slechte ervaring met Vereniging Eigen Huis Hypotheekservice
Geplaatst: 30 mar 2011 18:50
Onze ervaring met de VEH hypotheekservice was uitermate slecht. Na aankoop van onze woning leverde wij de volledige stukken in bij de hypotheek adviseur (koopcontract, taxatie en bouwtechnische keuring). Wij gaven in het gesprek aan dat aankoop som te willen financieren met NHG, en de renovatie van de woning uit eigen middelen te financieren.
In het adviesgesprek en in de eerste offerte werd geen rekening gehouden met het feit dat een bouwdepot verplicht is voor het herstellen van bouwkundige zaken bij aanvraag met NHG, en de polis voor de verplichte levensverzekering (ook nodig voor NHG) ontbrak.
Vervolgens ging alles mis. We kregen een offerte met een enorm bouwdepot (niet alleen voor herstelkosten), en er werd een los staande levensverzekering afgesloten die niet gekoppeld was aan de hypotheek. De hypotheek aanvraag liep hierdoor ernorme vertraging op, we hebben de financieringstermijn 3x moeten uitstellen, en de datum van overdracht is uiteindelijk ook met 2 weken uitgesteld.
De VEH service was tijdens dit alles uitermate slecht bereikbaar, en onze klachten werden niet series genomen. VEH heeft niets gedaan om onze belangen te behartigen, want volgens hen "kon de bank nu eenmaal altijd aanvullende eisen stellen". Het heeft ons uren bellen/mailen/schrijven gekost om het bouwdepot te verlagen, de losse levensverzekering op te zeggen, en de juiste verzekering aan te vragen. En dit terwijl wij juist VEH als tussenpersoon in de arm hadden genomen om dit soort zaken voor ons af te handelen...
Op onze klachtenbrief van 13 januari 2010 kwam geen antwoord, en na een nieuwe brief met een klacht over de klachtenafhandeling kregen wij uiteindelijk op 29 maart een reactie waarin onze klachten ongegrond verklaard werden. VEH stelt dat zij niet tekort zijn geschoten in de bemiddeling...?!
Dus mijn advies: regel je hypotheek niet via de VEH hypotheekservice, want als er iets misgaat geven zij niet thuis...
In het adviesgesprek en in de eerste offerte werd geen rekening gehouden met het feit dat een bouwdepot verplicht is voor het herstellen van bouwkundige zaken bij aanvraag met NHG, en de polis voor de verplichte levensverzekering (ook nodig voor NHG) ontbrak.
Vervolgens ging alles mis. We kregen een offerte met een enorm bouwdepot (niet alleen voor herstelkosten), en er werd een los staande levensverzekering afgesloten die niet gekoppeld was aan de hypotheek. De hypotheek aanvraag liep hierdoor ernorme vertraging op, we hebben de financieringstermijn 3x moeten uitstellen, en de datum van overdracht is uiteindelijk ook met 2 weken uitgesteld.
De VEH service was tijdens dit alles uitermate slecht bereikbaar, en onze klachten werden niet series genomen. VEH heeft niets gedaan om onze belangen te behartigen, want volgens hen "kon de bank nu eenmaal altijd aanvullende eisen stellen". Het heeft ons uren bellen/mailen/schrijven gekost om het bouwdepot te verlagen, de losse levensverzekering op te zeggen, en de juiste verzekering aan te vragen. En dit terwijl wij juist VEH als tussenpersoon in de arm hadden genomen om dit soort zaken voor ons af te handelen...
Op onze klachtenbrief van 13 januari 2010 kwam geen antwoord, en na een nieuwe brief met een klacht over de klachtenafhandeling kregen wij uiteindelijk op 29 maart een reactie waarin onze klachten ongegrond verklaard werden. VEH stelt dat zij niet tekort zijn geschoten in de bemiddeling...?!
Dus mijn advies: regel je hypotheek niet via de VEH hypotheekservice, want als er iets misgaat geven zij niet thuis...