LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Agressieve colportage namens Nuon.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Tis weer bijzonder

Agressieve colportage namens Nuon.

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Al lange tijd regel ik de energiezaken voor een redelijk grote groep familie, vrienden en kennissen, en heb voor allen februari jl. nieuwe jaarcontracten afgesloten.
Eén van die kennissen (waarvan haar man nog niet zo lang geleden is overleden) belde mij lichtelijk verontrust op, met de mededeling een handtekening gezet te hebben bij een colporteur van Nuon aan de deur.
Ojee, da's flink foute boel.

Maar hoe is dat zo gekomen vroeg ik haar, je weet toch dat je contracten laatst nog vernieuwd zijn voor een jaar?
Hele leuterverhalen van de colporteur kwamen boven water, zoals:
U kunt er binnen 7 dagen weer van af hoor, teken gerust.
Wij zijn goedkoper dan uw huidige leverancier.
U bent al zo lang bij dezelfde leverancier, u kunt er zonder boete weg.
Kopje thee erbij en hersenspoeling van een dik half uur door de colporteur maakte het verhaal verder compleet.

Ik weet niet of ik verder nog moet uitleggen wat er zo fout aan alleen al de eerste 3 zinnen, maar doe het toch maar even.
Zin 1) Wat ze er niet bij vertellen is dat als men 100% zekerheid wil hebben van het annuleren daar flink tijd, moeite en geld ingestoken moeten worden.
Zin 2) Hoe kan een colporteur weten welk contract er precies afgesloten is bij de huidige leverancier?
Variabel of actietarief, 1- jarig of 3 -jarig, en welke prijzen daar aan hangen?
Klinkklare onzin dus.
Zin 3) Hoe kan een colporteur beweren dat een klant -zonder de details te kennen- straffeloos maar op kan stappen?
In dit geval is absoluut niet zo, er loopt immers nog een pas ververst 1-jarig contract.

Enfin, ik ga er verder maar niet teveel meer over uitweiden, maar het is in 1 woord pure misleiding en grenst zelfs aan regelrechte oplichting.
En dat omdat Nuon een prijs op het hoofd van een nieuwe klant heeft gezet voor de colporteurs.
En die op hun beurt, zelfs in staat zijn hun eigen moeder nog voor geld (provisie) te verkopen, dat blijkt wel weer.

Ik krijg uiteindelijk het zaakje voor haar wel weer op rails.
Maar 1 ding kan ik Nuon beloven:
Zolang ik leef krijgt Nuon deze groep klanten NOOIT in handen!
En dat is eigenlijk niet zo moeilijk ook, want ze zijn in hun hele bestaan nog nooit concurrerend geweest!
Tis maar dat u het alvast weet, als er zo'n leugenaar namens Nuon aan de deur staat.

Chanmaster

Re: Agressieve colportage namens Nuon.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Tis weer bijzonder, u regelt de energieleverancies en wat nog al voor een grotere groep familie? Klinkt niet echt democratisch als ik die opmerking mag plaatsen. Hoogst opmerkelijk maar ook bedenkelijk!

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Chanmaster schreef:@Tis weer bijzonder, u regelt de energieleverancies en wat nog al voor een grotere groep familie? Klinkt niet echt democratisch als ik die opmerking mag plaatsen. Hoogst opmerkelijk maar ook bedenkelijk!
Wat een onzin, als iemand zich er voor interesseert om e.e.a. uit te zoeken, te kijken waar voordeel te behalen valt wat niet ten kosten gaat van een goede klantenservice, en die persoon dit ook doet voor familieleden die niet thuis zijn in deze materie, dan is daar niets mis mee.
TS zal echt niet al deze personen onder bedreiging klant maken bij het bedrijf van zijn keuze, ze zullen hem dit zelf vragen en hem daarin vertrouwen.

Is Chanmaster soms familie van Henri42?

edwinknight

Ongelezen bericht door edwinknight »

Wat heeft democratie hier nu mee te maken????? Wat een lulkoek zeg.

Ook ik help diverse mensen o.a. gsm en internet abbonementen, ben ik daardoor opmerkelijk en bedenkelijk.
Loze opmerking zonder enige onderbouwing. Zullen we maar meteen alle 100.000 en vrijwillgers hierin meenemen?

Tis weer bijzonder

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Er gebeurt niets onder dwang of buiten medeweten.
Ik heb o.a. wel eens tegen een helpdesk gezegd:
"Ik kan mijn kinderen geen geld geven, maar wél hun eigen geld."

Zie het maar zo: de hele groep krijgt van mij ieder jaar een cadeautje van vaak zo'n 200 a 300 euro.
En het kost mij alleen wat tijd, exploiteren van opgedane kennis en moeite.
Dat wil nog niet zeggen dat ik met een verjaardag ofzo dan niets geef. :lol:

Chanmaster (vaak niet door kennis van zaken gehinderd) kan m.i. beter z'n aandacht richten op de bedenkelijke rol van de colporteurs, met op de achtergrond in dit geval Nuon.
Dat lijkt mij een heel wat nuttiger tijdverdrijf.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Zin 3) Hoe kan een colporteur beweren dat een klant -zonder de details te kennen- straffeloos maar op kan stappen?
In dit geval is absoluut niet zo, er loopt immers nog een pas ververst 1-jarig contract.
Veel energieleveranciers hebben de regel dat zij de boete vergoeden die ze opgelegd krijgen bij de oude leverancier. Zo ook Nuon.
Zie: http://www.nuon.nl/klant-worden/oversta ... tegory=OVG
Doordat verschillende leveranciers deze regel toepassen (je moet je vooraf goed informeren!) kun je dus wel straffeloos overstappen.
Zin 2) Hoe kan een colporteur weten welk contract er precies afgesloten is bij de huidige leverancier?
Variabel of actietarief, 1- jarig of 3 -jarig, en welke prijzen daar aan hangen?
Klinkklare onzin dus.
Geloof niet dat dit specifiek Nuon gerelateerd is. Menig colporteur voor willekeurig leverancier steekt dit verhaaltje standaard af. Laatstelijk heb ik dit nog (zij het bij een goede kennis) telefonisch meegemaakt mbt 'kom toch bij E.D., wij zijn de goedkoopste' Daarop heb ik ook geantwoord:"Hoe weet u dat u goedkoper bent? U weet helemaal niet wat voor contract én prijzen er aan mijn huidige contract zitten." Daarop bleef het aan de andere kant stil. ;-) En toen heb ik 'dag' gezegd en de verbinding verbroken. :-)
Zin 1) Wat ze er niet bij vertellen is dat als men 100% zekerheid wil hebben van het annuleren daar flink tijd, moeite en geld ingestoken moeten worden.
Dit valt, mits je binnen 7 werkdagen annuleert, best wel mee. Is mijn ervaring. Ben er wel van overtuigd dat dit leverancier afhankelijk is. NLenergie en Oxxio spannen de kroon in moeilijkheden.

Dat TS vrienden/familie helpt in het afsluiten van een interessant contract is prima. Zeker als TS meer en beter op de hoogte is dan de rest. Zoiets valt onder het hoofdstuk 'elkaar helpen'. Ik begrijp ook niet dat hierover een discussie gevoerd wordt.
Het is toch aan die vrienden/familieleden om van TS's dienst gebruik te gaan maken!

CaptainSlow

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tis weer bijzonder schreef: Chanmaster (vaak niet door kennis van zaken gehinderd) kan m.i. beter z'n aandacht richten op de bedenkelijke rol van de colporteurs, met op de achtergrond in dit geval Nuon.
Dat lijkt mij een heel wat nuttiger tijdverdrijf.
Ik vroeg niet voor niets of hij/zij familie is van Henri42, iemand die je tegenkomt in elk topic waarin het woord UPC voorkomt en net als Chanmaster van die ongefundeerde kreten toevoegt die alleen maar iedereen op de kast jagen en elk topic geheel off-topic trekken.

JBA

Ongelezen bericht door JBA »

De bel klinkt op deze tropische dag: Nuon aan de deur!
Meteen kaartje onder mijn neus ter legitimatie. Hij begint meteen met het verhaaltje dat hij al diverse keren aan de deur is geweest en dat ik wel een hardwerkende man ben. Ik zeg hem dat dit zo is en dat ik bij mijn leverancier, Essent, blijf. "RWE" zegt hij, blijkbaar om het imago van dit Duitse bedrijf af te kraken.
Verder heeft hij het over mijn buren en dat ik waarschijnlijk ook de jaarafrekening heb ontvangen. Dat klopt en is door mij gezien en het teveel betaalde reeds ontvangen. "Dan kunt u de buren een cursus geven", zegt hij "want die weten er niets van". Gaat u het maar even halen( druk, druk schrijvend). Dat was voor mij De Druppel en mijn gezicht ziende haakte hij meteen af.
Ik was echt benieuwd na alle verhalen gelezen te hebben of dit soort figuren echt zo dom zijn en of argeloze slachtoffers inderdaad in de val kunnen lopen.
Conclusie: Ja. Ze weten niet hoe ze mensen moeten inschatten.
Van Nuon valt het mij zwaar tegen dat ze nog steeds gebruik maken van dit soort lieden en praktijken.
U BENT GEWAARSCHUWD!

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte JBA,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat de betreffende Nuon-medewerker niet gehandeld heeft volgens onze gedragslijn.

Als u een privébericht (PB) stuurt via de knop linksonder dit bericht, met uw adresgegevens en het tijdstip van het bezoek, dan spreken wij de persoon in kwestie er op aan.

Met vriendelijke groet,

Ton
Nuon Webcare

mathan52

Ongelezen bericht door mathan52 »

Oh, jee bij dit te lezen gaan mijn haren recht overeind staan...
Ook deze agressieve benadering is ons afgelopen maandag 27 juni 2011 overkomen.
Deze colporteur Michael W.laat zijn pasje wel zien, en hetzelfde verhaal..ik ben al zo vaak bij u aan de deur geweest,u was nooit thuis, (terwijl ik door ziekte altijd in huis ben)...

Deze benadering stoot mij al tegen mijn borst, want ik hou niet zo van dit familiare gedoe..

Er komt inderdaad een heel lang leuterverhaal, tijdens dit gesprek komt mijn partner erbij staan, en mengt zich in dit gesprek....ook haalt mijn partner de jaarafrekening van onze huidige leverancier.

Die Michael zegt dan,wat heeft u een lage gasrekening,maar wel een hoge stroomrekening....hoef voor hem toch geen verantwoording af te leggen of wel soms?
Ook moet ik de dubbele tariefmeter maar gaan opzeggen want deze meter had totaal geen doel, en dan volgt nog een hoop bla bla...

Tijdens dit gesprek laat mijn partner deze Michael W. naar binnen komen, deze man is zelfs zo brutaal om wat te drinken te vragen..

Ik stel een aantal vragen zoals van nu krijg ik toch ook een afrekening van onze huidige leverancier, als ik met jullie in zee zou gaan, nee hoor u krijgt echt geen eindafrekening....weer een leugen....dan zeg ik zal toch ook huur moeten blijven betalen van de meters die onze huidige leverancier geplaatst hebben.....nee hoor dat hoeft u ook niet, deze zijn gratis...weer een leugen...
Ja daag onze leverancier geeft echt niet iets gratis weg..

Ik maak hem maar ook mijn partner duidelijk, dat ik niet !!!!!!!!!!! met de NUON in zee wil gaan...

Edoch mijn partner is zo naïef en tekent het contract, hij zegt ook tegen Michael, als er problemen zijn wil ik jou wel kunnen telefoneren, die Michael geeft zijn nummer,

Er zullen zich absoluut geen !!!! problemen voor doen...zegt die Michael...

Ik blijf met een naar gevoel zitten en ga naderhand op internet info zoeken, tik ook de naam in van die colporteur..
zijn naam komt heel vaak voor op diverse websites,bij dit te lezen wordt ik steeds beroerder..

Wij bellen die Michael W. helaas dit nummer is niet in gebruik krijgen wij te horen.....krijg het idee dat zulke colporteurs tig GSMs hebben met tig nummers..

We gaan bellen met de NUON om alles te annuleren...krijgen ene Loes aan de telefoon zij zou alles annuleren en een bevestigingsmail sturen....
Tot op vanmorgen nog steeds geen annuleringsmail, we bellen weer, en worden constant in de wacht gezet...
en dat bij een duur 0900 nummer, want dit gesprek en de wachttijd zal de NUON heus NIET betalen..

Die Loes blijkt niet te bestaan, krijgen een andere dame aan de lijn die ook een heel leuterverhaal wil gaan houden....tot dat ik zeg dat ik binnen een uur een annuleringsmail wil, en de naam Trosradar laat vallen
Gelijk wordt de verbinding verbroken, en wat schertst onze verbazing we krijgen zelfs twee annuleringsmails binnen.....maar toch......blijf ik met een heel naar gevoel zitten met dat wij nog steeds niet af zijn van dit contract en de NUON......en zeker nadat ik dit allemaal gelezen heb wat er op dit forum staat...

Wat nu????

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

mathan52 schreef:Oh, jee bij dit te lezen gaan mijn haren recht overeind staan...
Ook deze agressieve benadering is ons afgelopen maandag 27 juni 2011 overkomen.
Deze colporteur Michael W.laat zijn pasje wel zien, en hetzelfde verhaal..ik ben al zo vaak bij u aan de deur geweest,u was nooit thuis, (terwijl ik door ziekte altijd in huis ben)...

Deze benadering stoot mij al tegen mijn borst, want ik hou niet zo van dit familiare gedoe..

Er komt inderdaad een heel lang leuterverhaal, tijdens dit gesprek komt mijn partner erbij staan, en mengt zich in dit gesprek....ook haalt mijn partner de jaarafrekening van onze huidige leverancier.

Die Michael zegt dan,wat heeft u een lage gasrekening,maar wel een hoge stroomrekening....hoef voor hem toch geen verantwoording af te leggen of wel soms?
Ook moet ik de dubbele tariefmeter maar gaan opzeggen want deze meter had totaal geen doel, en dan volgt nog een hoop bla bla...

Tijdens dit gesprek laat mijn partner deze Michael W. naar binnen komen, deze man is zelfs zo brutaal om wat te drinken te vragen..

Ik stel een aantal vragen zoals van nu krijg ik toch ook een afrekening van onze huidige leverancier, als ik met jullie in zee zou gaan, nee hoor u krijgt echt geen eindafrekening....weer een leugen....dan zeg ik zal toch ook huur moeten blijven betalen van de meters die onze huidige leverancier geplaatst hebben.....nee hoor dat hoeft u ook niet, deze zijn gratis...weer een leugen...
Ja daag onze leverancier geeft echt niet iets gratis weg..

Ik maak hem maar ook mijn partner duidelijk, dat ik niet !!!!!!!!!!! met de NUON in zee wil gaan...

Edoch mijn partner is zo naïef en tekent het contract, hij zegt ook tegen Michael, als er problemen zijn wil ik jou wel kunnen telefoneren, die Michael geeft zijn nummer,

Er zullen zich absoluut geen !!!! problemen voor doen...zegt die Michael...

Ik blijf met een naar gevoel zitten en ga naderhand op internet info zoeken, tik ook de naam in van die colporteur..
zijn naam komt heel vaak voor op diverse websites,bij dit te lezen wordt ik steeds beroerder..

Wij bellen die Michael W. helaas dit nummer is niet in gebruik krijgen wij te horen.....krijg het idee dat zulke colporteurs tig GSMs hebben met tig nummers..

We gaan bellen met de NUON om alles te annuleren...krijgen ene Loes aan de telefoon zij zou alles annuleren en een bevestigingsmail sturen....
Tot op vanmorgen nog steeds geen annuleringsmail, we bellen weer, en worden constant in de wacht gezet...
en dat bij een duur 0900 nummer, want dit gesprek en de wachttijd zal de NUON heus NIET betalen..

Die Loes blijkt niet te bestaan, krijgen een andere dame aan de lijn die ook een heel leuterverhaal wil gaan houden....tot dat ik zeg dat ik binnen een uur een annuleringsmail wil, en de naam Trosradar laat vallen
Gelijk wordt de verbinding verbroken, en wat schertst onze verbazing we krijgen zelfs twee annuleringsmails binnen.....maar toch......blijf ik met een heel naar gevoel zitten met dat wij nog steeds niet af zijn van dit contract en de NUON......en zeker nadat ik dit allemaal gelezen heb wat er op dit forum staat...

Wat nu????
Is dit een serieuze reactie? Je hebt geen interesse, hij verteld een hoop bla bla MAAR je laat hem wel naar binnen. Je geeft hem wel wat drinken, je blijft wel luisteren naar zijn blabla. Vervolgens geef je duidelijk aan NIET naar nuon over te willen stappen om vervolgens het contract te tekenen?????? Ben ik nou zo dom of is dit gewoon een slap verhaal? Tis wel duidelijk wie bij jullie in huis de broek aan heeft dan. ;)

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

@ umad ,ik vroeg mij nou precies het zelfde af :lol: iemand van de nuon in een kwaad daglicht zetten ,terwijl alles open en bloot verteld word ,hahahaha en er gewoon in meegaan en later hier lopen klagen.raar heel raar,wij zijn trouwens zelf al 20 jaar bij nuon en we hebben nooit echt nog nooit wat met ze te doen gehad,alles loopt hier als een treintje :wink:

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte mathan52,

Uit uw bericht van 29 juni op dit forum maak ik op dat de betreffende Nuon-medewerker niet gehandeld heeft volgens onze gedragslijn.

Als u een privébericht (PB) stuurt via de knop linksonder dit bericht, met uw adresgegevens en het tijdstip van het bezoek, dan spreken wij de persoon in kwestie er op aan. Ik kan dan bovendien kijken hoe de door u vermelde annulering van de contracten is verlopen.

Met vriendelijke groet,

Fokke
Nuon Webcare

mathan52

Ongelezen bericht door mathan52 »

Umad
Je moet de reactie van mij wel goed lezen......!!En ja jij bent zo dom omdat je niet goed leest...
Ik heb die persoon NIET binnengelaten en hij vroeg zelf!!! om wat drinken te kirjgen, mijn partner heeft getekend en niet ik....
Nadat ik het mijne er over gezegd heb, ben ik door gegaan met mijn werkzaamheden...
Zoals andere reacties wordt je gewoon overbluft door zulke colporteurs...
en verder wil ik het hierbij laten...

Séraphine

Ongelezen bericht door Séraphine »

Hoe kan het dat jij zegt dat je het niet wilt en je partner die Michael binnen laat en het contract tekent. Dan zit je duidelijk niet op één lijn als partners. Daar heeft die Michael gebruik van gemaakt. Je moet niet kwaad zijn op de colporteur, maar op je partner.

manondoris

Séraphine schreef:Hoe kan het dat jij zegt dat je het niet wilt en je partner die Michael binnen laat en het contract tekent. Dan zit je duidelijk niet op één lijn als partners. Daar heeft die Michael gebruik van gemaakt. Je moet niet kwaad zijn op de colporteur, maar op je partner.
en op jezelf :shock: jij en je partner zijn verantwoordelijk voor jullie huishouden :oops:

JBA

Ongelezen bericht door JBA »

Het gaat niet om het bedrijf Nuon maar op de manier waarop dit soort lieden de naam van een gerenommeerd bedrijf te grabbel gooien!
Daar moet het bedrijf uiteraard zelf goed op letten!
Het gaat hier dus niet over de levering van energie en afhandeling hiervan.

manondoris

wie zegt dat m niet eerlijk is geweest over de regels en voorwaarden voor het overstappen naar nuon? ts zegt daar verder niks over hoor ,zijn partner heeft getekend en zal dus accoord gegaan zijn met de voorwaarden. en m kan toch een enorme dorst gehad hebben, niet gek trouwens met de temperaturen van de laatste dagen, en mag toch wel om een glas water vragen of iets wat er op lijkt.zo stom vind ik dat niet ,hij werd toch binnen gelaten?

Umad

Ongelezen bericht door Umad »

mathan52 schreef:Umad
Je moet de reactie van mij wel goed lezen......!!En ja jij bent zo dom omdat je niet goed leest...
Ik heb die persoon NIET binnengelaten en hij vroeg zelf!!! om wat drinken te kirjgen, mijn partner heeft getekend en niet ik....
Nadat ik het mijne er over gezegd heb, ben ik door gegaan met mijn werkzaamheden...
Zoals andere reacties wordt je gewoon overbluft door zulke colporteurs...
en verder wil ik het hierbij laten...
Zoals ik al zei, het is wel duidelijk wie de broek aan heeft bij jullie thuis.

P.s. wat is dom? Je laten overbluffen door een colporteur en alsnog tekenen b.v.?

manondoris

en tegewoordig hoor je zoveel over dit soort praktijken,en er dan ook nog intrappen :oops: het forum staat vol met dit soort verhalen :shock:

Gesloten