Pagina 1 van 1

CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 08 apr 2011 20:03
door Puter
CARGLASS AFSPRAAK MET BARST! - 08 apr 2011 19:55
Korte tijd geleden met Carglass een afspraak gemaakt om een kapotte voorruit te vervangen. Dat kostte € 65,- eigen risico aldus de baliemedewerkster, maar ze wist het niet helemaal zeker. Paar dagen later gekomen op afspraak en de medewerkster zei - na overleg met mijn verzekering - dat er geen eigen risico was. Op basis van deze afspraak met Carglass de ruit laten vernieuwen. Na een week stuurt Carglass mij een rekening van € 65,- en reageert alsof dat heel gewoon is, er worden wat leugens bijgehaald, gedraai, gezeur over handtekeningen...etc. en als klap op de vuurpijl wordt onbeschoft gedreigd met een incassobureau.

Zaken zijn zaken en afspraak is afspraak. Ik laat me niet langer besodemieteren door Carglass.

Voor mij wordt het voortaan heel gewoon om mijn ruit ZONDER EIGEN RISICO te laten vervangen bij AUTORUITEXPRESS.NL

ZEGT HET VOORT!

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 08 apr 2011 21:45
door Veldt01
De reclame ligt er duimendik bovenop maar zowel Carglass als genoemd bedrijf mogen in ieder geval niet aan mijn auto komen.......
Bij de meeste verzekeraars betaal je bij Carglass en Autotaalglas op dit moment de helft van je eigen risico (het volledige bedrag als je hem elders brengt).
Gratis is maar relatief want beter iets betalen als knoeiwerk. Als je ziet wat rijkswaterstaat voor een bende op de snelwegen achterlaat en hoeveel ruiten er de afgelopen twee winters zijn gesneuveld moet dat toch ergens van betaald worden....
En oh ja, wil je echt risico lopen op een bak ellende kies dan gewoon het op locatie laten vervangen van je ruit (de meeste "monteurs" hebben in een werkplaats al moeite laat staan in de open lucht.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 00:17
door masterslave
De reclame ligt er duimendik bovenop
Dan moet U het bericht melden wegens SPAM.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 01:40
door Puter
Veldt01 schreef:De reclame ligt er duimendik bovenop
Wordt hiermee geïnsinueerd dat ik reclame maak voor een bedrijf dat geen eigen risico berekent?! Ik ontken dit met klem.
Rijkswaterstaat zijn ambtenaren, de meeste werkenden walgen van dit soort... en daar is genoeg mee gezegd.
Voor de goede orde, ...ik ben besodemieterd door Carglass en ga voortaan naar een bedrijf zonder eigen risico. Bovendien ben ik geen ouwehoer voor wie geen bedrijf goed genoeg is om een simpele ruit in zijn auto te plaatsen.
Carglass stuurt ONBESCHOFT een incassobureau als erop gewezen wordt dat zij hun afspraak niet houden. Ik heb geen enkel commercieel belang bij enig glasbedrijf.

IK GA NOOIT WEER NAAR CARGLASS!

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 02:11
door Emmy75
Het zou dan wel prettig zijn als erbij stond dat er wel voorwaarden zijn: zo moet je een uitgebreidere WA verzekering hebben (ok logisch) met een standaard eigen risico. Dus heb je een hoger eigen risico om de premie laag te houden dan ??? (staat niet op de site) en het is tot max. 150,00 euro eigen risico.

Bovendien zijn er een paar dagen overheen gegaan tussen eerste contact en reparatie. Toegegeven Carglass was onduidelijk en zorgde voor verwarring. Er kan zelfs gesteld worden dat Carglass onjuiste informatie heeft verschaft, echter dit is een bekend wellus/nietus geval en bij het opspelen van de kwestie is er een kans dat de waarheid in het midden gezocht wordt, temeer omdat er verwarring is geweest. Wat heeft u belet om in de tussentijd eventjes te bellen met de verzekeringsmaatschappij om na te vragen hoe u verzekerd bent of de papieren er eens op na te slaan?

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 02:28
door Puter
Emmy75 schreef:Het zou dan wel prettig zijn als erbij stond dat er wel voorwaarden zijn: zo moet je een uitgebreidere WA verzekering hebben (ok logisch) met een standaard eigen risico. Dus heb je een hoger eigen risico om de premie laag te houden dan ??? (staat niet op de site) en het is tot max. 150,00 euro eigen risico.

Bovendien zijn er een paar dagen overheen gegaan tussen eerste contact en reparatie. Toegegeven Carglass was onduidelijk en zorgde voor verwarring. Er kan zelfs gesteld worden dat Carglass onjuiste informatie heeft verschaft, echter dit is een bekend wellus/nietus geval en bij het opspelen van de kwestie is er een kans dat de waarheid in het midden gezocht wordt, temeer omdat er verwarring is geweest. Wat heeft u belet om in de tussentijd eventjes te bellen met de verzekeringsmaatschappij om na te vragen hoe u verzekerd bent of de papieren er eens op na te slaan?
Ik begrijp niet waar u op doelt. Als ik een afspraak met een klant maak houd ik mijn woord. Dat heeft met fatsoen te maken en dat vind ik heel gewoon.
En ik had een afspraak met Carglass: Geen eigen risico.
Achteraf gaan draaien en met een incassobureau gaan dreigen - zoals Carglass doet - is onfatsoenlijk, amateuristisch en onbeschoft.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 03:21
door Emmy75
Wat ik bedoel is dat ik in dit geval zelf ook mijn verzekeringsmij had gebeld en gevraagd hoe het zit met mijn dekking, omdat Carglass voor verwarring zorgt door eerst te zeggen dat er wel ER is en later weer niet.

Ik ben het helemaal met u eens dat Carglass behoorlijk onzorgvuldig is geweest in deze kwestie en ze zouden de afspraak moeten nakomen. Echter indien u uw gelijk wilt eisen, zult u de afspraak moeten bewijzen. Waarschijnlijk is het mondeling gegaan en ja een mondelinge ovk is ook rechtsgeldig alleen het is zo lastig te bewijzen. Dat wordt dan al gauw een wellus/nietus spelletje tussen 2 partijen, welke beide kanten op kan gaan voor een rechter.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 12:19
door Puter
Emmy75 schreef:Wat ik bedoel is dat ik in dit geval zelf ook mijn verzekeringsmij had gebeld en gevraagd hoe het zit met mijn dekking, omdat Carglass voor verwarring zorgt door eerst te zeggen dat er wel ER is en later weer niet.

Ik ben het helemaal met u eens dat Carglass behoorlijk onzorgvuldig is geweest in deze kwestie en ze zouden de afspraak moeten nakomen. Echter indien u uw gelijk wilt eisen, zult u de afspraak moeten bewijzen. Waarschijnlijk is het mondeling gegaan en ja een mondelinge ovk is ook rechtsgeldig alleen het is zo lastig te bewijzen. Dat wordt dan al gauw een wellus/nietus spelletje tussen 2 partijen, welke beide kanten op kan gaan voor een rechter.
Als Carglass mij zegt dat er geen eigen risico is, ga ik niet voor € 65,- bij mijn verzekering zeuren. Ik herhaal dat ik een afspraak had met Carglass en Carglass hield geen woord. Hiermee zijn ze minstens vijf klanten kwijt, ik heb vier zoons en die laten hun vader niet bedonderen. Voortaan gewoon naar autoruitexpress.nl die in de meeste gevallen helemaal geen eigen risico berekent.
Carglass is voor mij voltooid verleden tijd.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 13:08
door Leo The Emperor
Maakt niet zo veel uit wat je van Carglass of de andere glaszetters vindt.

De verzekeringsbranche is druk bezig om afspraken met deze bedrijven te maken en zullen je gewoon voorschrijven waar je de autoruit dient te repareren.

Ga je naar een ander dan dien je gewoon eigen risico te betalen.

( Dit gebeurt overigens ook voor andere autoschades dan ruitbreuk)

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 13:15
door Puter
Leo The Emperor schreef:Maakt niet zo veel uit wat je van Carglass of de andere glaszetters vindt.
De verzekeringsbranche is druk bezig om afspraken met deze bedrijven te maken en zullen je gewoon voorschrijven waar je de autoruit dient te repareren.
Ga je naar een ander dan dien je gewoon eigen risico te betalen.
( Dit gebeurt overigens ook voor andere autoschades dan ruitbreuk)
Ik ben de klant...: Zo'n verzekeringsmaatschappij zal ik nooit nemen en zeker niet als ik verplicht naar het vreselijke Carglass moet gaan.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 13:19
door Leo The Emperor
Alle verzekeringsbedrijven maken dergelijke volume afspraken.

Als je een nieuwe polis krijgt zul je zien dat je voor schade maar naar een aantasl geselecteerde bedrijven mag gaan

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 15:13
door Emmy75
Als Carglass mij zegt dat er geen eigen risico is, ga ik niet voor € 65,- bij mijn verzekering zeuren.
In eerste instantie zei de baliemedewerkster dat er 65,- euro eigen risico was, later werd dit statement gewijzigd in geen eigen risico, aldus uw eerste post.

Ik heb ook niet beweerd dat u bij de verzekering moet gaan zeuren voor die 65,- terug te krijgen. Ik gaf alleen aan dat ik in uw geval even had nagevraagd hoe het gesteld is met de dekking alvorens de reparatie te laten uitvoeren en op basis daarvan een keuze te maken. Immers goed geïnformeerd zijn kan nooit kwaad.

Even theoretisch: stel dat een (of meerdere) van uw zoons ooit een lease-auto van de zaak gaat rijden. Ze krijgen ruitschade en wat blijkt van de leasemaatschappij moeten ze die persé bij Carglass laten repareren. Dan hebben ze wel een dilemma. Het is dan wel een theoretisch verhaal maar niet ondenkbaar. De meeste (zoniet alle) leasemaatschappijen hebben afspraken met dit soort bedrijven voor bepaalde dingen. Voor ruitschade moet men naar x en voor banden moet men naar y.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 20:19
door Puter
Leo The Emperor schreef:Alle verzekeringsbedrijven maken dergelijke volume afspraken.

Als je een nieuwe polis krijgt zul je zien dat je voor schade maar naar een aantasl geselecteerde bedrijven mag gaan
Bij zorgverzekeringen kun je ook kiezen voor vrije ziekenhuiskeuze of niet. Ik kies altijd voor vrije keuze en dat geldt ook voor autoverzekeringen.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 09 apr 2011 20:25
door Puter
Emmy75 schreef:Even theoretisch: stel dat een (of meerdere) van uw zoons ooit een lease-auto van de zaak gaat rijden. Ze krijgen ruitschade en wat blijkt van de leasemaatschappij moeten ze die persé bij Carglass laten repareren. Dan hebben ze wel een dilemma. Het is dan wel een theoretisch verhaal maar niet ondenkbaar. De meeste (zoniet alle) leasemaatschappijen hebben afspraken met dit soort bedrijven voor bepaalde dingen. Voor ruitschade moet men naar x en voor banden moet men naar y.
Of als ze met een pijl en boog worden bedreigd om verplicht naar RotGlass,...sorry... Carglass te gaan...
Inderdaad, dat zou een geweldig probleem zijn, bijna onoverkomelijk..Gewoon een drama!
Prettig weekend mevrouw!

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 12 apr 2011 13:25
door mikex5
Het eigenrisico ligt er aan bij wie je verzekerd bent , ik zelf bij centraal beheer en heb geen eigen risico , dat er bedrijven zijn die dat voor je betalen vind ik niet gek als je ziet wat een ruit vervanging kost daar zit gewoon min 250,-euro bovenop de kostprijs incl uurloon. voorbeeld ruit vervanging bij autotaal glas voor een bmw e32 zou mij 350euro gekost hebben voor de verzekering 425euro , aangezien ik daar toen niet voor verzekerd was heb ik het op vakantie in Polen laten doen voor 175,euro keurig erin gezet ruit van Pilkington met nieuwe klemmen op de lijst en precies volgens de specifikatie van de fabrikant ivm windgeruis , helemaal goed dus.

Re: CARGLASS AFSPRAAK MET BARST!

Geplaatst: 12 apr 2011 15:25
door Puter
mikex5 schreef:Het eigenrisico ligt er aan bij wie je verzekerd bent , ik zelf bij centraal beheer en heb geen eigen risico , dat er bedrijven zijn die dat voor je betalen vind ik niet gek als je ziet wat een ruit vervanging kost daar zit gewoon min 250,-euro bovenop de kostprijs incl uurloon. voorbeeld ruit vervanging bij autotaal glas voor een bmw e32 zou mij 350euro gekost hebben voor de verzekering 425euro , aangezien ik daar toen niet voor verzekerd was heb ik het op vakantie in Polen laten doen voor 175,euro keurig erin gezet ruit van Pilkington met nieuwe klemmen op de lijst en precies volgens de specifikatie van de fabrikant ivm windgeruis , helemaal goed dus.
De discussie draait hier niet om het eigen risico maar om de afspraak die gemaakt is aan de balie met Carglass.
1. Eerste keer wordt er gezegd: "We weten het niet precies".
2. Tweede keer wordt gezegd: "Reparatie wordt uitgevoerd zonder eigen risico".
En de ruit werd vervangen op basis van deze afspraak en er kwam slechts een rekening voor een nieuw ruitenwisserblad die ter plekke werd afgerekend.

Amen!

En dan komt Carglass later op deze afspraak terug en durft ook nog achterbaks met deurwaarders te dreigen.
Ze komen maar op, ...ik lust ze rauw!