Telfort internet problematiek (Houten)
Geplaatst: 25 mar 2011 17:34
Sinds ruim een week zit ik zonder internet.
Oorzaak is een defecte splitterkaart in de wijkcentrale Hoefbladhof, na een stroomstoring van vrijdag 18 maart 2011.
De historie... Maandag 21-3-2011 telefonisch kontakt met Telfort. Dinsdag 22-3-2011 al een nieuw modem ontvangen. Probleem bleef aanwezig. Gemeld. Test in wijkcentrale. Constatering van KPN monteur. Splitterkaart defect. Woensdag 23-3-2011 heeft KPN volgens Telfort een poging gedaan de kaart te vervangen. Zonder succes want dat moest donderdag 24-3-2011 opnieuw gebeuren. Vanaf 14.10 uur heeft de KPN de vervanging geactiveerd, hetgeen niet wil zeggen dat er ook wat gedaan wordt. Vrijdag 25-3-2011 nog steeds geen internet. Van het kastje naar de muur. Uiteindelijk KPN gebeld. Helaas... "U bent klant bij Telfort en niet bij KPN" Maar het zijn toch wel de koperdraadjes van KPN en de wijkcentrale van deze organisatie.
Uit de gesprekken met 1e en 2e lijns helpdesk van Telfort zijn er 10-15 aansluitingen die zonder internet zitten en dan zo'n lakse afwachtende houding.
Had ik een zakelijke aanlsuiting gehad, dan zou het binnen een dag opgelost moeten zijn. Maar Telfort heeft helemaal geen zakelijke vaste internet abonnementen op de site staan. Kletskoek....
Maandag maar weer eens ouderwets een bezoekje brengen aan het kantoor van KPN in Utrecht. Heeft in het verleden ook gewerkt...
Voorlopig weer een weekeinde duur aan de slag op de UMTS verbinding die ondertussen overuren maakt.
Oorzaak is een defecte splitterkaart in de wijkcentrale Hoefbladhof, na een stroomstoring van vrijdag 18 maart 2011.
De historie... Maandag 21-3-2011 telefonisch kontakt met Telfort. Dinsdag 22-3-2011 al een nieuw modem ontvangen. Probleem bleef aanwezig. Gemeld. Test in wijkcentrale. Constatering van KPN monteur. Splitterkaart defect. Woensdag 23-3-2011 heeft KPN volgens Telfort een poging gedaan de kaart te vervangen. Zonder succes want dat moest donderdag 24-3-2011 opnieuw gebeuren. Vanaf 14.10 uur heeft de KPN de vervanging geactiveerd, hetgeen niet wil zeggen dat er ook wat gedaan wordt. Vrijdag 25-3-2011 nog steeds geen internet. Van het kastje naar de muur. Uiteindelijk KPN gebeld. Helaas... "U bent klant bij Telfort en niet bij KPN" Maar het zijn toch wel de koperdraadjes van KPN en de wijkcentrale van deze organisatie.
Uit de gesprekken met 1e en 2e lijns helpdesk van Telfort zijn er 10-15 aansluitingen die zonder internet zitten en dan zo'n lakse afwachtende houding.
Had ik een zakelijke aanlsuiting gehad, dan zou het binnen een dag opgelost moeten zijn. Maar Telfort heeft helemaal geen zakelijke vaste internet abonnementen op de site staan. Kletskoek....
Maandag maar weer eens ouderwets een bezoekje brengen aan het kantoor van KPN in Utrecht. Heeft in het verleden ook gewerkt...
Voorlopig weer een weekeinde duur aan de slag op de UMTS verbinding die ondertussen overuren maakt.