en hen vragen om schriftelijk antwoord te geven op deze vragen en ook je opzegging te bevestigen.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Indien voorstaande werkt is toch alles oke en geen gedoe met tape opnames
Re: Tele2 wil opzegging niet bevestigen!
Geplaatst: 12 mei 2011 14:04
door Tele2 Webcare
Beste Salimoone,
Je telefoonnummer is afgemeld en mijn collega heeft je hier per e-mail en schriftelijk een bevestiging van gestuurd. Ik kan je factuurvragen helaas niet via het forum en zonder telefonisch contact afhandelen. Telefonisch contact is nodig om al je vragen te beantwoorden en om uitleg te geven over je bundel en de gebruikskosten. Als je alsnog telefonisch contact hierover wilt hoor ik het graag van je!
Je kunt voor vragen over je factuur ook zelf contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 0900-2411602.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2