LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zeer belangrijk nieuws van DSI

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door toompy »

Luister allemaal goed op 18 septemper gaan de eerste hoorzitting tegen dexia beginnen .
Hier zullen 10 gevallen als proef zaken behandelt worden.
Deze hoorzittingen zullen gehouden worden in het kantoor van euronext in amsterdam.................
Dit zal gebeuren met de beste advocaten van dexia gestuurd door de beste van avocaten van Nauta Dutilh
Ja ja Het mag wat kosten aan de kant van dexia.
De dsi heeft nieuwe regels gegeven over klagen bij dexia kijk maar op hun side en vraag je dan af hoe veel kans je hebt,,,,,,,,
Weer stap veder in de strijd tegen deze schoften......
Het volgende goede nieuws wat ik hoorde hoeveel mensen weer de zak krijgen bij dexia altijd fijn he

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Albert »

8)
Laatst gewijzigd door Albert op 01 sep 2003 11:53, 2 keer totaal gewijzigd.

ad
Berichten: 194
Lid geworden op: 05 jul 2003 22:11

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door ad »

Natuurlijk zijn er veel medewerkers bij Dexia die part noch deel hebben aan de leaseaffaire.
De mensen die deze ellende bedacht hebben en met name de verkopers wil ik toch niet uitsluiten.

Groet,

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door JH »

Uiteindelijk krijgt IEDEREEN die, al dan niet moedwillig heeft bijgedragen aan de sores van anderen, ooit hetzelfde te verwerken !

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Albert »

:shock:
Laatst gewijzigd door Albert op 01 sep 2003 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Annet
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 aug 2003 19:33

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Annet »

Dit is heel goed nieuws van DSI. Ik persoonlijk sta sterk met het laatste punt over mijn financiele situatie toen ik die *****contracten afsloot. Dus daarover kan ik een zeer gegronde klacht indienen. Maar ik vraag mij nu af....als ik een klacht indien moet ik afzien van een eventuele gang naar de rechter. Dexia heeft dit zo beslist. Chantage als je het mij vraagt. Maar mijn handen jeuken om een vette klacht in te dienen maar ik wil mijn rechten op een rechtszaak niet verspelen.
En zou iedereen zijn persoonsgegevens willen opvragen bij Dexia? CB heeft daar een mooie voorbeeldbrief voor opgesteld. Dan worden ze lekker gek daar in Amsterdam.

Annet

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Luc »

Kan iemand mij misschien uitleggen om wat voor hoorzittingen het gaat? Ik snap er niet zoveel van.

Alvast bedankt,


Luc

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Paula »

Ik heb op de site van de DSI gekeken en kan ook niets vinden.

Paula.

L. Blok
Berichten: 155
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:35

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door L. Blok »

Het vermoeden bij mij bestaat dat dit allemaal te maken heeft met de commissie die Minister Zalm deze week gaat installeren.Blijkbaar gaat DSI nu hen zeeeeer lange klachtenprocedure aanpassen door meerdere zaken op één dag te gaan behandelen.

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door toompy »

up

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Anke »

Wat gebeurt er dan als de 10 hoorzittingen geweest zijn dan? Dan moet iedereen individueel zijn of haar klacht indienen? Kortom, ik begrijp de gang van zaken even niet. :?

toompy
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:33

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door toompy »

beste anke ik bedoel het feest gaat beginnen nu gaan we horen of we eigelijk kans hebben met onze klachten of niet PS ik ben nieuwsgierig wat die nieuwe comiesie gaat doen hier mee

Gast

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat ze met de comissie, en de DSI proberen clientprofielen op te stellen. b.v. erin geluisd, verkeerd gegokt etc.
Ik denk dat het dan heel belangrijk wordt dat je je tussenpersoon kunt achterhalen die je erin geluisd heeft.

Misschien een toekomstvisie?

Dubio

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door el »

Dat denk ik niet, ze gaan niet per geval bekijken wat er gebeurd is, er worden algemene richtlijnen per produkt opgesteld denk ik en dus ook per produkt naar een passende oplossing gezocht waar beide partijen mee kunnen leven.

Gast

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk juist niet naar product, want als je de werking van het ene product snapt, snap je het andere ook. In ieder geval na bestudering.
Ik denk toch echt dat de erin geluisden dat aan moeten tonen en dat die daarvoor hun tussenpersoon nodig hebben.
Ik denk dat degene die op eigen houtje op basis v. e. folder erin gestapt zijn weinig kans maken: zij hadden beter tussen de regels door moeten lezen.

Dubio - het is maar een mening van -

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door el »

Ik weet het niet Dubio maar ik denk dat zoals jij het voorstelt dit dan nog jaren kan gaan duren voordat je weet waar je aan toe bent en dat is nu juist wat men niet wil.
Er moet een snelle duideljike oplossing komen waar beide partijen zich in kunnen vinden.

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Anke »

Ok, nu komt de commissie en hoe zit het dan met het proces van Stichting Leaseverlies dan? Is het de bedoeling dat je dan kunt kiezen ofzo? Dus je wacht op het resultaat van de Stichting Leaseverlies of je gaat je klacht indienen bij het DSI?? Kortom, welke stappen moet men concreet nemen? Moet je dan een advocaat inschakelen? Hoe moet je aantonen dat je misleid bent? Heeft iemand een idee?

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Mario »

Anke,

Ja hoe nu verder zucht wat moeten we nou met jou zucht. Advocaatje lijkt me. zucht.

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Patrick »

Hoi Anke,

Als ik zou moeten gokken wordt dit ongeveer het schema:

(1) Testcases DSI
(2) Uitspraak over richtlijnen van de commissie
(3) Meenemen van de uitspraak in de zaken SLV en Eegalease; uitspraak
(4) Eventueel hoger beroep 1
(5) Eventueel hoger beroep 2
(6) Jouw eigen rechtzaak tegen Dexia (met eventueel ook 2x hoger beroep)

Ondertussen zal Dexia doorgaan met de rechtzaken voor het kantongerecht, en zal afhankelijk van het succes er meer opstarten.

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat stap (3) is: de strijdende partijen kunnen zich vinden in de richtlijnen van de commissie en alles is opgelost. Hoe groot schat je de kans dat dat gebeurt? Ik bijzonder klein; de eisen zijn zo enorm tegengesteld...

Voor mezelf sprekend: ik voel me misleid, verlies op de inleg kan ik begrijpen, maar restschuld is totaal onbespreekbaar. Dexia aan de andere kant begrijpt mijn domheid maar vindt niet-betalen van de restschuld onbespreekbaar. Ik zie niet hoe de commissie ons nader tot elkaar zal brengen zonder dat een van de partijen zal zeggen: "ja, aan me hoela!". Dat wordt dus vechten voor de rechter tot de uitspraak erop volgt en voor zolang hoger beroep nog mogelijk is.

Concluderend: dat gaat nog jaren duren, en in de tussentijd zal Dexia zijn geld gaan opeisen. Bereid je daar maar op voor.

Groeten,

Patrick

Anke
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2003 19:43

Re: Zeer belangrijk nieuws van DSI

Ongelezen bericht door Anke »

Dag Patrick, bedankt voor je reactie. Maar ik meende toch dat Dexia ook alles snel afgehandeld wilt hebben. Althans, als ik de berichten hier lees wat betreft de uitzending van NOVA. In die uitzending wilde Dexia ook dit probleem snel afgehandeld hebben. Dus dat houdt in, lijkt mij dat schikken de snelste oplossing is. Als iedereen voor moet komen, is dat een proces van jaren. Ik ben het eens met jouw stelling, de inleg kwijt en de restschuld kwijtschelden. Daarin kan ik mij wel bevinden.

Gesloten