Unive: Financiële wanorde, dreigementen en negeergedrag
Geplaatst: 23 mar 2011 20:14
Bij Unive doen ze maar wat...
Afgelopen Winter zijn mijn vriendin en ik overgestapt op de zorgverzekering van Unive. Na ze een jaar in het strafbankje te hebben geplaatst heb ik ze weer een kans gegeven. Na 2 maanden heb ik al enorme spijt.
Het begint met verkeerde afschrijving. Hoewel zowel mijn vriendin als ik duidelijk onze eigen bankrekeningnummers hebben opgegeven blijkt na 2 maanden dat de voltallige zorgpremie van ons beiden bij mijn vriendin wordt afgeschreven. Bijna 500 euro ipv 250 dus.
Wij zien dit graag gecorrigeerd en mijn vriendin verzoekt via een regiokantoor om het geld teruggestort te krijgen. Ze wordt door verbonden met een Financiële afdeling die aangeeft dat we het maar onderling moeten regelen. Dit pik ik niet. Het wordt een principekwestie en ik geef aan dat het toch echt Unive is die dat moet regelen. Ik moet het regiokantoor er bijna van overtuigen dat dit een fout is. Schoorvoetend willen ze het corrigeren.
Na een halve week krijg ik een telefoontje, het gaat om eet terugbelafspraak om het rekeningnummer te verifieren. Ik vraag naar de status van het terugbetalen en weer wordt gevraagd: Kunt u dit niet onderling regelen?. Ongelofelijk. Nu wordt ik toch echt boos. Ik begin op de twitter negatief te reageren en stuur een klacht. Ook daar wordt niet op gereageerd behalve dan dat ik niet bij Unive Schade maar Unive Zorg moet zijn. Wanneer ik nogmaals bel wordt ik beticht van leugens. Het is toch echt wel van uw rekening en van die van uw vriendin afgeschreven. Ik maak printscreens van de afschriften en stuur deze naar het Regio kantoor, die stuurt het weer door. Ik krijg ondertussen op 16 maart een brief dat ze het graag per telefoon willen oplossen, maar gebeld wordt ik niet.
Op dit moment zijn wij zo kwaad, dus besluiten we het geld te storneren.
Nu krijg ik een bericht dat ze van mijn bankrelatie hebben vernomen dat ze het niet konden incasseren, of ik het even per acceptgiro wil overmaken. Ze hebben het niet eens geprobeerd, ze deden het namelijk bij mijn vriendin en nu komen ze er achter dat er geld teruggevorderd is. Ze snappen het gewoon niet. Maar contact opnemen, ho maar.
Het is voor mij denk ik definitief over dit jaar met Unive. Naast mijn zorgverzekering heb ik daar inboedel, auto etc lopen. Maar ik lijk niet aantrekkelijk genoeg.
Op die acceptgiro kunnen ze wachten tot het opgelost is.
Afgelopen Winter zijn mijn vriendin en ik overgestapt op de zorgverzekering van Unive. Na ze een jaar in het strafbankje te hebben geplaatst heb ik ze weer een kans gegeven. Na 2 maanden heb ik al enorme spijt.
Het begint met verkeerde afschrijving. Hoewel zowel mijn vriendin als ik duidelijk onze eigen bankrekeningnummers hebben opgegeven blijkt na 2 maanden dat de voltallige zorgpremie van ons beiden bij mijn vriendin wordt afgeschreven. Bijna 500 euro ipv 250 dus.
Wij zien dit graag gecorrigeerd en mijn vriendin verzoekt via een regiokantoor om het geld teruggestort te krijgen. Ze wordt door verbonden met een Financiële afdeling die aangeeft dat we het maar onderling moeten regelen. Dit pik ik niet. Het wordt een principekwestie en ik geef aan dat het toch echt Unive is die dat moet regelen. Ik moet het regiokantoor er bijna van overtuigen dat dit een fout is. Schoorvoetend willen ze het corrigeren.
Na een halve week krijg ik een telefoontje, het gaat om eet terugbelafspraak om het rekeningnummer te verifieren. Ik vraag naar de status van het terugbetalen en weer wordt gevraagd: Kunt u dit niet onderling regelen?. Ongelofelijk. Nu wordt ik toch echt boos. Ik begin op de twitter negatief te reageren en stuur een klacht. Ook daar wordt niet op gereageerd behalve dan dat ik niet bij Unive Schade maar Unive Zorg moet zijn. Wanneer ik nogmaals bel wordt ik beticht van leugens. Het is toch echt wel van uw rekening en van die van uw vriendin afgeschreven. Ik maak printscreens van de afschriften en stuur deze naar het Regio kantoor, die stuurt het weer door. Ik krijg ondertussen op 16 maart een brief dat ze het graag per telefoon willen oplossen, maar gebeld wordt ik niet.
Op dit moment zijn wij zo kwaad, dus besluiten we het geld te storneren.
Nu krijg ik een bericht dat ze van mijn bankrelatie hebben vernomen dat ze het niet konden incasseren, of ik het even per acceptgiro wil overmaken. Ze hebben het niet eens geprobeerd, ze deden het namelijk bij mijn vriendin en nu komen ze er achter dat er geld teruggevorderd is. Ze snappen het gewoon niet. Maar contact opnemen, ho maar.
Het is voor mij denk ik definitief over dit jaar met Unive. Naast mijn zorgverzekering heb ik daar inboedel, auto etc lopen. Maar ik lijk niet aantrekkelijk genoeg.
Op die acceptgiro kunnen ze wachten tot het opgelost is.