LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalen voor sloop?
Betalen voor sloop?
Wij hebben onze auto vervangen. De oude brachten we naar een garage. Die vraagt 100 euro om 'm naar de sloop te brengen. Het vrijwaringsbewijs hebben we al, maar we hebben nog niet betaald. Is 't niet raar dat de garage geld vraagt en moet ik 't gewoon betalen?
Re: Betalen voor sloop?
Je had die auto ook kunnen laten halen door de sloop dan had je er nog geld van gehad. Nu moet je betalen omdat de garage zegt dat die naar de sloop gaat. (wat je dus niet zeker weet)
Balen dat ik dat niet eerder wist. Ik wist trouwens ook niet dat ie al rijp was voor de sloop.ciske schreef:Je had die auto ook kunnen laten halen door de sloop dan had je er nog geld van gehad.
Maar dat is verder gebruikelijk, dat een garage er geld voor vraagt?Nu moet je betalen omdat de garage zegt dat die naar de sloop gaat. (wat je dus niet zeker weet)
Garage moet de auto vervoeren naar de sloop toe, had het zelf gedaan dan had je er nog geld voor gekregen, nu moet je er geld bij leggen.
Of het gebruikelijk is....geen idee, zou denken dat het bij de service hoort van het bedrijf.
Of het gebruikelijk is....geen idee, zou denken dat het bij de service hoort van het bedrijf.
Als die naar de sloop gebracht wordt wel.....maar dat is het juist het kan ook zo zijn dat die opgeknapt wordt en voor een laag prijsje verkocht wordt!mb0031 schreef: Maar dat is verder gebruikelijk, dat een garage er geld voor vraagt?
Vind persoonlijk 100 euro veel!
Of ie echt naar de sloop gaat of niet kan ik checken op de site van de RDW, denk ik. APK loopt binnenkort af en als ik op die site zie dat het toch weer een nieuwe APK heeft dan is ie dus niet naar de sloop gegaan.
Vind 100 euro ook veel.
Vind 100 euro ook veel.
-
Zelfs als een auto naar de sloop gebracht wordt, kan die nog door worden verkocht naar een of ander buitenland. 'Rijp voor de sloop' is meer een kwestie dat herstel meer kost dan de auto waard is. Maar er zijn zat handige knutselaars, zeker in de armere landen, die wel raad weten met auto's die hier afgedankt zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Cuba, daar rijden vanwege de invoerbeperkingen bijna alleen maar antieke auto's rond.
Kijk bijvoorbeeld eens naar Cuba, daar rijden vanwege de invoerbeperkingen bijna alleen maar antieke auto's rond.
-
Niet alleen dat, sommige sloopbedrijven halen de auto's zelf op, en geven dan nog geld toe. Dat wil zeggen: ik had indertijd in Lelystad een auto met een kaduke motor, de sloop haalde hem op en gaf nog 125 gulden (jawel, uit die tijd nog).mb0031 schreef: Vind 100 euro ook veel.
Zag zojuist op rdw.nl dat de APK is verlengd met een jaar. Hieruit maak ik op dat ie dus niet naar de sloop is gegaan zoals ons is gezegd. Die 100 euro betaal ik in ieder geval niet.
Dan kunnen ze inderdaad fluiten naar hun 100 euro, betaalde ik dus ook niet !mb0031 schreef:Zag zojuist op rdw.nl dat de APK is verlengd met een jaar. Hieruit maak ik op dat ie dus niet naar de sloop is gegaan zoals ons is gezegd. Die 100 euro betaal ik in ieder geval niet.
Ik ook niet. Een auto met nog een jaartje APK komen ze makkelijk kwijt voor 600 euro als die al niet veel duurder wordt.Chocomelk schreef:Dan kunnen ze inderdaad fluiten naar hun 100 euro, betaalde ik dus ook niet !mb0031 schreef:Zag zojuist op rdw.nl dat de APK is verlengd met een jaar. Hieruit maak ik op dat ie dus niet naar de sloop is gegaan zoals ons is gezegd. Die 100 euro betaal ik in ieder geval niet.
-
Ik zou toch nog even over een inruilwaarde gaan babbelen...
Zal vast niet lukken daar nog wat te krijgen. Je zou ook kunnen stellen dat TS een ovk heeft met de garage en dat deze alsnog gehouden is die 100,- euro te betalen. Wat de garage vervolgens met de auto doet is aan de garage. Tja hoe krom kun je het verzinnen, ik ben het er dan wel niet mee eens, maar of het me zou verbazen? ik denk het niet.witte angora schreef:Ik zou toch nog even over een inruilwaarde gaan babbelen...
Emmy75 schreef:Zal vast niet lukken daar nog wat te krijgen. Je zou ook kunnen stellen dat TS een ovk heeft met de garage en dat deze alsnog gehouden is die 100,- euro te betalen. Wat de garage vervolgens met de auto doet is aan de garage. Tja hoe krom kun je het verzinnen, ik ben het er dan wel niet mee eens, maar of het me zou verbazen? ik denk het niet.witte angora schreef:Ik zou toch nog even over een inruilwaarde gaan babbelen...
toch ben ik het met witte angora eens, of het wel of niet lukt. Die 100 euro zou hij van mij niet krijgen.
Ik ben het ook zeker eens met witte angora maar denk alleen dat het moeilijk wordt.
Ik was het ook al niet eens met mijn "advocaatje van de duivel" redenatie, maar het zou me alleen niet verbazen.
Ik was het ook al niet eens met mijn "advocaatje van de duivel" redenatie, maar het zou me alleen niet verbazen.
Wanneer je een sloper belt hoor je direct wat ze geven voor die auto. Ophalen is meestal geen probleem (hier houden ze uiteraard wel rekening mee met de prijs)
Mijn idee is ook dat ze er een slaatje uit willen slaan.
Mijn idee is ook dat ze er een slaatje uit willen slaan.
-
Ik ben het er mee eens dat het heel moeilijk wordt er nog wat uit te halen. Waar het mij met name om gaat is de manier waarop de garage de boel heeft zitten flessen. Om op die manier duidelijk te maken dat je ze door hebt, en dat ze dat geen tweede keer moeten flikken.
Oja dat zeker. Maar volgens mij beginnen ze al met flessen door die 100,- te vragen voor het slopen. Als je zelf de auto naar de sloop brengt of laat halen krijg je er geld voor en hoef je er niet voor te betalen. Dus vind ik die 100,- al veel te hoog.witte angora schreef:Ik ben het er mee eens dat het heel moeilijk wordt er nog wat uit te halen. Waar het mij met name om gaat is de manier waarop de garage de boel heeft zitten flessen. Om op die manier duidelijk te maken dat je ze door hebt, en dat ze dat geen tweede keer moeten flikken.
Mijn buurman in de wagen naast mij klaagt al jaren over het gebrek aan sloopwagens. Hier krijg je altijd 50 euro voor.
Sloop prijzen gedaald.
Was begin dit jaar nog €150,- en nu €125,-
Worden gehaald maar brengen leverde niets extra op.
Een schade auto die jonger is kan nog hogere waarde hebben, dit zijn de minimale prijs voor elke auto ongeacht merk of bouwjaar mits nog redelijk compleet en niet kaal geplukt door eigenaar.
Was begin dit jaar nog €150,- en nu €125,-
Worden gehaald maar brengen leverde niets extra op.
Een schade auto die jonger is kan nog hogere waarde hebben, dit zijn de minimale prijs voor elke auto ongeacht merk of bouwjaar mits nog redelijk compleet en niet kaal geplukt door eigenaar.