Pagina 1 van 1

KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 22 mar 2011 21:50
door Sieta
Mijn vaste telefoonaansluiting is duur maar toch wil ik 'm nog niet kwijt, denk ik. Ik maak er nauwelijks gebruik van en het idee dat ik via de vaste telefoon bereikbaar ben voor anderen toch een prettig idee... denk ik.
Per 2 maanden komt de factuur en onlangs heb ik geregeld dat deze factuur automatisch wordt geincasseerd want o wee als je vergeet te betalen, dan krijg je een forse BOETE ! Ineens blijkt mijn telefoon te zijn afgesloten, terwijl ik zeker weet alles betaald te hebben. Gebeld met de klantenservice en nu blijkt dat de automatische incasso van februari die op mijn verzoek later geincasseerd zou worden (in maart) niet is afgeschreven. Wel is in maart de factuur van de maand maart geincasseerd. Ik was beslist in de veronderstelling dat ik mijn rekeningen betaald had. Nu ineens de informatietoon, ik ben afgesloten en nu moet ik heraansluitkosten betalen van 40 euro. Ik vind dit echt absurd. Ik overweeg sterk de thuisaansluiting helemaal te beeindigen, dit is een zware kostenpost en levert me eigenlijk niet veel op. Hebben andere telefoonmaatschappijen ook heraansluitkosten?

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 18 apr 2011 05:13
door Telecom MGR
Hoi,

Alle providers hebben heraansluitkosten.

Maar tegen de tijd dat je wordt afgesloten, zijn er wel veel facturen / herinneringen / aanmaningen en aankondiging
van afsluiting verstuurd. Als je dat al die tijd niet hebt betaald, nou dan wordt je idd afgesloten tegen kosten.

Jammer.

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 18 apr 2011 08:45
door Pareltje31
werk zelf bij een provider wij hebben heraansluitkosten van € 20, we hebben gewoon ons werk eraan niet alleen administratief ook technisch

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 18 apr 2011 08:53
door Teunbosseman
Waarom stap je niet over naar kabel / adsl / glasvezel ?
Ben je goedkoper uit.

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 14 jul 2011 23:20
door Eysten
Geachte Telecom MGR,

U stelt: "Maar tegen de tijd dat je wordt afgesloten, zijn er wel veel facturen / herinneringen / aanmaningen en aankondiging van afsluiting verstuurd." Daar is niets van waar. Mijn rekening van KPN was van 4 juni. 20 juni één herinnering en vervolgens gelijk afgesloten.
KPN heeft zo zijn eigen maatstaven over hoe om te gaan met klanten. Zo stellen zij dat een factuur met factuurdatum 4e van de maand, per e-mail verstuurd op de 5e van elke maand, moet voor de 7e van dezelfde maand betaald zijn, anders ben je te laat.
Dus, als u echt een Telecom MGR bent, ga u schamen en realiseer u dat u dankzij uw klanten bestaat. Zij zijn uw bestaansrecht!

Bah, arrogant zooitje, KPN, Ziggo, UPC, noem maar op, ze zijn allemaal hetzelfde.

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 16 jul 2011 16:38
door Pareltje31
lekker afgeven op je provider terwijl JIJ je facturen niet betaald haha gewoon op tijd betalen is er niks aan de hand

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 16 jul 2011 16:41
door ciske
Pareltje31 schreef:lekker afgeven op je provider terwijl JIJ je facturen niet betaald haha gewoon op tijd betalen is er niks aan de hand

als je goed leest zie je dat niet TS de laatste opmerking maakte.

Re: KPN Vaste Telefonie Boete bij te late betaling !

Geplaatst: 19 jul 2011 11:16
door UrbanSolitude
Telecom MGR schreef:Hoi,

Alle providers hebben heraansluitkosten.

Maar tegen de tijd dat je wordt afgesloten, zijn er wel veel facturen / herinneringen / aanmaningen en aankondiging
van afsluiting verstuurd. Als je dat al die tijd niet hebt betaald, nou dan wordt je idd afgesloten tegen kosten.

Jammer.

Weet U dit zeker in dit verhaal ... zie quote hieronder ..
Gebeld met de klantenservice en nu blijkt dat de automatische incasso van februari die op mijn verzoek later geincasseerd zou worden (in maart) niet is afgeschreven. Wel is in maart de factuur van de maand maart geincasseerd.
Lijkt mij haast dat de KPN is 'vergeten' het februari bedrag alsnog te incasseren ... er is dus GEEN sprake m.i. van niet overgemaakte acceptgiro's ...

Lijkt mij dat de fout niet bij de afnemer ligt ....

Enige coulance van KPN zou je in dit geval dus zeker hebben moeten kunnen verwachten. Zij waren het ermee eens de factuur van Februari later te incasseren en als zij dit dus vergeten ... hoe kan de client hiervoor verantwoordelijk zijn. De incasso van Maart is immers prima verlopen!

Heeft de KPN die verschillende herinneringen wel verstuurd?

Aan de andere kant blijven ze ook nog steeds post sturen naar de overleden vrouw (tweede vrouw) van mijn vader en kan hij niet van haar digitene abo afkomen === gebed zonder einde!!! Een simpele naamsverandering heeft niet moge baten ... nu heeft hij dus TWEE Digitene abo's
Hij is 70 en heeft zijn gevecht met de KPN opgegeven ... maar ik denk dat ik toch weer eens in de pen ga kruipen.

Ik ben namelijk van mening dat bij de KPN er FLINK veel verbeterd kan worden.
Zeker wat betreft hun leden administratie!!!