LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen automatische incasso bij de Rabobank
geen automatische incasso bij de Rabobank
weet je wat ik nou zo jammer vind.....
ik heb echt hele zware moeilijke jaren achter de rug, met een relatiebreuk die mij zoveel geld heeft gekost dat ik in de schuldsanering ben terecht gekomen, dit was een heel zwaar en langdurig proces...
Ik heb dan ook met hard werken, mij aan de regels houden en alle inzet, de hele tijd uitgezeten en heb zelfs het hele schuldbedrag weten af te betalen!!!
maar tijdens een schuldsanering mag je geen automatische incasso...
oke, kan ik nog begrijpen, en ik ben in deze 3 jaar oh zo begripvol geweest naar alle bedrijven die mij een trap na gaven....
'maar nu alles al 2 jaar achter de rug is, ik keurig mijn leven op orde hebt, alles netjes betaal, nooit te laat, geen leningen of wat dan ook, mag ik nog steeds geen automatische incasso... waarom niet????
omdat ik onbetrouwbaar ben.....
En bedankt Rabobank, woest ben ik op deze uitspraken, heb al een paar keer mails gestuurd en woordvoerders aan de telefoon gehad, walgelijk hoe jullie met mensen omgaan, ik begrijp heus wel dat je voorzichtig bent... kijk daar heb je dat begrip van mij weer... om nu nog zo naar en wantrouwig met mij om te gaan...
Waarom krijg ik geen kans meer????
Flauw hoor, want als je een lening wilt hebben staat de koffie en alles klaar, maar bij mij... echt een uitbrander kreeg ik van de mevrouw aan de telfoon"wat dacht ik wel niet".....
Jammer Rabobank, heel jammer.....
ik heb echt hele zware moeilijke jaren achter de rug, met een relatiebreuk die mij zoveel geld heeft gekost dat ik in de schuldsanering ben terecht gekomen, dit was een heel zwaar en langdurig proces...
Ik heb dan ook met hard werken, mij aan de regels houden en alle inzet, de hele tijd uitgezeten en heb zelfs het hele schuldbedrag weten af te betalen!!!
maar tijdens een schuldsanering mag je geen automatische incasso...
oke, kan ik nog begrijpen, en ik ben in deze 3 jaar oh zo begripvol geweest naar alle bedrijven die mij een trap na gaven....
'maar nu alles al 2 jaar achter de rug is, ik keurig mijn leven op orde hebt, alles netjes betaal, nooit te laat, geen leningen of wat dan ook, mag ik nog steeds geen automatische incasso... waarom niet????
omdat ik onbetrouwbaar ben.....
En bedankt Rabobank, woest ben ik op deze uitspraken, heb al een paar keer mails gestuurd en woordvoerders aan de telefoon gehad, walgelijk hoe jullie met mensen omgaan, ik begrijp heus wel dat je voorzichtig bent... kijk daar heb je dat begrip van mij weer... om nu nog zo naar en wantrouwig met mij om te gaan...
Waarom krijg ik geen kans meer????
Flauw hoor, want als je een lening wilt hebben staat de koffie en alles klaar, maar bij mij... echt een uitbrander kreeg ik van de mevrouw aan de telfoon"wat dacht ik wel niet".....
Jammer Rabobank, heel jammer.....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2011 18:31
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Ik herken dit, dyjanna.
Zo heb ik jaren geleden een BKR registratie gekregen, door een bank (SNS) over een bedrag van nog geen 100 euro (rest bedrag + rente) op een oude rekening waarvan ik het bestaan niet meer wist.
Na het direct betaald te hebben bleek later dat ik een BKR registratie te hebben op gelopen toen ik informeerde bij mijn bank (RABO) naar een hypotheek.
En men zegt nog zo "geen slapende honden wakker maken !!".
Gevolg, automatische incasso's werden gestorneerd ondanks dat er genoeg op de rekening stond, internetbankieren geblokkeerd.
En dit 5 jaar lang !!
En je kan hoog en laag springen maar ze behandelen je alsof je de grootste crimineel bent die ze kennen, en verschuilen zich achter ja sorry dat zijn de regels.
Banken, ik verwelkom de dag dat ze niet meer nodig zijn.
Zo heb ik jaren geleden een BKR registratie gekregen, door een bank (SNS) over een bedrag van nog geen 100 euro (rest bedrag + rente) op een oude rekening waarvan ik het bestaan niet meer wist.
Na het direct betaald te hebben bleek later dat ik een BKR registratie te hebben op gelopen toen ik informeerde bij mijn bank (RABO) naar een hypotheek.
En men zegt nog zo "geen slapende honden wakker maken !!".
Gevolg, automatische incasso's werden gestorneerd ondanks dat er genoeg op de rekening stond, internetbankieren geblokkeerd.
En dit 5 jaar lang !!
En je kan hoog en laag springen maar ze behandelen je alsof je de grootste crimineel bent die ze kennen, en verschuilen zich achter ja sorry dat zijn de regels.
Banken, ik verwelkom de dag dat ze niet meer nodig zijn.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
oh ben zo blij dat ik niet de enige ben, en je hebt het prachtig verwoord... ze behandelen je of je de grootste crimineel bent, en dat mag ook gewoon zo maar... je wil niet weten hoeveel verdriet ik er van heb gehad...
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
De Rabo is niet een van de vriendelijkste banken.
Speciaal hun balie-personeel zou best weer eens een cursus klantvriendelijkheid mogen hebben.
<understatement>
Speciaal hun balie-personeel zou best weer eens een cursus klantvriendelijkheid mogen hebben.
<understatement>
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
nou inderdaad, wat heb ik die mensen aangedaan????
was echt toendertijd erg geraakt door hun botheid, nu durf ik niet meer te bellen, wil niets meer met die mensen te maken hebben....
was echt toendertijd erg geraakt door hun botheid, nu durf ik niet meer te bellen, wil niets meer met die mensen te maken hebben....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 04 apr 2011 18:31
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Ik denk dat dit niet alleen de Rabobank betreft.
In de tijd dat mijn automatische incasso's werden geweigerd, internetbankieren werd geblokkeerd en oja vergeten te melden, mijn europas werd geblokkeerd, ik kon een bankpas gaan aanvragen, heb ik geïnformeerd bij andere banken, maar hier kon ik niet eens een rekening openen ivm mijn BKR registratie (voor nog geen 100 euro die al lang betaald was).
De problemen begonnen bij de Rabobank toen ik de registratie al een jaar had en informeerde naar een hypotheek.
Ik heb alles uit de kast getrokken om in ieder geval gewoon mijn betalingen te kunnen gaan doen, automatische incasso en internetbankieren, maar tevergeefs.
Bij verschillende banken heb ik een rekening aangevraagd en ongevraagd kon ik variërend van 1000 tot 5000 rood gaan staan, maar op het moment dat ik aangaf (of zij zagen) dat ik een BKR registratie had en ik uitlegde dat het om een bedrag van minder dan 100 euro ging en inmiddels al meer dan een jaar geleden was betaald ging het feest niet meer door.
Ik snap dat banken voorzichtig moeten zijn en dat er mensen rondlopen die inderdaad een bank schade kan toebrengen, maar dit soort dingen zijn buiten elke verhouding.
Ik kon enkel mijn rekeningen betalen met acceptgiro's en geschreven betaal opdrachten die ik inleverde bij de bank, terug naar de jaren 80.
Op een dag vroeg een baliemedewerkster waarom ik dit nog zo deed en niet ging internetbankieren, toen ik uitlegde dat ik dat van hun niet meer mocht en ook mijn automatische incasso's geblokkeerd werden, stelde ze voor de rekening maar op te heffen, ik kon er immers weinig mee !!!!
Dus helaas niet alleen de Rabobank, maar elke Nederlandse bank doet aan selectieve risico analyse.
In de tijd dat mijn automatische incasso's werden geweigerd, internetbankieren werd geblokkeerd en oja vergeten te melden, mijn europas werd geblokkeerd, ik kon een bankpas gaan aanvragen, heb ik geïnformeerd bij andere banken, maar hier kon ik niet eens een rekening openen ivm mijn BKR registratie (voor nog geen 100 euro die al lang betaald was).
De problemen begonnen bij de Rabobank toen ik de registratie al een jaar had en informeerde naar een hypotheek.
Ik heb alles uit de kast getrokken om in ieder geval gewoon mijn betalingen te kunnen gaan doen, automatische incasso en internetbankieren, maar tevergeefs.
Bij verschillende banken heb ik een rekening aangevraagd en ongevraagd kon ik variërend van 1000 tot 5000 rood gaan staan, maar op het moment dat ik aangaf (of zij zagen) dat ik een BKR registratie had en ik uitlegde dat het om een bedrag van minder dan 100 euro ging en inmiddels al meer dan een jaar geleden was betaald ging het feest niet meer door.
Ik snap dat banken voorzichtig moeten zijn en dat er mensen rondlopen die inderdaad een bank schade kan toebrengen, maar dit soort dingen zijn buiten elke verhouding.
Ik kon enkel mijn rekeningen betalen met acceptgiro's en geschreven betaal opdrachten die ik inleverde bij de bank, terug naar de jaren 80.
Op een dag vroeg een baliemedewerkster waarom ik dit nog zo deed en niet ging internetbankieren, toen ik uitlegde dat ik dat van hun niet meer mocht en ook mijn automatische incasso's geblokkeerd werden, stelde ze voor de rekening maar op te heffen, ik kon er immers weinig mee !!!!
Dus helaas niet alleen de Rabobank, maar elke Nederlandse bank doet aan selectieve risico analyse.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
nooit geweten dat dit zo ging, ik snap dat je heek boos bent je krijgt zo een stempel voor je leven opgedrukt.
je wordt gestraft ondanks dat je uit schuldsanering bent
je wordt gestraft ondanks dat je uit schuldsanering bent
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Even twee dingen uit elkaar halen. Het verhaal van AE Neuman is (kan) wezelijk anders (zijn) dan het verhaal van TS.
Sommigen krijgen al een negatieve BKR aan hun broek "gelapt" omdat er een geschil is omtrent een kleine betaling of omdat ze per ongeluk iets over het hoofd hebben gezien. Het geschil is soms al lang en breed opgelost en gaat soms om een luttel bedragje. In dit geval vind ik dat mensen bovenmatig worden gestraft en daar moet iets aan gedaan kunnen worden, echter dat is heel moeilijk.
In het verhaal van TS is er een schuldsaneringstraject geweest. Het is echt niet zo dat je na de schuldsanering weer met een "schone lei" begint qua kredietwaardigheid. Je hebt nog een flink aantal jaren last van de negatieve BKR die erbij hoort. Dit wordt in TV-programma's als een dubbeltje op zijn kant te weinig belicht. Er wordt dan vaak gesteld dat de mensen na de schuldsanering weer met een schone lei kunnen beginnen, dat is dus niet helemaal het geval.
Na een schuldsaneringstraject is men schuldenvrij en in dat opzicht kan men opnieuw beginnen. In sommige gevallen worden eventuele restschulden na het traject kwijtgescholden. De gevallen van een negatieve BKR als gevolg van een schuldsanering vind ik terecht. Anders kunnen mensen weer veel te makkelijk in het oude patroon vervallen en weer opnieuw schulden maken.
Sommigen krijgen al een negatieve BKR aan hun broek "gelapt" omdat er een geschil is omtrent een kleine betaling of omdat ze per ongeluk iets over het hoofd hebben gezien. Het geschil is soms al lang en breed opgelost en gaat soms om een luttel bedragje. In dit geval vind ik dat mensen bovenmatig worden gestraft en daar moet iets aan gedaan kunnen worden, echter dat is heel moeilijk.
In het verhaal van TS is er een schuldsaneringstraject geweest. Het is echt niet zo dat je na de schuldsanering weer met een "schone lei" begint qua kredietwaardigheid. Je hebt nog een flink aantal jaren last van de negatieve BKR die erbij hoort. Dit wordt in TV-programma's als een dubbeltje op zijn kant te weinig belicht. Er wordt dan vaak gesteld dat de mensen na de schuldsanering weer met een schone lei kunnen beginnen, dat is dus niet helemaal het geval.
Na een schuldsaneringstraject is men schuldenvrij en in dat opzicht kan men opnieuw beginnen. In sommige gevallen worden eventuele restschulden na het traject kwijtgescholden. De gevallen van een negatieve BKR als gevolg van een schuldsanering vind ik terecht. Anders kunnen mensen weer veel te makkelijk in het oude patroon vervallen en weer opnieuw schulden maken.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Als ik leningen zou willen hebben dan had ik dat al lang kunnen regelen, er zijn instanties die mij zelfs bellen,negatieve BKR, wij willen je wel lenen... De automatische incasso stop slaat echt, echt , echt nergens op, want ik maak via internetbankieren mijn rekeningen over, bij bedrijven als de kpn, of kinderdagverblijf,de nuon, weet ik veel wat, krijg ik via email een factuur en ik maak dan geld over, het heeft nml echt geen nut!!! het enige wat heel vervelend is, is dat ik bijv. bij de gemeentelijke heffingen het hele bedrag in 2 maanden moet betalen, en niet in 10 maanden met automatische incasso....Dat is het enige bezwaar, en soms bijv met overblijfgeld op school, moet je met je billen bloot en vertellen waarom het overblijfgeld niet van je rekening afgeschreven kan worden, dus waarom de Rabobank mij dan onbetrouwbaar vindt????
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
@ dyjanna,
Ik ben in mijn verhaal totaal niet ingegaan op het incassobeleid van de bank. Maar ik reageerde meer op de opmerking van Pareltje31 en in het algemeen om de twee verschillende verhalen te scheiden.
Persoonlijk vind ik het incassobeleid dat jij beschrijft onzinnig. Dit zal waarschijnlijk voortkomen uit het feit dat de Rabo net als veel andere banken incasso's gewoon laten doorgaan ook als er te weinig saldo is en dat zullen ze wel willen voorkomen door mensen als jij te weigeren om via automatische incasso te betalen. Echter ik vind dat het probleem van de bank dat ze op deze manier afschuiven naar de rekeninghouder. Maar goed dat is mijn mening en tegen een grote bank wie ben ik dan weer...
Heb je al eens geprobeerd bij andere banken te informeren, als je het hele verhaal verteld en hoe zij dat doen? Misschien is het handig om van bank te wisselen. Ik ben sowieso geen rabofan, maar dit terzijde.
Misschien kun je met de Gemeente in overleg treden over de betaling van de bedragen die je moet betalen zodat het toch gespreid kan en zij niet de rekening per maand hoeven te sturen maar dat je het via internetbankieren doet ofzo?
Ja er zullen vast partijen genoeg zijn die je juist met negatieve BKR willen lenen. Heb je toevallig al eens naar het rentepercentage geïnformeerd? Die zijn vaak belachelijk hoog.
Weet je toevallig ook hoe lang de negatieve BKR blijft staan? Dit is meestal niet levenslang.
Ik ben in mijn verhaal totaal niet ingegaan op het incassobeleid van de bank. Maar ik reageerde meer op de opmerking van Pareltje31 en in het algemeen om de twee verschillende verhalen te scheiden.
Persoonlijk vind ik het incassobeleid dat jij beschrijft onzinnig. Dit zal waarschijnlijk voortkomen uit het feit dat de Rabo net als veel andere banken incasso's gewoon laten doorgaan ook als er te weinig saldo is en dat zullen ze wel willen voorkomen door mensen als jij te weigeren om via automatische incasso te betalen. Echter ik vind dat het probleem van de bank dat ze op deze manier afschuiven naar de rekeninghouder. Maar goed dat is mijn mening en tegen een grote bank wie ben ik dan weer...
Heb je al eens geprobeerd bij andere banken te informeren, als je het hele verhaal verteld en hoe zij dat doen? Misschien is het handig om van bank te wisselen. Ik ben sowieso geen rabofan, maar dit terzijde.
Misschien kun je met de Gemeente in overleg treden over de betaling van de bedragen die je moet betalen zodat het toch gespreid kan en zij niet de rekening per maand hoeven te sturen maar dat je het via internetbankieren doet ofzo?
Ja er zullen vast partijen genoeg zijn die je juist met negatieve BKR willen lenen. Heb je toevallig al eens naar het rentepercentage geïnformeerd? Die zijn vaak belachelijk hoog.
Weet je toevallig ook hoe lang de negatieve BKR blijft staan? Dit is meestal niet levenslang.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Ik leen nooit nooit nooit meer, echt nooit meer..... ja een kopje suiker bij de buurvrouw, of een panty van mijn zus hahaha
ik spaar wel als ik wat wil hebben, deze afgelopen jaren waren vreselijk!!!
Ik wil niet eens een koophuis, ik blijf zitten waar ik zit en verroer me niet...
De negatieve BKR is volgens mij, ná de sanering nog 5 jaar... nu dus nog 3 jaar...
Ik ben al naar een andere bank gegaan en heb nu een rekening ij de ING, ik heb nog mijn salaris enzovoort op de Raborekening, het gaat mij gewoon om het principe, je mag verdorie in dit land van alles, maar er wordt niet nagedacht over regeltjes en protocolletjes en blabla.... en die klantenservice!!!!!????? ik ben er klaar mee, maar vind dat dit niet onbesproken mag blijven en hoop de de grote dure bazen van de Rabobank dit eens lezen!!!
ik spaar wel als ik wat wil hebben, deze afgelopen jaren waren vreselijk!!!
Ik wil niet eens een koophuis, ik blijf zitten waar ik zit en verroer me niet...
De negatieve BKR is volgens mij, ná de sanering nog 5 jaar... nu dus nog 3 jaar...
Ik ben al naar een andere bank gegaan en heb nu een rekening ij de ING, ik heb nog mijn salaris enzovoort op de Raborekening, het gaat mij gewoon om het principe, je mag verdorie in dit land van alles, maar er wordt niet nagedacht over regeltjes en protocolletjes en blabla.... en die klantenservice!!!!!????? ik ben er klaar mee, maar vind dat dit niet onbesproken mag blijven en hoop de de grote dure bazen van de Rabobank dit eens lezen!!!
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Als de ING er soepeler mee omgaat, zou ik alles gaan omzetten naar die bank en de raborekening opheffen als alles om is.
Maarja ik was al geen fan van de rabo
Zeer begrijpelijk dat het hier geplaatst wordt.
Maarja ik was al geen fan van de rabo
Zeer begrijpelijk dat het hier geplaatst wordt.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
deze reactie van mij was puur op de ts hoor!Pareltje31 schreef:nooit geweten dat dit zo ging, ik snap dat je heek boos bent je krijgt zo een stempel voor je leven opgedrukt.
je wordt gestraft ondanks dat je uit schuldsanering bent
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Ik vind het belachelijk dat iemand die in de schuldsanering heeft gezeten of een BKR-notering heeft geen gebruik kan maken van faciliteiten zoals internetbankieren of automatische incasso.
Ongetwijfeld zal het juridisch wel toegestaan zijn dat banken dit doen, maar ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in.
Het enige wat een bank in mijn ogen zou moeten doen bij mensen die in de WSNP hebben gezeten of een BKR-notering hebben is zorgen dat ze geen cent rood kunnen staan. Dat is technisch geen enkel probleem.
Voor de rest moet iemand gewoon zijn rekening net als ieder ander kunnen gebruiken. Het is niet meer van deze tijd dat zoiets als internetbankieren geblokkeerd wordt.
Kinderachtige bureaucratie vind ik dat.
Ongetwijfeld zal het juridisch wel toegestaan zijn dat banken dit doen, maar ik zie er eerlijk gezegd het nut niet van in.
Het enige wat een bank in mijn ogen zou moeten doen bij mensen die in de WSNP hebben gezeten of een BKR-notering hebben is zorgen dat ze geen cent rood kunnen staan. Dat is technisch geen enkel probleem.
Voor de rest moet iemand gewoon zijn rekening net als ieder ander kunnen gebruiken. Het is niet meer van deze tijd dat zoiets als internetbankieren geblokkeerd wordt.
Kinderachtige bureaucratie vind ik dat.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Die regels in Nederland zijn er vooral om een grote schare mensen aan het werk te houden, want de burger heeft er doorgaans alleen maar last van.dyjanna schreef:Ik leen nooit nooit nooit meer, echt nooit meer..... ja een kopje suiker bij de buurvrouw, of een panty van mijn zus hahaha
ik spaar wel als ik wat wil hebben, deze afgelopen jaren waren vreselijk!!!
Ik wil niet eens een koophuis, ik blijf zitten waar ik zit en verroer me niet...
De negatieve BKR is volgens mij, ná de sanering nog 5 jaar... nu dus nog 3 jaar...
Ik ben al naar een andere bank gegaan en heb nu een rekening ij de ING, ik heb nog mijn salaris enzovoort op de Raborekening, het gaat mij gewoon om het principe, je mag verdorie in dit land van alles, maar er wordt niet nagedacht over regeltjes en protocolletjes en blabla.... en die klantenservice!!!!!????? ik ben er klaar mee, maar vind dat dit niet onbesproken mag blijven en hoop de de grote dure bazen van de Rabobank dit eens lezen!!!
Het is prima dat bedrijven het risico zoveel mogelijk willen beperken, maar dit soort ongein zoals bij jou gaat nergens over.
Overigens is de ING net zo'n vervelende tent als de Rabobank.
Ik ben gelukkig weg bij de grote banken
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Dat begreep ik ook wel.Pareltje31 schreef:deze reactie van mij was puur op de ts hoor!Pareltje31 schreef:nooit geweten dat dit zo ging, ik snap dat je heek boos bent je krijgt zo een stempel voor je leven opgedrukt.
je wordt gestraft ondanks dat je uit schuldsanering bent
Alinea 1 + 2 waren meer algemeen bedoeld en alinea 3 + 4 waren inhakend op de opmerking nooit geweten dat dat zo ging... Omdat ik vind dat dit feit onderbelicht wordt in de bekende TV-programma's. Daar wordt beweerd dat je na de schuldsanering vrolijk met een "schone lei" verder gaat.
Nu even algemeen: Misschien was de tijd zo gek nog niet dat je van je werkgever je loon contant betaald kreeg en dat je alles vervolgens contant betaald (dat heb ik niet bewust meegemaakt). Maar het lijkt me zo gek nog niet, het is een beetje stuitend dat de banken een loopje met ons nemen en dat ze zo lastig doen om aub over je eigen geld te kunnen beschikken.
Een grappige anekdote: In mijn studietijd (nog net in de vorige eeuw) heb ik ooit een betoog moeten houden voor het vak Nederlands. Mijn onderwerp was de steeds groter wordende macht van de banken en de kwetsbare positie van de consument. Het lijkt wel of het onderwerp steeds actueler wordt.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
even een algemeenvraagje de groep in gooien..
hoe kan je een bkr registratie te weten komen zonder dat de bank gelijk gaat steigeren? (zit ook bij rabo en ben eigelijk wel nieuwschierig hoe het met mijn bkr is, nooit een brief of zo gehad maar wil toch wel mn status weten)
hoe kan je een bkr registratie te weten komen zonder dat de bank gelijk gaat steigeren? (zit ook bij rabo en ben eigelijk wel nieuwschierig hoe het met mijn bkr is, nooit een brief of zo gehad maar wil toch wel mn status weten)
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Dan moet je naar de bank ,die vullen een formulier in,ik dacht dat ,dat rond de 5 euro kost.
Wordt opgestuurd en jij krijgt de gegevens van het BKR thuis gestuurd.
Wordt opgestuurd en jij krijgt de gegevens van het BKR thuis gestuurd.
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
dus buiten de bank om is het dus onmogelijk?
Re: geen automatische incasso bij de Rabobank
Ja maar je kunt bij elke bank die gegevens op laten vragen, dus ook bij ING ABN etc, Je bent niet verplicht dit via je eigen bank aan te vragen.