| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Algemene Voorwaarden Sjootz.nl bijna frauduleus - fraude?
Algemene Voorwaarden Sjootz.nl bijna frauduleus - fraude?
De laatste paar maanden aan het shoppen geweest omdat mijn PBase fotosite z'n beste tijd had gehad. Zo kwam ik o.m. bij Oypo terecht en bij Sjootz.nl, beide sites waar je je foto's online kunt tonen en eventueel ook verkopen.
Wat schetste mijn verbazing toen ik, op zoek naar wat info over mijn rechten op Sjootz het volgende artikel tegenkwam in de Algemene Voorwaarden van deze site:
Of ben ik nu te achterdochtig?
Voor de volledigheid en zekerheid: ik heb me ook zo snel mogelijk weer afgemeld bij Sjootz - dàt was het me niet waard - dan maar niet gratis mijn foto's plaatsen. Ik ben er bijna zeker van dat mensen zich blind aanmelden, ook al omdat die voorwaarden zo netjes weggestopt zijn in een piepklein linkje onder aan de site...
Je komt er trouwens ook niet meer af:
Wat schetste mijn verbazing toen ik, op zoek naar wat info over mijn rechten op Sjootz het volgende artikel tegenkwam in de Algemene Voorwaarden van deze site:
Vraag aan jullie: hoe zien jullie dit? Schrijf je hier nu van te voren elke claim op auteursrecht in de prullenbak? Mag dit naar Nederlands recht? Is dit de manier waarop de exploitant eigenlijk zijn dienst te gelde maakt, door massaverkopen (op DVD) aan stocksites waardoor je jouw foto opeens ergens kan tegenkomen zonder dat je ook maar iets aan kan doen?
7.1 Als u content naar sjootz uploadt of op de Website plaatst, dan verleent u:
3.
Aan sjootz het wereldwijde, niet-exclusieve recht om afdrukken, reproducties en digitale verveelvoudigingen in welke vorm dan ook, al dan niet op drager, van de door u geplaatste content aan derden te verkopen of in gebruik te geven, of anderszins te exploiteren in de breedste zin des woords, tegen betaling van een vergoeding aan te bieden aan bezoekers en gebruikers van de Website, conform de Gebruiksvoorwaarden fotowinkel en overige Voorwaarden.
Of ben ik nu te achterdochtig?
Voor de volledigheid en zekerheid: ik heb me ook zo snel mogelijk weer afgemeld bij Sjootz - dàt was het me niet waard - dan maar niet gratis mijn foto's plaatsen. Ik ben er bijna zeker van dat mensen zich blind aanmelden, ook al omdat die voorwaarden zo netjes weggestopt zijn in een piepklein linkje onder aan de site...
Je komt er trouwens ook niet meer af:
7.3 Beëindiging van uw overeenkomst met sjootz maakt geen einde aan de gebruiksrechten die u aan sjootz heeft verleend met betrekking tot de content die door u is geplaatst tijdens de duur van de overeenkomst.
-
renegade66
Re: Algemene Voorwaarden Sjootz.nl bijna frauduleus - fraude?
dit is in nederland niet rechtsgeldig, je kunt je ten alle tijden beroepen op het portretrecht.
dit houd dus in dat indien iemand jou foto's ergens anders laat zien jij je daartegen kan verzetten. dan zijn ze wettelijk verplicht je foto's te verwijderen.
zoek anders eens op google onder portretrecht.
dit houd dus in dat indien iemand jou foto's ergens anders laat zien jij je daartegen kan verzetten. dan zijn ze wettelijk verplicht je foto's te verwijderen.
zoek anders eens op google onder portretrecht.
Re: Algemene Voorwaarden Sjootz.nl bijna frauduleus - fraude?
Je zit dus onder andere in de te dure fotorafen business. Spannend wie je opdrachtgevers zijn.
Kun je wat referenties noemen ?
Kun je wat referenties noemen ?