| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alternatief betalen
Alternatief betalen
Is het in Nederland eigenlijk mogelijk om, hangende een rechtzaak, een schuldbetaling te doen naar een derde rekening waar beide partijen niet aan kunnen komen totdat er een uitspraak in de rechtzaak is gedaan?
Om het concreet te maken: Dexia wil mijn geld. Ik wil het best betalen mits de rechter mij (SLV, naar alle waarschijnlijkheid gevolgd door individuele procedure) in het ongelijk stelt.
Kan dat geld dan gestort worden op een (door een onafhankelijke derde, bijvoorbeeld een notaris, beheerde) rekening voor zolang het juridisch getouwtrek voortduurt?
Groeten,
Patrick
Om het concreet te maken: Dexia wil mijn geld. Ik wil het best betalen mits de rechter mij (SLV, naar alle waarschijnlijkheid gevolgd door individuele procedure) in het ongelijk stelt.
Kan dat geld dan gestort worden op een (door een onafhankelijke derde, bijvoorbeeld een notaris, beheerde) rekening voor zolang het juridisch getouwtrek voortduurt?
Groeten,
Patrick
Re: Alternatief betalen
Hier is een hele tijd geleden een discussie over geweest. Bleek niet haalbaar te zijn.
Re: Alternatief betalen
Dank voor de tip, Yvette!
Ik heb even gezocht, en je hebt ongeveer gelijk. Het is wel haalbaar, maar het heeft geen zin.
Kort samengevat heeft een derde rekening alleen zin als Dexia met zo'n regeling instemt. Ik kan geen reden verzinnen waarom ze dat zouden doen, als ze namelijk niet instemmen moet ik gewoon betalen en hoeven ze niet op hun geld te wachten.
Voor uitgebreide informatie, zie de volgende thread:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=3751
Groeten,
Patrick
Ik heb even gezocht, en je hebt ongeveer gelijk. Het is wel haalbaar, maar het heeft geen zin.
Kort samengevat heeft een derde rekening alleen zin als Dexia met zo'n regeling instemt. Ik kan geen reden verzinnen waarom ze dat zouden doen, als ze namelijk niet instemmen moet ik gewoon betalen en hoeven ze niet op hun geld te wachten.
Voor uitgebreide informatie, zie de volgende thread:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/viewtopic.php?t=3751
Groeten,
Patrick