Philips hifisysteem Mcd909/12 afspelen van cd begint te laat
Geplaatst: 08 apr 2011 00:10
Wij hebben in febr 2011 een Philips hifisysteem (mcd909/12) gekocht vanwege het mooie geluid (buizensysteem).
Al snel bleek dat het afspelen van de cd te laat begint.
Bcc, waar we het apparaat gekocht hadden, bestelde probleemloos een nieuwe set maar ook deze set vertoonde hetzelfde mankement (productiefout?).
Na ctc met Philips bleek dat er een software upgrade gedaan moest worden; dat zou het probleem verhelpen. Belachelijk natuurlijk dat je als consument zelf aan de slag moet om de meest recente versie op zo'n systeem te krijgen. Dit mislukte en uiteindelijk draaide het hele apparaat de soep in, geen enkele knop werkte meer. Alles naar E-care opgestuurd en vandaag is het apparaat 'gerepareerd' teruggekomen.
Ja, de knoppen werken weer maar het eigenlijke probleem niet: de cd begint nog steeds midden in de tekst af te spelen.
Na frusterende telefoontjes met E-care beweert de medewerker dat is uitgetest of de klacht verholpen is want dat hoort nu eenmaal bij de standaardprocedure. Dat er niets zwart op wit doet er kennelijk niet toe (procedure is procedure, toch?) Daarnaast durft hij zelfs te stellen "dat de cd in mijn beleving te laat begint". Gelukkig heeft deze medewerker 'de oplossing' voor ons probleem: "stuurt u het apparaat naar ons op".
"Maar dat heb ik toch net gedaan en dat heeft toch niets uitgehaald?!"
Van E-care en Philips hoef je als consument niet veel te verwachten. Als consument ben je overgeleverd aan de terreur van upgrades en 'service'afdelingen die je 'helaas' niet verder kunnen helpen.
Waar wij benieuwd naar zijn is of meer mensen dit euvel met de mcd909/12 herkennen. Probeer eens het nummer van Frank Boeijen 'Zeg me dat het niet zo is'. Dan hoor je het meteen ..
Al snel bleek dat het afspelen van de cd te laat begint.
Bcc, waar we het apparaat gekocht hadden, bestelde probleemloos een nieuwe set maar ook deze set vertoonde hetzelfde mankement (productiefout?).
Na ctc met Philips bleek dat er een software upgrade gedaan moest worden; dat zou het probleem verhelpen. Belachelijk natuurlijk dat je als consument zelf aan de slag moet om de meest recente versie op zo'n systeem te krijgen. Dit mislukte en uiteindelijk draaide het hele apparaat de soep in, geen enkele knop werkte meer. Alles naar E-care opgestuurd en vandaag is het apparaat 'gerepareerd' teruggekomen.
Ja, de knoppen werken weer maar het eigenlijke probleem niet: de cd begint nog steeds midden in de tekst af te spelen.
Na frusterende telefoontjes met E-care beweert de medewerker dat is uitgetest of de klacht verholpen is want dat hoort nu eenmaal bij de standaardprocedure. Dat er niets zwart op wit doet er kennelijk niet toe (procedure is procedure, toch?) Daarnaast durft hij zelfs te stellen "dat de cd in mijn beleving te laat begint". Gelukkig heeft deze medewerker 'de oplossing' voor ons probleem: "stuurt u het apparaat naar ons op".
"Maar dat heb ik toch net gedaan en dat heeft toch niets uitgehaald?!"
Van E-care en Philips hoef je als consument niet veel te verwachten. Als consument ben je overgeleverd aan de terreur van upgrades en 'service'afdelingen die je 'helaas' niet verder kunnen helpen.
Waar wij benieuwd naar zijn is of meer mensen dit euvel met de mcd909/12 herkennen. Probeer eens het nummer van Frank Boeijen 'Zeg me dat het niet zo is'. Dan hoor je het meteen ..