LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederland ontwikkelingsland?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
[email protected]

Nederland ontwikkelingsland?

Ongelezen bericht door [email protected] »

Tegen al degenen die hier de legio lease gedupeerden hun domheid verwijten zou ik willen zeggen
dat het Aegon en Dexia inmiddels wel duidelijk moet zijn dat het op de markt brengen
van de lease produkten (waarbij gebruik van het woord "lening" verboden woord is verklaard)
een directie bedreiging is voor het voorbestaan van deze instellingen. Het heeft deze instellingen
een negatieve reputatie van betrouwbaarheid gegeven, die eerder te verwachten is bij een ontwikkelingsland
dan Nederland.

Ik, als niet financieel wonder, wil kunnen vertrouwen op onze financiele instellingen, net als ik doe
op onze bakkers, tandartsen, supermarkten etc.
Ik, als niet financieel wonder, heb daarom gekozen om in zee te gaan van produkten die onder de vlag/grote naam
van Aegon op de markt zijn gebracht.
Ik, als niet financieel wonder, heb daarom een programma van eisen opgesteld en dat aan de adviseur
van Aegon (bleek achteraf Spaar Select) waarin ik vroeg om aansluiting bij beleggingsfondsen van
Aegon, nadrukkelijk geen leningskonstructies wil(de), en van plan was om alles van te voren te betalen (en dat ook
naar mijn veronderstelling heb gedaan).

Degene die nu sputteren en zeggen dat het de schuld is van de tussenpersoon:
Ik ben in 1999 op een zekere avond gebeld door een aardige mevrouw die mij wees op het zeer
aardige rendement dat ik om mijn winstverdubbelaar kontrakt had behaald en dat ik daar zeker
meer van kun verwachten. Dit kontrakt had ik rechtstreeks met Aegon afgesloten, dus veronderstelde
dat het dus iemand van Aegon was die ik aan de lijn heb. Wie anders kon anders toegang hebben tot deze gegevens.
Idemdito de adviseur die op mij is afgestuurd. Dit heeft geleid tot het afsluiten van twee winstverdriedubbelaar
kontrakten en een spaarextra (hoezo lening?) kontrakten
Mijn vraag aan de adviseur waarom een BKR registratie nodig was, in geval van vooruitbetaling,
werd afgedaan met dat dit een standaard onderdeel van de procedure en verder voor mij geval niet relevant.

Daar klaarblijkelijk legio lease mijn persoonlijke gegevens aan Spaar Select beschikbaar gesteld heeft,
maakt Legio Lease en haar toenmalige eigenaresse Aegon wel degelijk verantwoordelijk voor
wat er is gebeurd. Voorts schijnt Legio Lease en Aegon even vergeten te zijn dat complexe financiele
constructies en het daarbij behorende jargon nauwelijks toegankelijk zijn voor de gemiddelde nederlander
en dat aandelen lease die gelijk staan aan valkuil constructies dus uit de boze behoren te zijn.

Het winstverdubbelaar kontrakt waarna gerefereerd is, is uiteindelijk afgesloten met een verlies
van fl 10.000 op de inleg van fl 15.000
De winstverdriebubbelaars: totale inleg fl 20.000. totale restschuld Euro 7.500,-
En het spaarextra kontrakt? Dat loopt volgend jaar af. Ik vrees het ergste.

De oplossing?
Ik raad ik Aegon en Dexia aan om snel aan tafel te gaan zitten om te komen
met een wel heel wat meer acceptabele aanbod dan het wel zeer magere Dexia Aanbod. Om samen een schadefonds te
beschikbaar te stellen. Compensatie bijvoorbeeld 60% van totale verlies van inleg plus restschuld
lijkt mij meer dan redelijk. Contributie van de instellingen naar ratio van de afgeloten kontrakten
(en gerelateerd verlies) tijdens de periode van eigenaarschap lijkt me een gezond uitgangspunt

En waarom?
Afgezien van morele gronden, lijkt het me de enige manier om nog iets van de reputatie
van deze instellingen te redden. Aegon en Dexia schijnen even vergeten te zijn dat het hele beurssysteem
valt en staat bij vertrouwen. En dat dit vertrouwen volledig hebben verspeeld. Ben zelf niet zo Amerika minded,
maar ik zie wel dat in Amerika dit beter begrepen wordt. Misleidende beurspraktijken worden daar
zeer genadeloos aangepakt. En naar mijn inziens terecht.

En zoniet?
Ach, ik zal het wel redden hoor, ook al is mij en mijn gezin grote financiele schade aangedaan.
Ik wil niet spreken voor andere gedupeerden, maar ik kan wel enige voorstelling maken van misere en wanhoop bij menigeen.
Maar in elk geval zal het bloed van mij en twee honderduizend anderen blijven koken bij het horen van de namen Aegon
en Dexia alleen al.
Ik, en ga ervan uit ook verreweg het merendeel van de medegedupeerden, zal nooit nog maar iets met Aegon en Dexia
in welke vorm dan te maken willen hebben, mocht er niet gezocht gaan worden naar een meer acceptabele en menselijk oplossing.
En dit geldt ook voor velen die nooit een aandelenlease hebben afgesloten en door deze hele misselijk makende affaire zijn gewaarschuwd.

Gebeurt er niets dan raad Dexia en Aegon te verhuizen naar een land waar dit soort zaken gewoon is.
Nigeria of zo

En degene die ons domheid verwijten? Ach, jullie hebben nog een lange weg te gaan.

Succes ermee
Helaas onder synoniem
Bram van Norg

Verhofstadt

Re: Nederland ontwikkelingsland?

Ongelezen bericht door Verhofstadt »

Ontwikkelingsland,

Analfabetisme: mensen lazen hun contract niet goed.

Slechte docenten (lees adviseurs) die dit de bevolking niet bij kunnen brengen, inderdaad ontwikkelingsland.

Vraag maar asiel aan in mijn land.

John H

Re: Nederland ontwikkelingsland?

Ongelezen bericht door John H »

Nee in België is alles nog slechter geregeld en de mentaliteit van de lui staat me ook al niet aan, kijk cmaar naar Bruneel.

Gesloten