Pagina 1 van 2
UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 01 apr 2011 09:43
door Oscar.postuma
UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat. Dit wordt mij in de telefonische contact hierover met de klantenservice en het hoofdkantoor op een vrij arrogante wijze meegedeeld. Ik vind dit een erg klantonvriendelijke houding van UPC. Dit terwijl UPC haar klanten op zich al de hoofdprijs rekent: € 27,- voor de hoofd - digitale aansluiting + mediabox, terwijl bijvoorbeeld internetprovider XS4all voor eenzelfde aansluiting met een volgens de Consumentenbond betere beeldkwaliteit betere beeldkwaliteit en met een energiezuinige(r) mediabox maar € 15,- kwijt ben!
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 01 apr 2011 12:44
door Henri42
Oscar.postuma schreef:UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat. Dit wordt mij in de telefonische contact hierover met de klantenservice en het hoofdkantoor op een vrij arrogante wijze meegedeeld. Ik vind dit een erg klantonvriendelijke houding van UPC. Dit terwijl UPC haar klanten op zich al de hoofdprijs rekent: € 27,- voor de hoofd - digitale aansluiting + mediabox, terwijl bijvoorbeeld internetprovider XS4all voor eenzelfde aansluiting met een volgens de Consumentenbond betere beeldkwaliteit betere beeldkwaliteit en met een energiezuinige(r) mediabox maar € 15,- kwijt ben!
Nogal wiedes het standpunt van UPC en alle overige providers, je hebt de producten willens en wetens in ontvangst genomen,een omruilactie van functionerende producten is nergens aan de orde
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 01 apr 2011 13:14
door ciske
De arrogane houding van UPC is hier algemeen bekend.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 01 apr 2011 13:31
door Rebellian
Om makkelijker stroom te besparen kunt u ook een aan/uit schakelaar tussen het stopcontact en de stekkerdoos van TV, Mediabox etc plaatsen. Bij het uitzetten van de TV en het naar bed gaan de knop om, en slapen. De volgende dag na het werk TV kijken kan nadat de knop weer is omgezet. Dan verbruikt er niets stroom want een echte aan/uit knop zit bijna nergens meer op.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 01 apr 2011 15:51
door Henri42
Rebellian schreef:Om makkelijker stroom te besparen kunt u ook een aan/uit schakelaar tussen het stopcontact en de stekkerdoos van TV, Mediabox etc plaatsen. Bij het uitzetten van de TV en het naar bed gaan de knop om, en slapen. De volgende dag na het werk TV kijken kan nadat de knop weer is omgezet. Dan verbruikt er niets stroom want een echte aan/uit knop zit bijna nergens meer op.
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 02 apr 2011 13:35
door Luminard
Instellingen verdwijnen niet, maar de box kan wel de rechten van de zenders verliezen waardoor deze via de HD weer geactiveerd moet worden.
Wat betreft de andere box. UPC heeft 800.000 digitale TV klanten Wat denk je als al die boxen opeens vervangen moeten worden terwijl er niets mee is? Dat ga je als klant in de prijs van het abonnement merken. XS4 all heeft misschien wel een betere mediabox (of hoe het daar ook heet) maar voor internet word wel weer de hoofdprijs betaald (en dat voor een lagere snelheid). En dat internet is wel nodig voor DTV bij XS4ALL. Beide systemen hebben dus voor en na delen. De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is. Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt. En verder vind ik het behoorlijk arrogant dat iemand zelf een paar tientjes wil besparen dat over de rug wil doen van de andere klanten. Kijk maar eens hoe energie zuinig het is om al die goede apparatuur zo weg te gooien. Beetje jammer meneer Postuma
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 02 apr 2011 13:52
door ciske
Luminard schreef: De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is.
misschien zit TS wel vast nog aan een contract.
Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt. [/quote]
Dat is denken voor een ander, je weet het niet.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 02 apr 2011 15:47
door Henri42
ciske schreef:Luminard schreef: De topicstarter lijkt heel ontevreden bij UPC en dan vraag ik me af waarom de ts niet gewoon overstapt als UPC zo slecht is.
misschien zit TS wel vast nog aan een contract.
Ik denk dat hij die het onderste uit de kan wil de deksel op de neus krijgt.
Dat is denken voor een ander, je weet het niet.[/quote]
Tussen de regels doorlezen kan wel, de Ts had zich beter kunnen orienteren voor aanschaf van onderdelen, achteraf met verwijten komen ???, tja het mag wat mij betreft
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 02 apr 2011 16:14
door ciske
Henri42 schreef:
Tussen de regels doorlezen kan wel, de Ts had zich beter kunnen orienteren voor aanschaf van onderdelen, :
ach ja , als het om UPC gaat kan jij nooit fouten vinden toch?
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 02 apr 2011 23:38
door teungerdi
Klopt helemaal,10mnd HUREN wij onze gekochte mediabox.
Vele telefoontjes van onze kant, Vele beloftes van UPC hebben NIKS opgelost.
UPC veranderd gewoon ongevraagd je abonnement en het lukt al 10 mnd NIET dit terug te draaien, maar WEL betalen,anders direct boete.
Zijn er meer mensen met deze problemen?
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 00:11
door renegade66
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.
is echt weer vrouwe henri logica.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 10:00
door Henri42
renegade66 schreef:Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.
is echt weer
vrouwe henri logica.
Renegade, een soapserie is niets vergeleken bij jouw lijntjes, mijn logica zul jij niet kunnen bevatten,overigens dat jij een vrouw bent is duidelijk, I,am not a woman, dus stop de vervelende toevoegingen.
Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
Als ik de UPC mediabox van de stroom haal,moet ik na aansluiting te tv zenders opnieuw installeren, zo simpel is het ReneGade
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 10:43
door ronald g
Met energiebesparing van de mediabox heeft het niets van doen. Ts vind upc veel te duur omdat hij een onterechte vergelijking met xs4all aan haalt. In het upc pakket zit standaard analoge ontvangst dus kun je in elke kamer tv kijken zonder mediabox terwijl je bij xs4all overal zo'n box nodig hebt, waar blijft die besparing dan?.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 11:06
door edwinknight
Henri42 schreef:renegade66 schreef:Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
nou nee, dat is niet mogelijk omdat de tv zijn eigen tuner heeft en die heeft niets met de mediabox (die via scart of hdmi aansluiting gaat) te maken.
is echt weer
vrouwe henri logica.
Renegade, een soapserie is niets vergeleken bij jouw lijntjes, mijn logica zul jij niet kunnen bevatten,overigens dat jij een vrouw bent is duidelijk, I,am not a woman, dus stop de vervelende toevoegingen.
Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
Als ik de UPC mediabox van de stroom haal,moet ik na aansluiting te tv zenders opnieuw installeren, zo simpel is het ReneGade
???? Weet niet wat voor mediabox jij hebt maar als ik de stroom ervan afhaal hoef ik echt niet de zenders opnieuw te installeren. FF regiocode invullen en klaar.
Instellen gebeurd automatisch.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 15:33
door renegade66
Blijf wel on topic en dwaal niet van het onderwerp af:
ten eerste reageer ik volledig on-topic.
Is het niet zo dat bij het uitschakelen van de mediaboxen zonder harde schijf, je de tv opnieuw moet instellen ?
hier staat toch echt de vraag of je de
tv opnieuw moet instellen.
nee dus, de mediabox, hoeft als het goed is, ook niet opnieuw ingesteld te worden.
en ik kan me ergens in het verleden een conversatie herinneren met tiptoo waarin je beweerde een vrouw te zijn.
dus blijkbaar weet je zelf niet echt wat je voor onzin allemaal uitkraamt.
dus ik zou als eerste normaal nederlands leren typen en dan kijken wat voor lijntjes je neerzet omtrent UPC.
je denkt een hoop te weten, maar je onbezonnen antwoorden verraden je helaas.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 03 apr 2011 16:30
door Tis weer bijzonder
Oscar.postuma schreef:UPC schermt op haar website met de energiezuinigheid van haar mediaboxen. Zeker in de eco-stand zou dit het geval zijn. Uit een onderzoek van de Consumentenbond van april 2011 blijkt dat dit maar voor 1 mediabox opgaat: de Cisco mediabox HD DVR, die 0,7 W gebruikt in stand-by. De andere 2 , meest gebruikte mediaboxen van Thomson en Philips blijven ook met de nieuwe software relatief veel energie verbruiken, resp. 18,4 W en 20,2 W. Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat.
Tsja, dan rest je nog zo'n beetje een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen.
(Maak je borst maar nat m.b.t. het pak papier.
)
Om ervoor naar een rechter te stappen, lijkt mij een beetje overdreven.
Overigens, je titel is niet helemaal correct.
Je bent juist wél serieus g-e-n-o-m-e-n door UPC.
Weliswaar in een andere context, maar toch.....
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 04 apr 2011 03:08
door 160589005
Oscar.postuma schreef: Voor mij reden om UPC te vragen mijn 2 mediaboxen (met harde schijf) om te ruilen voor boxen van Cisco. Dat weigert UPC, alleen als ze kapot gaan of als ik naar HD overschakel kan dat.
U heeft dus een standaardpakket en wil een ontvanger die geleverd word bij een HD-pakket dat maandelijks €9,- duurder is. Als hetgene wat u thuis heeft staan gewoon functioneert dan levert UPC dus hetgene waar u voor betaald. Als u gewoon zo'n HDpakket afneemt dan krijgt u gelijk 2 van die HDDVR recorders die u zo graag wil.
De reden dat je bij UPC wat meer betaald voor de TV is omdat daar ook het analoge kabelsignaal in zit. Bij XS4ALL zitten de kosten voor hun ADSL-aansluiting in het internet en daarom lijkt het alsof de TV van XS4All goedkoper is.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 07 apr 2011 18:26
door Oscar.postuma
Het lijkt of er voornamelijk UPC medewerkers hebben gereageerd. Waar het mij nog steeds om gaat is dat UPC mij als klant niet serieus neemt, maar vooral vanuit zichzelf redeneert. Het is voor mij nog steeds een raadsel dat wanneer je 4 mediaboxen i n je productenaanbod hebt, waarvan maar 1 mediabox energiezuinig is het blijkbaar teveel gevraagd is om die aan een goede klant op diens verzoek ter beschikking te stellen. Dat spoort niet met een klantvriendelijke houding en doet geen recht aan het duurzame karakter van UPC waar zij blijkens de tekst op hun website (onder mediaboxen) hun website, aanspraak op maken; dat zou je ook nog misleiding kunnen noemen.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 07 apr 2011 18:46
door ronald g
Ik ben wel klant van Upc maar werk er niet. Wat Ts wil is een mediabox van de nieuwe generatie ipv van de oude die hij nu heeft, met een ander pakket geen enkel probleem maar dan zit er HD tv bij. Ts denkt daarbij enkel in zijn eigen straatje want als Upc over zou gaan tot vervanging van alle verouderde mediaboxen krijg je me een berg afval dat wil je niet weten.
Re: UPC neemt haar klanten niet serieus
Geplaatst: 07 apr 2011 20:16
door renegade66
ts kan hem wel krijgen hoor, voor het volledige bedrag van een kleine €400,-
ts mag blij zijn dat hij de mediaboxen gratis in bruikleen krijgt. bij ziggo moet je hem kopen.
maar ja, er zijn altijd mensen die denken evengoed voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.