Pagina 1 van 2

Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 25 mar 2011 12:14
door ferdiblankenstein
Onderstaand een schrijven aan Telfort wat ik meegemaakt heb, zijn er meer mensen met deze ervaring?

Op 8 februari 2011 jl. heb ik mijn telefoon ter reparatie opgestuurd naar Teleplan nadat deze compleet niets meer deed.
De telefoon heb ik verzonden in de originele doos, met daarbij de reparatieaanvraag die ik via “Mijn Telfort” heb uitgedraaid.
Na 2 weken nog niets gehoord te hebben, heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Telfort waar mijn telefoon bleef. Ik kreeg een dame aan de telefoon die mij niet kon vertellen wat er aan de hand was. Daarop heeft zij mij het rechtstreekse nummer van Teleplan gegeven. Daarop heb ik Teleplan gebeld, waarbij ik een zeer behulpzame jongen aan de telefoon kreeg, die vertelde dat mijn toestel niet bij Teleplan gerepareerd kon worden, en het toestel teruggestuurd was naar Apple Nederland. Die zelfde dag was er vanuit Teleplan ook een brief naar mijn adres verstuurd.
Deze heb ik ook ontvangen, daarin stond dat de reparatie langer zou gaan duren.
Hierna weer 2 weken gewacht, nog steeds geen teken van een gerepareerd toestel.
Weer contact opgenomen met de klantenservice van Telfort. Daar konden zij mij wederom weer niet vertellen wat er aan de hand was met mijn toestel, of waar het toestel zich bevond.
De medewerkster heeft een klacht aangemaakt inzake de informatieverstrekking van de reparatie.
Hierop heb ik een e-mail ontvangen van Telfort met daarin de mededeling dat Telfort de reparatiestatus niet bij Apple Nederland op kan vragen, en ik als klant maar geduld moest hebben.
Tot mijn verbazing kwam er op 10 maart 2011 op e-repair.nl te staan dat mijn telefoon onderweg zou zijn naar mijn huisadres.
Uit het reparatierapport is niet duidelijk wat er nu gerepareerd is aan het toestel.
Op 14 maart 2011 had ik het toestel nog niet ontvangen, tevens kon ik de 3S code ook niet volgen via de website van TNT Post.
Hierop heb ik weer gebeld met Teleplan, waar ik een zeer onvriendelijke heer aan de telefoon kreeg. Hij gaf mij gelijk aan dat dit niet de werkwijze was, en ik Telfort maar moest bellen.
Daarop heeft hij mij toch geholpen, en gaf aan dat het toestel verstuurd was.
Samen hebben wij de adresgegevens doorgenomen, en die klopte. Tevens heeft meneer ook de 3S code gecontroleerd, en kwam er achter dat hij die ook niet kon vinden.
De medewerker gaf ook aan naar aanleiding van mijn vraagstelling inzake de mededeling nieuw serienummer op e-repair.nl dat ik een SWAP toestel zou ontvangen. Ik had nog nooit van de term gehoord, maar blijkt hier om een opgelapt toestel te gaan. De meneer gaf aan dat hij het uit zou gaan zoeken, en het naar Telfort toe zou melden.

Hierop heb ik gelijk de klantenservice weer gebeld, en daarbij een medewerker aan de telefoon gekregen, die wel weer een klacht aan wilde maken.
Hieraan had ik natuurlijk totaal niets, en heb gevraagd of hij niet Teleplan wilde gaan bellen, misschien dat hij verder zou komen.
Dit kon hij niet, en ik moest maar weer geduld hebben.

Op woensdag 16 maart 2011 kwam ik thuis, en tot mijn verbazing lag er een envelop door de brievenbus. Nadat ik deze open gemaakt had bleek er een losse telefoon in te zitten, met een “soort” van reparatie rapport.
Tot mijn verbazing geen orgineel doosje, geen pin voor simkaart, en het ergste komt nog, geen WITTE telefoon.

Op woensdagavond gelijk de klantenservice van Telfort gebeld, waar ik een behulpzame jongedame heb gesproken, die weer aangaf alleen een klacht aan te kunnen maken. Gelijk gevraagd wanneer ik een reactie kon verwachten. De medewerkster gaf gelijk aan dat dit binnen 10 werkdagen zou moeten gebeuren.
Dit gaat natuurlijk nergens meer over. Als een klant belt, wil hij gelijk geholpen worden, en niet altijd van het zgn. kastje naar de muur gestuurd worden.
Ik heb de medewerkster gelijk aangegeven dat ik van een medewerker van Teleplan had gehoord, dat ik een SWAP toestel zou krijgen en daarmee niet akkoord zou gaan. Zij gaf mij daarop aan dat dit ook niet de gang van zaken is, en ik recht had op een nieuw toestel.
Grappend naar haar toe heb ik gezegd dat Telfort mij gelijk maar een Iphone 4 af moest sturen voor de geleden schade.

Op 25 maart 2011 ben ik weer gebeld door Telfort, door de Heer Nick Kool.
Hij gaf aan contact gehad te hebben met de reparateur. (ik neem aan Teleplan)
De oplossing is dat ik mijn toestel nu weer op moet sturen via een nieuwe reparatieprocedure naar Teleplan ter attentie van de Heer Sandor, die uit gaat zoeken hoe een en ander nu in elkaar steekt.
Ik heb hierop aangegeven dat ik niet vindt dat deze gang van een zaken een correcte is naar de klant. Ik ben al zeer lang klant bij Telfort, en naar volle tevredenheid kan ik zeggen. Tot dit moment. Ik ontvang een creditering van € 30,- op mijn abonnementskosten, maar dat is ook alles. Nu heb ik daarop aangegeven dat ik geen creditering wil, maar een nieuw toestel, en of mijn “eigen” gerepareerde toestel.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 06 feb 2013 17:34
door Elif1987
28 januari jl. heb ik mijn witte Iphone 4S naar Teleplan in Zoetermeer verzonden.
Dit, omdat ik klachten heb over deze telefoon.
De klachtomschrijving luidde; defect oplaadstuk, internet valt weg en telefoon zet zich dan naar beginscherm tijdens internetten zo nu en dan en telefoon valt soms uit bij 36% accu.

Vanaf het moment dat mijn telefoon bij Teleplan ontvangen was en nog niet nagekeken was, stond er al dat mijn telefoon géén garantie meer had. Dit, terwijl ik het contract 7 februari 2012 ben aangegaan met Telfort.
Ook stond er dat de klacht omschrijving '' kosten klant internet' was. Dit heb ik echter nooit aangegeven.

Nu ik vandaag via de post een formulier ontving van Teleplan, schetste mijn verbazing dat de omschrijving van de klacht wéér anders was.
Nl; ''Display defect''. Dit is ook niet wat mijn klacht was.

Teleplan zegt nu dat mijn telefoon waterschade heeft waardoor ik geen recht op reparatie heb.
Ik ben niet van plan het hier bij te laten, daar ik altijd zuinig ben geweest op mijn telefoon en dit ook wel zeker te zien is.
Teleplan zegt dat deze schade makkelijk onbewust kan zijn ontstaan, doordat er regen kan druppen in het ''oordoppen gaatje'' links bovenin de telefoon.

Als ik eerder had geweten dat dit waterschade en zo een defecte telefoon kan veroorzaken, had ik nooit een Iphone aangeschaft.

Ik verzoek Telfort alsmede Teleplan mijn telefoon kosteloos te repareren.
Mocht er niet aan dit verzoek willen worden voldaan, wil ik mijn telefoon per direct kosteloos retour ontvangen en zal ik juridische stappen ondernemen.

Het is erg makkelijk voor Telfort en Teleplan om met de vinger naar de klant te wijzen en te beweren dat er vochtschade is. Hoe kan een klant het tegendeel bewijzen?
Daarnaast, weet een klant het niet altijd als er waterschade is ontstaan doordat Apple de Iphone 4s met de hand op de knip ontwikkelt heeft. Zo mag de klant van Telfort dus wel even 39,65 aan onderzoekskosten neertellen, terwijl de telefoon onder de garantie valt.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 07 feb 2013 11:41
door Telfort webcare
@Elif1987,

Het is duidelijk dat je niet tevreden bent over de huidige gang van zaken.
Ik zoek graag voor je uit wat er precies aan de hand is. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je in een privébericht aan mij kenbaar maken. Na ontvangst ga ik voor je aan de slag.

Denise

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 12 feb 2013 10:27
door Elif1987
Dag Denise,

Je geeft op een ander forum aan dat ik al iets vernomen heb van je collega's, maar ik heb helemaal niets meer van jouw collega's vernomen na mijn bericht hier op Radar.

Maar nu weet ik dus wat ik kan verwachten en dat is niet waar ik blij mee ben.
Teleplan had zijn werk gelijk goed moeten doen!
Wie betaald de kosten aan Teleplan zodat ik mijn Iphone terug krijg krijg? Mijn abonnement kan ik nu niet gebruiken omdat mijn telefoon al die tijd bij Teleplan ligt tot de onderzoekskosten betaald worden.
Ik vind het geheel onterecht dat wij als klant van Telfort zelf maar mogen uitzoeken hoe de vork in de steel zit en opdraaien voor kosten die als een verrassing komen! Uiteindelijk had ik nog ruim een jaar garantie!

Graag je reactie.

Ik wil niet dat Teleplan ook maar een stuk gereedschap tussen mijn telefoon zet, daar het vertrouwen in hen weg is.
Ik weet 100% zeker dat mijn telefoon geen vochtschade heeft ( dat de oorzaak van mijn probleem is). De klachtomschrijving die Teleplan aangeeft heb ik overigens zelf NOOIT aangegeven; ''defect scherm''. Het scherm is helemaal niet defect! Mocht dat nu wel zo zijn, hebben we een nóg groter probleem.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 13 feb 2013 15:39
door Telfort webcare
@Elif1987,

Ik heb jouw bericht doorgezet naar de betreffende afdeling, zij kunnen jouw vragen beantwoorden. Er wordt contact met je opgenomen. Achter de schermen houd ik het in de gaten.

Laïla

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 08 mei 2013 15:06
door Wimjan
Hallo allemaal,

Ik heb een soortgelijk probleem/klacht.

Vorige week mijn iphone 4 opgestuurd naar Telfort reparatie / Teleplan.
Mijn probleem is dat mijn lock/aan-uit knop het niet meer deed. Je kan erop klikken maar hij reageert niet. Je hoort simpelweg het klikkend geluidje ook niet meer, waardoor ik er vanuit ga dat het een mechanisch probleem is.

Na een aantal dagen zie ik op e-repair.nl dat er zogenaamd waterschade is geconstateerd. Als 'bewijs' hiervan krijg ik een foto van de onderkant van het toestel te zien.
Ik ben altijd erg zuinig geweest op mijn iphone en heb hem altijd in een hoesje zitten. Daarnaast ook altijd panisch geweest om vochtschade en ben altijd voorzichtig geweest. Bv nooit in je broekzak tijdens het fietsen in de regen of de iphone meenemen de badkamer in.

Ik geloof simpelweg niet dat het vochtschade kan zijn. Daarnaast twijfel ik ook of Teleplan mijn telefoon opengemaakt heeft om uberhaupt te onderzoeken. Wat mij betreft mist het bewijs dat er uberhaupt vochtschade is en als er vochtschade is, wat de relatie is met het mechanische probleem van een vastzittend knopje!

Iemand die tips heeft? Of beste Telfort Webcare, help me hiermee aub uit de brand want dit is niet bepaald goed voor de reputatie van jullie bedrijf.

Mvg

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 08 mei 2013 16:43
door Telfort webcare
@Wimjan

vervelend dat er vochtschade aan jouw toestel is geconstateerd, ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt.
De reden dat deze schade, die zichtbaar is aan de onderzijde van het toestel, de aan/uit knop kan beïnvloeden kan diverse oorzaken hebben.
Als de vochtindicator in de aansluiting aan de onderkant is verkleurd is er sowieso sprake van vochtschade in het toestel.

Je kunt eventueel om een second opinion vragen bij een erkend bedrijf.

Denise

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 08 mei 2013 20:35
door Wimjan
Hallo Denise, bedankt voor je antwoord.
Het is inderdaad vervelend. Wat ik al helemaal vervelend vind is dat ikzelf niets kan ontdekken op de foto die Teleplan gemaakt heeft. Zie onderstaande foto. Als er vochtschade is, moet ik toch een iets van een rode kleur zien? Voor de onderzoekskosten van 39 euro vind ik de informatie die ik daarvoor krijg nogal beperkt. Of zie jij iets op de foto, wat ik niet zie?

http://www.e-repair.nl/scripts/cgiip.ex ... 8754_1.jpg

Waar zou ik een second opinion kunnen uitvoeren? Ik heb vernomen dat bijna alle bedrijven het namelijk automatisch doorsturen naar Teleplan.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 10 mei 2013 16:14
door Telfort webcare
@Wimjan,

Een ander erkend bedrijf is bijvoorbeeld Dynafix.

Succes!

Denise

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 25 mei 2013 10:21
door ceejeewee
Bij het lezen van deze ellende krijg ik weer helemaal een rendezvous gevoel van mijn ervaringen met Dynafix waar Denise naar verwijst! Ik heb een soortgelijke toestand met een 5 maanden oude HTC gehad. Weken weg en kwam steeds slechter terug dan ingestuurd. Het werd zó erg dat de klantenservice van HTC in Londen zich er mee ging bemoeien en vond dat dit echt niet kon. Dynafix is een waardeloos onkundig bedrijf. Als je zoekt op Google wemelt het van de problemen. Ik las ergens dat je beter je telefoon op de foto kon zetten omdat ze nogal eens met schade terug komen. Gelukkig gedaan en jahoor, kras op het front. Maar zij wisten van niks. Mijn telefoon kwam voor de zoveelste keer terug en ging niet eens meer aan! Wat ze ermee doen weet ik niet maar het ligt nooit aan Dynafix en deze toestanden zijn schering en inslag bij dit bedrijf.
Uiteindelijk kreeg ik onder het mom van nieuw een gerefurbishde die het nog beroerder deed dan mijn eigen, maar ik wist niet beter dan dat het een nieuwe was. De klantenservice vertelde me dat uiteindelijk en ging een echt nieuwe regelen. Met veel pijn en moeite kreeg ik dan uiteindelijk na 3 maanden touwtrekken en geen telefoon hebben een nieuwe in seal. Ik was toen zó klaar met HTC en Dynafix dat ik dezelfde dag nog het ding heb verkocht en een Iphone heb aangeschaft.

Ik wil helemaal nooit meer iets met een bedrijf als Dynafix te maken hebben en als ik het zo lees dan ook niet met Teleplan. Denise lijkt aardige geruststellende berichtjes te sturen maar uiteindelijk doet ze niks. En zo word je van het kastje naar de muur gestuurd, ben je afhankelijk van ze en zit je nodeloos zonder telefoon en behelp je je met een oudje. Ik vind Telfort ook een zeer dubieuze rol spelen. Wat een bar slechte service!
Ik moet eerlijk toegeven dat mijn iphone 4 een defect had met nog een maand garantie. Aangemeld op Apple.nl. andere dag kwam een doosje. Meteen opgestuurd naar een of ander logistiek bedrijf en 2 dagen erna kwam er een andere. Ik denk dat ze daar bij binnenkomst meteen omgeruild worden en dezelfde dag terug gestuurd. heb ergens gelezen dat Apple alle defecte toestellen overbrengt naar UK waar ze gerepareerd of vernietigd worden. Gerefurbished of niet dat houdt Apple in het midden. Dat hoeft niet perse. Kan ook extra voorraad zijn. In ieder geval was het een prima razendsnelle service, 2 dagen zonder gezeten, met een prima werkende telefoon retour met net zoveel resterende garantie als mijn oude iphone.
Dus ik zou telefoons binnen het eerste jaar gewoon bij Apple aanmelden, want dan valt de garantie nog daaronder.
Met bedrijven als Teleplan en Dynafix proberen zo min mogelijk te maken te hebben.
Weken en maanden je telefoon kwijt zijn dat slaat toch helemaal nergens op!

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 31 mei 2013 10:39
door Wimjan
Hoi Ceejeewee,

Ik krijg daar ook de kriebels van! Het gevoel dat je genaaid wordt en er weinig aan kan doen. Zucht!
Maargoed, de aanhouder wint zeggen we dan maar.

Ik heb uiteindelijk van telfort nooit meer iets gehoord. Geen brief met prijsopgaaf of wat dan ook. Ook de klacht hierover heb ik niets meer van vernomen. Maar heb nu net gister gehoord via de klantenservice dat mijn knopje onrepareerbaar is vanwege de waterschade. En dat je voor een ander toestel 200 euro moet betalen. Echt frustrerend, want het is een simpel knopje aan de bovenkant dat niet meer klikt. Op youtube meerdere filmpjes bekeken waarin uitgelegd wordt dat dit heel vaak gebeurt en te maken heeft met een balletje dat niet meer mee veert.
Als uitleg van Teleplan krijg je: je onderste vochtindicator is verkleurd. Vervolgens krijg je daar een foto van als bewijs dat het defect aan de bovenkant daar aan ligt en dit niet meer te repareren is! Ze hebben hem niet eens opengemaakt, hoe kan je dan een dergelijke conclusie trekken?!?! Dit klopt ook niet met de garantievoorwaarden. Voor 40 euro aan onderzoekskosten mag je toch verwachten dat je meer informatie krijgt over de relatie tussen zogenaamde waterschade aan de onderkant en mijn gemelde defect aan de onderkant? Je krijgt één woord: 'vloeistofschade'.

Inmiddels weer een klacht verstuurt over deze gang van zaken. Hopelijk krijg ik hier wel een reactie op.

Ik vond ook nog een artikel over het probleem. Het komt vaak voor en is redelijk makkelijk op te lossen: http://www.imore.com/iphone-diy-repair- ... er-buttons

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 06 jun 2013 19:07
door Wimjan
Na een maand een telefoontje gekregen van Telfort. Het knopje is niet gerepareerd omdat er vochtschade was geconstateerd. Alleen de onderste indicator was verkleurd (ik hoor dat dit heel snel kan gebeuren). Teleplan heeft de richtlijn dat zij alles of niets repareren. Omdat de 'vochtschade' niet onder de garantie valt, maar het knopje wel repareren zij nu niks onder de garantie. Teleplan wil dus niet alleen de aan/uit knop repareren. Terwijl ik helemaal geen andere defecten heb aan mijn toestel, hij werkt prima. Handig van die richtlijnen! Lekker commercieel ook. Wat kan je hier nou mee?

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 06 jun 2013 19:22
door devious
Nooit meer Telfort, bijvoorbeeld.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 07 jun 2013 14:32
door Wimjan
De volgende episode van de soap die teleplan en telfort heet:

Via de mail gekregen van telfort:
"Wij vinden het erg vervelend dat uw toestel defect is verklaard. Het reparatiecentrum heeft aangegeven dat er vochtschade is geconstateerd. Via http://www.e-repair.nl kunt u de foto zien waar het defect is. Na navraag te hebben gedaan aan Teleplan, hebben ze ons verteld dat op de foto een groene substantie is te zien. Dit hoort niet zo te zijn, het is de vochtschade."

http://www.e-repair.nl/scripts/cgiip.ex ... 8754_1.jpg

Net naar een reparateur gegaan. Deze heeft hem opengemaakt. Alle vochtindicatoren waren nog wit en niet verkleurd. Daarnaast haalde hij een blauw/groen plukje stof uit de connector. De zogenaamde vochtschade die was geconstateerd door teleplan is dus gewoon niet waar. Hoe kan een reparatiebedrijf een stukje stof nou aanzien voor vochtschade?! Dat is toch bespottelijk!

net telfort wederom een klacht gestuurd met het bezwaar dat ik de onderzoekskosten van 39 euro ook niet zal betalen, aangezien er een foute diagnose is gesteld.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 09 jun 2013 07:13
door thecure
het lijkt inderdaad wel heel erg op een geoxideerde connector. dus kan me voorstellen dat de reparateur zich heeft vergist.
maar hoe komt die stof er dan in? dat hoort ook niet echt in een connector

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 09 jun 2013 10:16
door devious
hoesje? binnenzak? ik zie ook stofdingetjes bij mijn telefoon

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 09 jun 2013 12:51
door Wimjan
Denk dat het pluisjes zijn van mijn spijkerbroek.

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 10 jun 2013 14:33
door Telfort webcare
@Wimjan,

Ik kijk graag voor je na of ik hierin nog iets voor jou kan betekenen. Kun je via een privébericht jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres kenbaar maken?

Denise

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 10 jun 2013 17:34
door Wimjan
Hoi Denise,

Er werd vandaag contact met mij opgenomen om nog eens naar de 'schade' te kijken. De foto's ter bewijs zijn net opgestuurd via de mail, dus het zit al in de molen!

Groet

Wimjan

Re: Reparatie Apple Iphone Telfort en Teleplan

Geplaatst: 11 jun 2013 09:45
door Telfort webcare
@Wimjan,

Dat is fijn om te lezen! Mocht ik nog iets voor jou kunnen betekenen dan verneem ik dat graag.

Denise