| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kan ik lenen voor mijn vriendin? lees even svp!!
-
D.
kan ik lenen voor mijn vriendin? lees even svp!!
Mijn vriendin is er ooit ingestonken in legio lease.
wij wonen samen, maar niet geregistreerd als partners
kan ik op mijn naam een lening afsluiten? en zo haar helpen?
ik bedoel feitelijk heb ik er niks mee te maken toch?
en dan kun je toch ook bij de notaris laten vastleggen dat alles in je huis van jou is? dan kan de deurwaarder niks komen halen toch??? weet iemand iets?
wij wonen samen, maar niet geregistreerd als partners
kan ik op mijn naam een lening afsluiten? en zo haar helpen?
ik bedoel feitelijk heb ik er niks mee te maken toch?
en dan kun je toch ook bij de notaris laten vastleggen dat alles in je huis van jou is? dan kan de deurwaarder niks komen halen toch??? weet iemand iets?
-
Yep
Re: kan ik lenen voor mijn vriendin? lees even svp!!
Ja dat kun je zeker als je zelf niet BKR negatief geregistreerd staat. Dus als je geen aantekening heb en als je geen hoog leenbedrag inmiddels hebt. Dus ga naar je eigen bank en leg je probleem voor. Succes!
-
Pieter
Beste D,
In onze situatie is vergelijkbaar.
We wonen samen maar er is niets contractuel vastgelegd.
Naar mijn inziens kun je dan ook niet aansprakelijk gesteld worden door het contract wat alleen je huisgenote heeft getekend. Maar ik ben geen jurist en heb geen juridische kennis.
Mvg Pieter
In onze situatie is vergelijkbaar.
We wonen samen maar er is niets contractuel vastgelegd.
Naar mijn inziens kun je dan ook niet aansprakelijk gesteld worden door het contract wat alleen je huisgenote heeft getekend. Maar ik ben geen jurist en heb geen juridische kennis.
Mvg Pieter
-
Yep
Je kunt wel geld lenen voor je vriendin en haar zo uit de brand helpen natuurlijk. Je kunt dan met je vriendin een afspraak maken hoe zij jou weer terugbetaald. Via een notaris kun je inderdaad je spullen laten vastleggen volgens mij. Als er een deurwaarder komt, en alles staat op jouw naam dan is er niets aan de hand. Ze kunnen moeilijk beslag leggen op de auto als deze van jou is terwijl jouw vriendin een schuld heeft. Informeer eens bij de Rechtswinkel en informeer bij de bank als je voor haar een lening wilt afsluiten.